октомври 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Алеиш Еспаргаро най-бърз на тестовете на Херес

Докато по-голямата част от пилотите в  MotoGP все още са в режим на почивка и изчакване, тестовите състезатели и концесионните екипи вече започнаха подготовката за сезона на MotoGP 2021 в Херес. Honda, KTM и Aprilia се възползваха от топлите пролетни дни на пистата Херас-Анхел Нието, за да тестват моторите си преди първия официален тест за сезона в Катар.

На пистата са тестовият пилот на Honda и временен заместник на Марк Маркес, ако той не може да започне сезона – Щтефан Брадл, тестовите ездачи – на KTM Дани Педроса и на Aprilia Лоренцо Савадори, който дори се надява на пълен сезон.

Тъй като Aprilia са единственият заводски отбор с концесии – все още не е спечелила достатъчно подиуми, за да загуби допълнителните привилегии за тестване и развитие, на Херес би и първият пилот на заводския тим Алеиш Еспаргаро. Той тества характеристиките на Aprilia RS-GP за 2021 г., която включва нов aero пакет.

Щефан Брадъл с Honda RC213V беше най-бързият през първия ден с време 1:38,968.

Еспаргаро оглави класирането във втория ден с 1:37.747. За сравнение , през юли миналата година, на Гран при на Андалусия, Алеиш даде време от 1:37.070 във FP3, което не успя да подобри в квалификациите.

Брадъл беше вторият най-бърз с Honda RC213V на 0,542 сек. За мотора се твърди, че има доста преработено шаси за 2021 г. Дани Педроса продължи работата си по усъвършенстване за KTM, с 3-о време – на 0,860 сек. Лоренцо Савадори, който трябва да замени Брадли Смит на второто пилотско място в Aprilia, беше 4-и. Савадори все още се бори с контузия в рамото, така че не би трябвало да е изненадващо, че най-доброто му време е с над 2 секунди по-бавно от това на Еспаргаро.

В теста отсъстваха Ducati, Suzuki и Yamaha. Микеле Пиро вече е прави тестове за Ducati на Херес още през януари.

Междувременно Yamaha няма да започне изпитания на новата  версия на Yamaha M1 до теста на Катар, който трябва да започне на 5 март. Там Кал Кръчлоу за първи път ще се качи на Yamaha.

Причината за забавянето, както обясни мениджърът на екипа Майо Мерегали, е огромното количество нови части, които Yamaha трябва да тества. Те още не са пристигнали от Япония. Ще бъдат изпратени направо в Катар, а подготовката, каталогизирането, опаковането и изпращането им отнема много време. Затова не могат да се тестват по-рано.