септември 7, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Дакар 2021: В осмия етап Корнехо също се разписа, Ал-Атия взе пета победа

Всеки един от заводските пилоти на Honda вече е водил в състезанието, а има и етапна победа. Днес в 8-ия етап се разписа и Начо Корнехо. Чилиецът, който стартира на втора позиция, завърши маратонската фаза с преднина от малко повече от една минута пред Тоби Прайс с КТМ. Сега той има и същата преднина в общото класиране. Денят бе добър ден за ездача на Honda, а и за отбора, тъй като трети стана Рики Брабек.

При автомобилите Насер Ал- Атия с Toyota спечели 5-и етап тази година в Дакар. Така общо победите на катареца в Дакар станаха общо 40. Освен това той отмъкна повече от 3 минути от своя съперник Стефан Петерхансел с Mini. „Мистър Дакар“ води във временното класиране, докато Ал-Атия го притиска. Трети е другият пилот на Mini Карлос Сайнц.

Надпреварата в 8-ия етап е 375 км в специален етап от общо 709 км от Сакака до бивака в Неом. Преди днешния старт Корнехо имаше една секунда преднина пред Тоби Прайс. Брабек бе първият ездач, който стартирал във втората част от маратонския етап. Американецът отваряше пътя на съотборника си Корнехо и Скайлър Хаус.

Прайс повреди задната гума на мотора си вчера в първата част от маратонския етап. Въпреки това австралиецът, намери решение, като фиксира гумата си със скоби. Днес на първата контрола Прайс бе начело пред Брабек, лидера в генералното класиране Начо Корнехо и Ксавие Де Султре.

По-късно Брабек загуби 1:40 мин. от Хоан Бареда на втората междинна контрола. Прайс бе само на 21 сек. зад испанеца. Корнехо изоставаше с 32 сек. Същото бе класирането и след 122 км, като Бареда си връща ценно време от някои, които го изпреварват в генералното класиране: 1:30 мин. на Брабек, 2 мин. на Де Султре и повече от 3 на Сам Съндърланд.

След 161 км Прайс изпревари с 2 сек. Бареда, а трети бе Корнехо. Малко след това Корнехо излезе втори. Тримата бяха в 30 секунди. Кевин Бенавидес остана 4-и на по-малко от 1:30 мин. Пак на толкова бе петия Сам Съндърланд.

Ксавие Де Султре също спря, за да направи междинен ремонт със скоби, но на предното колело.

След 190 км ездачът на Husqvarna загуби повече от три минути от Прайс. Това обаче не бе краят на мъките на французина. Пилотът, който беше 4-ти място в генералното класиране, падна тежко след 267 км в етапа. Медицинският екип, който дойде да му помогне, е прибрал пилота, който не е загубил съзнание, за да го закара до болницата в Табук за рентгенов преглед.

След 225 км Прайс сложи 10 сек. на Корнехо, а Бареда бе трети, на 24 сек. Брабек загуби три минути.

Екипът на Yamaha претърпя нов удар!

След Рос Бранч вчера, който падна и загуби ценно време, сега Франко Кайми имаше лош късмет. Двигателят на аржентинеца гръмна след 282 км и той не можа да го поправи.

На по-малко от 100 км до финала лидер бе Прайс пред Начо Корнехо. Бареда бе на 49 сек. от австралиеца. Кевин Бенавидес бе на 1:26 мин., докато пилотите на КТМ Матиас Валкнер и Сам Съндърланд изостават с повече от две минути.

Първи до финала стигна Начо Корнехо, следван Прайс, който изпревари Брабек с 1:45 мин. На следващите две места бяха Съндерланд и Бенавидес. Преднината на Начо Хорнехо пред тоби Прайс в общото класиране е 1:06 мин. Трети е Сам Съндерланд на 5:57 мин. на следващите две места са пилоти на Honda – Бенавидес на 12:58 и Бареда на 16:05 мин.

Насер Ал-Атия загуби две минути от Стефан Петерхансел в неделя,  след спукана гума.

Катарският пилот реши да заложи на предпазливостта. Целта му беше да избегне повреди и увреждане на гумите, за да се справи с втората част на маратонския етап. Пилотът на Toyota бе на 8 мин от французина. След финала той каза: „В състезанието разликата ни със Стефан е много малка. Все още има дълъг път“. И излезе прав, като стопи от преднината на Петерхансел.

След три трудни етапа, пълни с клопки и лош късмет, Яшир Сийдан и Матйо Серадори получиха искрица надежда в първата половина на маратонския етап. Двамата пилоти на Century успяха да завършат в топ 10! Френският екипаж дори доближи Брайън Барагаванат, също пилот, но и инженер на Century.

Ал-Атия стартира четвърти тази сутрин, но бе лидер на първата контрола с 16 сек. пред Карлос Сайнц и 27 сек. пред победителя от вчера Язед Ал- Раджи. Стефан Петерхансел бе 4-и на 30 сек. Той после предприе атака, но през първата половина на маратонския етап удари камък и счупи джантата. Така французинът загуби малко време. На втория контролен пункт за време Насер Ал-Атия водеше с една минута пред пилотите на Mini Карлос Сайнц и Стефан Петерхансел.

Язид Ал-Раджи изостана на 1:44 мин. Сирил Депре бе 5-и на 2:30 мин.  След 161 км Ал-Раджи загуби почти пет минути от французина. Саудитецът спечели вчера, но сега имаше някакъв проблем.

Ново нещастие споходи Себастиен Льоб и Даниел Елена. Вчера Льоб счупи главина на колелото само на няколко километра от финала. Двамата оправиха колата и завършиха етапа. Целта на Льоб и Елена бе да достигнат бивака тази вечер и да продължат със своя BRX.  Двамата обаче спряха след 81 км със спукана гума и без резервно колело. Имаше и механичен проблем.

Нани Рома, също зад волана на Prodrive, имаше по-малко проблеми и за трети пореден път бе в топ 10.  Матйо Серадори също спря за няколко минути след 111 км поради механичен проблем, но успя да продължи към Неом.

Стефан Петерхансел поведе след 190 км, но само с десет секунди пред Ал-Атия и 50  пред Карлос Сайнц. Първи през финала обаче премина Насер Ал-Атия, следван от Карлос Сайнц и Стефан Петерхансел. Пилотът на Toyota записа петата си победа за годината и намали разликата с „Мистър Дакар“ на 4:50 мин. Сайнц е 3-и на 38:55 мин.

В топ 5 – на 4-о и 5-о място завършиха двамата пилоти на Peugeot – Халид Шейх Ал Касими и Сирил Депре. Французинът бе изпреварен от Ал Касими в последните километри на етапа. Депре и навигаторът му Майк Хорн завършиха 5-и. Така дуетът на Peugeot постигна най-доброто си класиране за ралито.

Снимики ASO