септември 27, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Астън Мартин представи новата кола на сигурността във Формула 1

Астън Мартин не само се завръща във Формула 1 след 60 години отсъствие, но ще има още по-голямо присъствие по време на състезателните уикенди, след като днес от британската автомобилна компания представиха новата кола на сигурността. Моделът е Vantage в “Британско състезателно зелено”, а компания на пистата при нужда ще му прави и медицинският SUV на компанията DBX.

Международната автомобилна федерация (ФИА) потвърди, че Мерцедес остава да изпълнява задълженията си като доставчик на коли на сигурността и ще си поделят с Астън Мартин ангажиментите през сезон 2021, който стартира след три седмици на 28 март с Гран При на Бахрейн.

От 1996-а година насам Мерцедес имаше ангажимент да бъде единствен доставчик и на двата автомобила, но споразумението за споделяне беше променено миналата година. Автомобилите Мерцедес AMG GTR и Мерцедес C63 S ще бъдат в нов червен цвят, докато на Астън Мартин Vantage и DBX, които ще дебютират на първия старт за сезона в Бахрейн в зелено.

Германецът Берт Мейландер и южноафриканецът Алан ван дер Мерве ще пилотират колата за сигурност и съответно медицинския автомобил, посочват от ФИА. Колите на Мерцедес ще бъдат ангажирани за второто състезание на пистата Имола (Италия) и двата автомобилни концерна ще си делят сезона до края му по сходен начин.

Aстън Мартин Vantage използва 4.0-литрови битурбо V8 двигатели. Мощността им е увеличена с 25 конски сили до 535 кс и ускорява от място до 100 км/ч за 3.5 секунди. Нов преден сплитър добавя 155 килограма аеродинамично притискане на предната ос. При стандартния модел то е 60 килограма и с тази повече от двойно увеличена ефективност допълнително си подобрява поведението на спортното купе на пистата. Окачването също е сериозно модифицирано. Медицинският DBX разполага с внушителните 550 кс.

“Обезпечаването на състезанията с кола за сигурност и медицински автомобил имат съществена важност за провеждането на шампионата, а също така и при тестването на пистите и инспекции на състезателни нововъведения в болиди като цяло”, обясни директорът на шампионата Майкъл Маси.