Пилотът на Ред Бул Макс Верстапен записа най-доброто време в последния ден от предсезонните тестове във Формула 1 за 2021 година.
Нидерландецът даде време от 1:28.960 на пистата „Сахир“ в Бахрейн, с което остана на само 0.093 секунди пред новобранеца в тима на Алфа Таури Юки Цунода. Младият японец обаче постигна своя резултат с възможно най-меките сликове на Пирели, докато Верстапен направи това с една стъпка по-твърди. Тройката в последния ден на тестовете затвори новият пилот на Ферари Карлос Сайнц-младши, който остана на 0.651 зад лидера, използвайки същия тип гуми.
Сесията обаче не мина безпроблемно за испанеца, тъй като приблизително два часа преди нейния край, той се върна в бокса с проблем в хидравлика. Механиците на Ферари успяха да отстранят проблема и по-малко от час по-късно Сайнц отново бе на пистата, за да направи няколко квалификационни симулации. Същото не може да се каже за неговия предшественик в Скудерия Себастиан Фетел, който се наложи да паркира болида на Астън Мартин два часа преди края на деня след нов технически проблем.
Четирикратният световен шампион успя да направи 56 обиколки преди това да се случи, което е напълно недостатъчно да компенсира за проблемите, които той изпита и вчера. Тогава германецът направи едва десет тура, след като неговите механици трябваше да сменят скоростната кутия на AMR21. Заради тези два проблема, Фетел направи само 117 обиколки за своя ден и половина в болида на възродения британски тим, което го поставя в дъното на класацията по този показател сред всички титулярни пилоти.
Най-активен на пистата днес бе Кими Райконен, който успя да завърти цели 166 тура за екипа на Алфа Ромео, като не му достигнаха пет, за да направи три пълни състезателни дистанции на трасето в Кралството. Втори по брой обиколки се нареди Джордж Ръсел със 158 в единствения си ден за подготовка с екипа на Уилямс. Двамата бяха единствените пилоти, които караха през целия ден, като завършиха съответно четвърти и шести в класирането. Между тях се нареди седемкратният световен шампион Люис Хамилтън, който отново имаше проблеми с управлението на своя Мерцедес, след като се завъртя на старта на една от своите бързи обиколки. Британецът завърши с актив от 54 тура днешния ден.
Въпреки усилията на Райконен, класацията за най-много обиколки в днешния ден бе оглавена от тима на Алфа Таури, чиито пилоти Юки Цунода и Пиер Гасли завъртяха общо 167. Така базираният във Фаенца екип завърши тридневния тест с най-голям общо километраж, след като двамата им пилоти направиха общо 422 тура или приблизително 2 284 километра. Втори по общ брой обиколки, с една по-малко от Алфа Таури, е тимът на Алфа Ромео, а трети с 402 е този на Ферари. Малко изненадващо в дъното на класацията за най-много километри се намира тимът на Мерцедес, където Валтери Ботас и Люис Хамилтън завъртяха 304 обиколки, което се равнява на около 1 645 километра. Затова изоставане на световните шампиони допринася и проблемът със скоростната кутия, който ограничи Ботас до само шест тура в първата сутрин от тридневния тест.
Сезон 2021 във Формула 1 стартира след две седмици с Гран При на Бахрейн на същата писта, на която се проведе и цялата предсезонна подготовка.
ДРУГИ
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
CasinoWOW и Motosport.bg заедно в Главиница
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“