Пилотът на Ред Бул Макс Верстапен е на мнение, че ако Формула 1 не е била въвела турбо-хибридните задвижващи системи през 2014 година, отборът на Биковете е щял да доминира спорта, точно както го прави Мерцедес от през последните седем години.
Именно Ред Бул бе тимът, който спечели последните четири шампионски титли преди въвеждането на турбо-хибридните двигатели. Тогава базираният в Милтъй Кийнс отбор спечели четири дубъла със Себастиан Фетел и Марк Уебър, като германецът завърши V8 ерата с девет поредни успеха в последните девет старта през 2013 година.
От 2014 насам обаче, Ред Бул има записани само спорадични успехи, като в нито един момент не е оказвал сериозна конкуренция на Мерцедес в битката в световния шампионат. В доста от кампаниите, шансовете на Биковете бяха опропастявани от ниската издръжливост първо на задвижващите системи на Рено, а след това и тези на Хонда.
„Ако трябва да съм честен, мисля, че ако в края на 2013 не бяха въведени новите правила с V6 моторите, ние щяхме да доминираме Формула 1 точно както сега това правят Мерцедес. Просто нещата се получиха перфектно за тях. Да, те започнаха своята подготовка за V6 ерата много рано и имаха много силен и издръжлив мотор още от самото начало. В началото това наистина им помогна много“, коментира Верстапен.
Той все пак не забрави да отбележи, че силното представяне на Мерцедес не е само плод на силният им двигател, а и на силните шасита и аеродинамика.
„Мисля, че те направиха своята кола много бърза. Имат много висока топ скорост, но и в завоите са много бързи“, завърши нидерландецът.
Въпреки доминацията на Мерцедес през последните седем години, Верстапен смята, че той и новият му съотборник Серхио Перес ще могат да се конкурират със „Сребърните стрели“ през 2021 година. А неговата победа от пол-позишън в последния старт за 2020-та в Абу Даби миналия месец служи като мотивация и доказателство, че това е възможно.
ДРУГИ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония
МОТО СПОРТ
Чейс Секстън доминира в началото на суперкроса в Анахайм
Календар на Европейския шампионат по мотокрос FIM Europe 2025
Без промяна в цветовете на номерата за новите класове в BG X-Enduro Championship
Mотокрос 2025 стартира с високи скорости и зрелищни трасета
MotoGP: Honda разчита Мир да запази мотивацията си
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония