Моторспорт директорът на Формула 1 Рос Браун заяви, че ако въведеният за 2021 година формат със спринтова квалификация на три от кръговете бъде успешен, той може да бъде използва и на повече стартове през следващата кампания.
След единодушно одобрение от страна на отбори, състезателните уикенди на „Силвърстоун“, „Монца“ и още едно трасе ще бъдат формирани от две квалификационни сесии, едната от които ще бъде под формата на 100-километрово състезание. Идеята на тази промяна е да се увеличи шоуто за феновете, които да гледат същински сесии и през трите състезателни дни.
„Не мисля, че форматът ще е успешен в Монако. Смятаме тези уикенди (със спринтова квалификация) за „голям шлем“ разпръснат през сезона, което е нещо различно. Не смятам, че това ще стане новата норма, по-скоро ще е само на определени кръгове, но това ще се реши допълнително“, коментира Браун.
Въпреки че част от пилотите, включително Себастиан Фетел, Даниел Рикардо и Серхио Перес, поставиха под въпрос нуждата от подобна промяна, Браун заяви, че състезателите са били отворени към нея.
„Пилотите са отворени към подобен формат, а това е, което искаме от тях. Искаме те да са отворени към подобна промяна, за да можем да анализираме внимателно формата и да решим дали е бил успешен, или не. Ако не сработи ще вдигнем ръце и ще мислим наново. Искаме да дадем на феновете нещо, което да гледат през целия уикенд. Неделното състезание е фантастично и не искаме да го засенчваме, но искаме петък и събота също да са интересни“, завърши бившият технически ръководител на Бенетон, Ферари, Хонда, Браун ГП и Мерцедес.
ДРУГИ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония
МОТО СПОРТ
Хорхе Мартин ще защитава титлата си с №1
Обявиха участниците в Световния електрически шампионат
Традиционният Великденски мотокрос в село Мездрея
AIT Racing Team подписва договор с Ярослав Катринак
Успешен дебют за заводския отбор на Rockstar Energy GASGAS в Анахейм
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония