1996 година беше славна за Williams-Renault. Отборът получи своя FW18, задвижван от прекрасен двигател Renault V10. И стартира първи в 12 от 16-те състезания.
Жак Вилньов и Деймън Хил бяха пилотите и много скоро стана ясно, че главно между двамата ще се определи следващият шампион във Формула 1. А болидът FW18 беше проектиран от гениите Ейдриън Нюи и Патрик Хед, които постигнаха впечатляваща надеждност.
Този с номер на шаси 3 – точно същият от тези изображения, беше даден на Вилньов през втората половина на сезона. И го използва успешно. Канадският пилот дебютира на Гран При на Франция, където завърши на втора позиция след Хил. Две седмици по-късно на „Силвърстоун“ стигна до победата, последвана от още една в Гран при на Унгария. За да дойде драмата в Ещорил, където Вилньов изпревари Михаел Шумахер в последния завой.
Титлата трябаше да бъде решена в последното състезание за сезона – „Сузука“. Но тук Вилньов имаше проблем с едно от колелата и не успя да се противопостави на Хил. В крайна сметка този болид записа три победи, два полпозишъна, две втори места и едно трето. Жак не беше на подиума само в две от осемте състезания.
В Williams решиха, че този FW18 заслужава да бъде пенсиониран с почести, така че го държаха години наред, докато накрая решиха да го продадат на колекционер. Последният не беше случаен, тъй като винаги се е обръщал към този отбор, когато има нужда от прегледи или съвет за свой автомобил.
Сега отделът за класически коли на марката, наречен Williams Heritage, направи пълна актуализация, която включва цялостна реконструкция на известния 3.0-литров V10 двигател на Renault. Следващият му собственик ще може да увеличи оборотите до 16 000 в минута – точно като в първия старт преди 18 години. Същото е и състоянието на колата, карана от Вилньов, като има и бонус – комплект нови джанти.
Болидът не е пуснат на търг, а директно на пазара чрез компанията Speedmaster, базирана в Обединеното кралство. За цена се говори само при запитване, но с тази визитка ще удари 1,5 милиона / investor
ДРУГИ
Календар на мото съборите в България 2025 – епицентърът на мото културата
GASGAS ДОБАВЯ ЩИПКА ВЪЛНЕНИЕ ВЪВ FACTORY EDITION МОТОЦИКЛЕТИТЕ ЗА 2025 С ИЗЦЯЛО НОВ ВЪНШЕН ВИД!
Genchev Group Ltd, VIP Watches и VIP Campers затвърждават устойчивото си партньорство през 2025 година
МОТО СПОРТ
Хорхе Мартин ще защитава титлата си с №1
Обявиха участниците в Световния електрически шампионат
Традиционният Великденски мотокрос в село Мездрея
AIT Racing Team подписва договор с Ярослав Катринак
Успешен дебют за заводския отбор на Rockstar Energy GASGAS в Анахейм
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония