При температури, които почти съвпадаха с тези на предишните две Големи първенства в Индонезия, страховитите склонове на пистата Loketske Serpentiny представляваха още по-трудно предизвикателство за състезателите от обикновено, а с невероятната публика, която се включи в състезанието, MXGP на Чехия ни подари незабравим уикенд за 13-ия кръг от Световния шампионат MXGP!
С няколко нощни дъжда, които допринесоха за блестящата подготовка на трасето, пистата с изглед към красивия град Локет, в западните покрайнини на страната, издържа на изпитанието, на което беше подложена, като над 250 състезатели дадоха всичко от себе си в двата класа GP и няколкото състезания EMX.
Лидерът в световния шампионат MXGP Тим Гайзер спечели първата си обща победа в Гран при на класическата чешка писта, като се върна от трето място в първото състезание, за да спечели второто състезание и победата за Team HRC.
В МХ2 имаше още една епична битка в челните позиции и в крайна сметка носителят на червената табела Кей Де Волф надделя, за да вземе петата си победа в GP за Nestaan Husqvarna Factory Racing и да увеличи преднината си в точките пред своя съотборник и победител в първото състезание Лукас Коен!
Начело на сутрешната класация за време на загрявката беше изцяло зелено, като екипът на Kawasaki Racing Team видя Ромен Февр и Джереми Зеевер да заемат първите две позиции, Джефри Херлингс от Red Bull KTM Factory Racing беше трети, а вчерашният победител в квалификационната надпревара за RAM Тим Гайзер – едва девети.
Зелената тенденция продължи и в откриващото състезание в MXGP, когато Сийвър се пребори с предизвикателството на Хорхе Прадо и спечели четвъртата си награда Fox Holeshot Award за годината, а човекът на De Baets Yamaha Беноа Патурел се движеше трети в началото! Въпреки че французинът бързо бе настигнат от Гайсер и Херлингс, Зеевер водеше в продължение на няколко завоя, преди действащият шампион да поеме контрола за Red Bull GASGAS Factory Racing със силен ход в долната част на пистата! Зад тях Херлингс изпревари Гайсер, за да заеме трето място в средата на обиколката, след което си проби път през Зеевер, за да заеме второто място и да преследва Прадо!
На втората обиколка Гайсер също направи крачка към Зеевер, така че тримата големи отново бяха начело. Както вече видяхме през този сезон, Прадо е невероятен в карането под напрежение, като не допуска грешка, за да позволи на съперниците си лесно изпреварване. Херлингс откриваше това, като се опитваше отново и отново да изпревари действащия световен шампион.
Усилията им да се подобрят взаимно оставиха Гайсер самотен трети, а Зеевер – също толкова самотен четвърти в едно последователно каране. Патурел трябваше да отстъпи на пилота на Monster Energy Yamaha Factory MXGP Калвин Влаандерен и Февр във втората половина на състезанието, но все пак постигна прекрасно 7-о място, най-доброто му от октомври 2021 г. насам!
Що се отнася до лидерите, Херлингс генерира един от своите пронизващи изблици на скорост, за да се изстреля покрай Прадо и да накара испанеца да се върне назад в следващия ляв завой, след което „Куршумът“ се отдалечи, за да спечели с над 8 секунди при карирания флаг. При първото си посещение на пистата от 2018 г. насам той изглеждаше в доминираща форма.
Усилията им да се подобрят взаимно оставиха Гайсер самотен трети, а Зеевер – също толкова самотен четвърти в едно последователно каране. Патурел трябваше да отстъпи на пилота на Monster Energy Yamaha Factory MXGP Калвин Влаандерен и Февр във втората половина на състезанието, но все пак постигна прекрасно 7-о място, най-доброто му от октомври 2021 г. насам!
Що се отнася до лидерите, Херлингс генерира един от своите пронизващи изблици на скорост, за да се изстреля покрай Прадо и да накара испанеца да се върне назад в следващия ляв завой, след което „Куршумът“ се отдалечи, за да спечели с над 8 секунди при карирания флаг. При първото си посещение на пистата от 2018 г. насам той изглеждаше в доминираща форма.
Неустрашим, холандецът се върна със същия състезател две обиколки по-късно и този път продължи да напредва! Докато Зеевер се възстановяваше от лошия си старт, той се сблъска с Богерс, който в резултат на това падна от пето място, и изведнъж Херлингс се изкачи до шестото място и получи питборд с надпис „17 секунди до лидера!“ Той изпревари Зеевер в седмата обиколка, след това пресече разликата с Февр до 14-ата обиколка и лесно се измъкна четвърти, докато французинът се бореше с проблем с мотора.
Междувременно Гайсер пое лидерството, след като изпревари съперника си с вътрешно изпреварване в кривия завой преди питлейна, а след това действително удари щангите, докато минаваха покрай питбордовете си! Словенският пилот задържа вътрешната линия и пое лидерството под рева на многобройните фенове, които бяха дошли от родината му! Прадо сякаш нямаше отговор и на писта, на която никога досега не е имал цялостен успех, „Тига“ спечели състезанието с три секунди преднина, за да постигне 48-ата си победа в кариерата в Гран при!
За пореден път Херлингс открадна светлината на прожекторите, като атакува Влаандерен в последните две обиколки, като предизвика вълнение с две близки катастрофи, докато се доближаваше до него! В крайна сметка пилотът на Yamaha удържа третото място в състезанието, което му осигури четвърто място в генералното класиране, а Херлингс трябваше да се задоволи с третото място на подиума зад Прадо и победителя Гайсер. Това беше зашеметяваща Гран при, която всички присъстващи ще помнят дълго време.
Сега те се отправят към MXGP на Фландрия, където Прадо и Херлингс отново ще спорят за титлата „Крал на пясъка“, но Гайсер вече има 36 точки преднина пред испанеца и не е никак слаб в мекия материал! Какво ще се случи по-нататък в тази титанична битка за световната титла?!
Тим Гайзер: „Голяма е! Особено когато го правиш на писта, на която винаги се бориш. Откакто идвам тук, никога не ми е харесвало да карам на тази писта заради нейните характеристики. Но тази първа победа в многократните ми опити е специална. Големи благодарности на отбора, тъй като направихме много промени по мотора, а той работеше чудесно. Чувствах се добре. Отново огромни благодарности на целия ми екип и на всички около мен и да, това е специално!“
Хорхе Прадо: „Бих казал, че този уикенд, започвайки от събота, постигнахме три P2, така че резултатите са доста последователни. Знам, че тук се борих много със сцеплението и други неща. Не карах много комфортно, но се опитах да направя всичко възможно и да дам всичко от себе си. Завърших на Р2 и това е най-доброто, което можех да постигна с добри точки в шампионата. Но, разбира се, не съм супер щастлив, защото искам да настигна Тим (Гайзер) и отново загубихме няколко точки, но това е, което е, а карането на пясък предстои. Тренирал съм на пясък и съм израснал, карайки на пясък, така че наистина очаквам с нетърпение Ломел следващия уикенд и да направя добър отскок.“
Е „Първата обиколка за мен беше максимален хаос. Искам да кажа, че Гуданини катастрофира в първия завой, а аз го изпреварих и все още бях в него на десета позиция или нещо подобно, а след това на втория завой някой спираше и изведнъж се ударих в задното му колело и катастрофирах. Бях последен и наваксах 15 места, мисля, че и тогава Бонакорси получи високосна линия, а аз се завъртях, за да вляза вътре и отново ударих задното му колело, отново преминах през бара. Но отново се върнах от последното място и почти стигнах до третото. Бях толкова близо. Трети в генералното класиране в крайна сметка днес, което е добре, но следващият е Ломел и го очаквам с нетърпение!“