Пилотът на Ред Бул Макс Верстапен е на мнение, че ако Формула 1 не е била въвела турбо-хибридните задвижващи системи през 2014 година, отборът на Биковете е щял да доминира спорта, точно както го прави Мерцедес от през последните седем години.
Именно Ред Бул бе тимът, който спечели последните четири шампионски титли преди въвеждането на турбо-хибридните двигатели. Тогава базираният в Милтъй Кийнс отбор спечели четири дубъла със Себастиан Фетел и Марк Уебър, като германецът завърши V8 ерата с девет поредни успеха в последните девет старта през 2013 година.
От 2014 насам обаче, Ред Бул има записани само спорадични успехи, като в нито един момент не е оказвал сериозна конкуренция на Мерцедес в битката в световния шампионат. В доста от кампаниите, шансовете на Биковете бяха опропастявани от ниската издръжливост първо на задвижващите системи на Рено, а след това и тези на Хонда.
„Ако трябва да съм честен, мисля, че ако в края на 2013 не бяха въведени новите правила с V6 моторите, ние щяхме да доминираме Формула 1 точно както сега това правят Мерцедес. Просто нещата се получиха перфектно за тях. Да, те започнаха своята подготовка за V6 ерата много рано и имаха много силен и издръжлив мотор още от самото начало. В началото това наистина им помогна много“, коментира Верстапен.
Той все пак не забрави да отбележи, че силното представяне на Мерцедес не е само плод на силният им двигател, а и на силните шасита и аеродинамика.
„Мисля, че те направиха своята кола много бърза. Имат много висока топ скорост, но и в завоите са много бързи“, завърши нидерландецът.
Въпреки доминацията на Мерцедес през последните седем години, Верстапен смята, че той и новият му съотборник Серхио Перес ще могат да се конкурират със „Сребърните стрели“ през 2021 година. А неговата победа от пол-позишън в последния старт за 2020-та в Абу Даби миналия месец служи като мотивация и доказателство, че това е възможно.
ДРУГИ
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват