Галерия на шампионите – Пътят на Реми Гарднър до короната в Moto2

Стефан Илиев



Реми Гарднър е новият световен шампион на в Moto2 за 2021 г.! Преди последния кръг във Валенсия той водеше с 23 т. и стана 10-и. Това му беше достатъчно за да завърши успешния си сезон с 12 подиума, от които пет победи. Така Реми не рискува, но сложи короната.

Син на шампиона от 1987 г. в клас 500 куб. см Уейн Гарднър, Реми започва да кара мотори рано. Веднага след като получи първия си мотоциклет на четиригодишна възраст. Той започна кариерата си със състезания на дърттрак и дължи трасета.  Същата кариера са имали няколко добри пилоти от Долната земя преди него. Те се състезават на щатско и национално ниво в родната си Австралия.

След това Гарднър премина на асфалт и първото му международно състезание е в края на 2010 г. благодарение на покана от Honda Australia да се състезава в състезанието NSF100 Trophy Worldwide Mini Bike в Албасете, Испания. По-късно същата година Гарднър направи своя дебют в австралийското шосейно състезание на емблематичния Филип Айлънд, като спечели шампионата на MRRDA Australian Nippers.

Следващата стъпка в кариерата му ще се окаже решаваща.

Гарднър пътува до Испания, за да се състезава в класа преди Moto3 в Средиземноморския шампионат през 2011 г. Той стана втори и това предшества преместването му да се настани в Испания през 2012 г. От тогава австралиецът нарича Испания свой дом.

Гарднър влезе в клас Moto3 в CEV за първи път през 2012 г. Завърши повечето състезания и отбеляза точки в дебютния си сезон. През 2013 г. той постигна по-голям успех. Завършва в първата петица в Албасете и той остана в шампионата за 2014 г. Направи още една крачка напред, като отбеляза точки във всяко състезание и взе първия си подиум.

Гарднър направи и своя дебют в Гран при през този сезона, състезавайки се в Мизано, Филип Айлънд и Сепанг. Последната му изява на Гран при на Малайзия беше крайъгълен камък, тъй като австралиецът отбеляза първата си точка от световното първенство, завършвайки 15-и. Преминаването към световния шампионат бе в пълен сезон за 2015 г. Роденият в Нов Южен Уелс младеж завърши сезона 30-и на борда на Mahindra. На домашната си му Гран при на Филип Айлънд, Гарднър за първи път вледе во топ 10.

През 2016 г. Гарднър премина към по-големи машини, като взе европейския шампионат в Moto2 с Race Experience и от Гран при на Каталуния влезе в световния шампионат Moto2 с Tasca Racing. В първия той впечатли с топ пет в състезание 2 на Моторланд Арагон, преди да спечели първата си победа в състезание 2 в Барселона и то със значителна разлика.

На същото място – Каталуня Гарднър направи дебюта си в световното първенство в Moto2. Той стана 15-и и взе точка в първия си старт, само седмица преди първата му победа в европейската Moto2. Впечатляващ с адаптацията си, Гарднър остана в Moto2 до края на 2016 г., като взе повече точки – с 12-о място на Заксенринг и 13-о на Сепанг.Прогресът му осигури място в Tech3 Racing за 2017 г. Той редовно печели точки, като за първи път влезе в топ 10 с 9-о място на Бърно в Moto2.

През 2018 г. австралиецът взе повече точки и продължи напред, въпреки инцидента по време на мотокрос преди Гран при на Испания, в който той счупи и двата си крака. След като обаче се върна, Гарднър продължи откъдето спря. Стартира от първа редица в Силвърстоун и след това приключи сезона си с Tech3 със стил във Валенсия с топ5.

2019 и 2020 г. добавиха още важни етапи, когато Гарднър отиде в екипа на SAG.

През 2019 г. взе първия си подиум – 2-и в Термас де Рио Ондо с най-бърза обиколка, а в TT на Ассен австралиецът взе първата си полпозишън. 2020 г. започна с топ пет в Катар. После Гарднър взе първа позиция в Австрия и в Гран при на Щирия се върна на подиума. Катастрофата на Warm Up-а в Мизано  обърка нещата. Там Реми трябваше да стартира от първа позиция, имаше доста контузии и фрактура на лявата си ръка. Той пропусна състезанието и Гран при на Емилия Романя. Завърна се в Каталуния, но бе 16-и с адски болки.

Оттам обаче започна възхода, който достигна кулминация с короната в Moto2 за 2021 г. Това стана 2-и в Льо Ман, две топ 5 в Арагон и трето и седмо във Валенсия. Това предшества финала на сезона в Алгарве, където Гарднър взе първата си победа в Гран при и то с хеттрик – първа позиция и с най-бърза обиколка.

За 2021 г. пилотът се присъедини към Red Bull KTM Ajo и пилотът с № 87 започна сезона с три поредни подиума в Катар, Доха и Портимао, преди 4-о място от първа позиция на Херес. В Льо Ман пак беше на подиума – 2-и, преди Гарднър да спечели три поредни победи в невероятна серия: Муджело, Каталуня и Германия, последното от които беше състезание 200 на Moto2. Още един подиум на Ассен той взе преди лятната пауза с аванс от 31 точки.

Най-близкият му съперник обаче беше съотборникът му Раул Фернандес.

Сензацията на новака продължи и той се оказа основният конкурент през сезона. Гарднър се завърна от лятната пауза на подиума и в двете състезания на Ред Бул Ринг, след като Раул Фернандес спечели още една победа във второто. Австралиецът отвърна с победа в Силвърстоун, след като съотборникът му катастрофира. Както Арагон, така и в Гран при на Сан Марино № 87 бе принуден да се задоволи с второто място, когато Раул Фернандес започна сериозно завръщане и направи собствената си рекордна серия от три поредни победи – включително в Америка, където Гарднър направи първата си голяма грешка за сезона и катастрофира.

И така, когато падокът се върна в Мизано за Гран При на Емилия Романя, разликата между двете двамата беше само девет точки… Но имаше още един обрат в историята. Въпреки че надпреварата се оказа по-трудна за Гарднър, Раул Фернандес удвои предимството на Гарднър с един замах. Той върна разликата на 18 точки в полза на австралиеца.

Това създаде първият мачпойнт в Moto2 – за GP на Алгарве. Въпреки драмата в петък, която остави Гарднър да кара малко насинен и с контузия в неделя, австралиецът взе невероятна победа под силен натиск от своя съотборник. Това добави още пет точки предимство, което направи 23 по пътя към финала на сезона.

След червен флаг и рестарт, Гарднър запази самообладание и от 8-о място на решетката, отстъпи няколко места и се изправи във втората половина на първите десет. Раул Фернандес трябваше да спечели, за да запази шансовете си живи. Той го направи, но Гарднър остана спокоен и избегна всякакви рискове в предната част, за да излезе начело в борбата за 10-о – три позиции по-напред от необходимото му 13-о място. И така взе короната в шампионата. Така Уейн и Реми се присъединяват към Кени Робъртс и Кени Робъртс-младши като баща и син световни шампиони.

Статистиката за шампиона Реми Гарднър

След дълга и упорита битка със своя съотборник от Red Bull KTM Ajo Раул Фернандес, Реми Гарднър най-накрая постави двете си ръце за световната титла Moto2. Това стана с 10-о място на финала във Валенсия. Това бе идеалният начин да се сбогува с междинния клас, докато той се за пилот в MotoGP през 2022 г. Ето някои от ключовите постижения на Реми Граднър в цифри:

1-ви – Реми Гарднър е първият австралийски пилот, който спечели титлата Moto2 и вторият, който направи това в средния клас на Гран при след Кел Карутърс през 1969 г.

2-ри – Освен това, с баща му Уейн, коронован за световен шампион в клас 500 кубика през 1987 г., те са вторият баща/син Световни шампиони, заедно с MotoGP легендите Кени Робъртс и Кени Робъртс-младши.

5- С пет победи в междинната категория, Реми Гарднър се изравнява с Кейси Стоунър на второ място в списъка на най-успешния австралийски състезател в класа след Кел Карутърс (7 победи). Първата победа на шампиона в Moto2 дойде в Гран при на Португалия през 2020 г.

5- Броят на най-бързите обиколки на австралиеца в Moto2.

6- Броят на първите позиции, спечелени от Гарднър по време на кариерата му на пилот досега. И шестте са в Moto2, а първата е в Ассен през 2019 г.

7-ми – Реми Гарднър е седмият различен австралийски състезател, който спечели световна титла в Гран при заедно с Кейси Стоунър (две титли), Мик Дуан (5), Кел Карутърс (1), Том Филис (1), Кийт Кембъл (1) и неговия баща Уейн Гарднър (1).

8-ми – На 23 години и 263 дни, Гарднър е осмият най-млад състезател, спечелил титлата в Moto2, след Алекс Маркес – 23 години и 194 дни.

11- Реми Гарднър спечели пет състезания през 2021 г., три по-малко от своя съотборник Раул Фернандес. Въпреки това, той е ездачът с най-много подиуми в Moto2 този сезон – 12. Толкова има и неговия съотборник новак.

113 – Броят на Гран при, в който се е състезавал австралиецът.

Снимки moto.gp





Next Post

Хамилтън триумфира в Сао Пауло, след като тръгна десети

Лидерът на Мерцедес Люис Хамилтън направи и невъзможното, за да стъпи на най-високото стъпало на почетната стълбичка в днешната Гран При на Сао Пауло. Седемкратният световен шампион във Формула 1 […]