Открито писмо до министъра на младежта и спорта Радостин Василев входираха 42 автомобилни клуба в България с въпроси относно бъдещето на автомобилния спорт в страната.
Цялата общност е обезпокоена от административния натиск, който оказва към Автомобилната Федерация на България. След срещата на 30 клуба от цялата страна в Стара Загора в събота се разбра и за политически натиск с обслужване на лични цели и реваншизъм.
В откритото писмо клубовете искат отговори, защото сезонът им е пред провал, заради което са засегнати ангажиментите към общини, спонсори и състезатели.
Предстои по въпроса да бъде сезиран и премиерът Кирил Петков, както и всички партии в управляващата коалиция.
Настроенията сред автомобилната общност са, че ако не получат отговори и сезонът се провали, те са готови да тренират на жълтите павета.
От вчера в социалните мрежи стартира и „Петиция за спасяването на моторспорт в България през 2022“, като за един ден са събрани над 500 подписа.
„Г-н Василев,
На 26 февруари в Стара Загора се проведе среща на автомобилни състезатели и организатори от цялата страна. Срещата бе инициирана от местния клуб АСК „Стара Загора“ и Автомобилната Федерация на България.
Наболелият проблем преди старта на сезона е заповедта на бившия служебен министър Андрей Кузманов за спиране на автомобилните състезания, която въпреки порочността си (установена от инспектората на МС), Вие до настоящия момент не сте отменили и обричате автомобилния сезон 2022 година и всичко, което e инвестирано в организация, подготовка и машини.
Освен представители на над 30 клуба от страната, присъстваха и представители на БФАС (предишната федерация за автомобилен спорт с отнет през 2019 г. лиценз), които, според думите на председателя Румен Дунев, също желаят стартиране на сезона. Генералният секретар на АФБ Калоян Станчев запозна всички с предисторията на събитията подкрепен с документи за комуникацията си с ММС, съдебни решения по казуса БФАС и анализира ситуацията в момента. След тази среща в нас възникнаха много въпроси, на които се надявам Вие да отговорите, защото се оказа, че от Вас зависи ще има ли състезателен сезон тази година.
Въпросите ни са следните:
1. Водите ли разговори с БФАС (нелицензирано в ММС сдружение) за предоставяне на лиценз за автомобилния спорт, въпреки че такъв е издаден на АФБ? На срещата ни направи впечатление, че г-н Дунев е добре запознат с подаваните до ММС от страна на АФБ документи и тяхното съдържание, моля да ни бъде дадено обяснение откъде лицето има достъп до подаваните от АФБ жалби?
2. Вярно ли е че, по думите на Румен Дунев, Вие сте ги посъветвали да не жалят последното съдебно решение, което са загубили, за да са „чисти“ и да кандидатстват за лиценз.
3. През изминалата 2021 година подавани ли са документи за лицензиране на БФАС като национална федерация управляваща автомобилния спорт и какъв е статуса на заявлението на БФАС към момента?
4. Защо в рамките на няколко дни след вписването им в Регистъра на спортните клубове към ММС бяха заличени от Регистъра на спортните клубове към ММС 3 клуба, членове на Автомобилната Федерация на България, при условие че за вписването им са изпълнени всички изисквания по Закона за физическото възпитание и спорта?
5. Назначена е поредната проверка на АФБ, на основание Ваша заповед, цитирана е с дата 28.01.2022 в описа на документи, които изисквате, но същата не е връчена и не фигурира в изпратеното уведомление за назначена проверка. Защо искането за проверката е изпратено на 15.02.2022 в 17:00 ч. в АФБ със срок за представяне на изискуемите документи 25.02.2022 ? Защо все още на федерацията не е предоставена цитираната като приложена заповед?
6. Както всички разбрахме на срещата, целта Ви е отнемете лиценза на АФБ и да се даде национален спортен лиценз на БФАС, това няма ли да противоречи на ЗФВС в чл. 21.6? Има ли държавна намеса в националния и международния интерес, каквото публично изказване направи пред нас г-н Дунев?
7. Политическа или личностна е саморазправата с АФБ, защото на срещата се повдигна въпроса за действията и коментарите от страна на Димитър Илиев, съветника по спорта към Премиера и сериозното лоби, което той има във Ваше лице.
За нас, състезатели и организатори, ще бъде важно да чуем и Вашата позиция, защото мотивите, с които временно бе преустановена дейността по одобряване и организиране на спортни състезания от АФБ, а именно открити грешки в организацията на състезанията, са неуместни и безпочвени и това ще установи съда, като проверките за извършени от свързани именно с БФАС лица. Но докато траят съдебните битки, ще пострада спортът ни, а това ще рефлектира сериозно върху състезателите, които са инвестирали време и средства в подготовка за сезон 2022. Именно поради това настояваме за незабавно вдигане на наложените на АФБ мерки.
Спортът ни се развива отлично през последните три години и това е видно от броя на състезателите, организираните състезания и спечелените международни отличия и домакинства. Ние няма да мълчим докато се унищожава спорта и докато с такава лекота се заличават нашите усилия от последните години. Ние със сигурност ще се борим срещу всяка несправедливост, но за съжаление подобни действия от страна на ММС, както и погазването на нормативната уредба, ще доведат до сериозен ущърб на автомобилния спорт в национален и международен план.
Ние сме лицензирани и активно участващи и развиващи автомобилния спорт в България автомобилни спортни клубове. Регистрирани сме в регистъра на спортните клубове в ММС и с общо 620 лицензирани състезатели за 2021 г.
Каним Ви на пресконференцията, която организираме на 8 март от 11:00 часа на стадион „Васил Левски“, в очакване на честен отговор пред 42 автомобилни клуба, състезатели, организатори и фенове на автомобилния спорт“, се казва в откритото писмо на Автомобилната Федерация на България до министъра на спорта Радостин Василев.
ДРУГИ
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Маршрутът на рали „Дакар 2025“ е готов
Алекс Лазарус с ново силно състезание в Италия
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1