Кевин Бенавидес с Honda спечели 9-ия етап от рали Дакар 2021. Втори, на 1:34 мин. след него финишира Рики Брабек, а трети бе Начо Корнехо, който укрепи позициите си във временното класиране. Екипът на Monster Energy Honda има тотално надмощие в състезанието, тъй като първите две места в общото класиране са окупирани от Корнехо и Бенавидес. Всичко това стана, след отпадането на звездата на КТМ Тоби Парйс.
При автомобилите победата в етапа спечели Стефан Петерхансел с Mini. „Мистър Дакар“ завърши с преднина от 12 минути пред основния си конкурент Насер Ал- Атия с Toyota и укрепи предимството си пред своя катарски съперник в общото класиране с 17:50 мин. Това бе голям удар срещу шансовете на Ал.-Атия за победа. Трети в етапа бе Жинел де Вилиерс с Toyota.
Деветият етап на Дакар бе въртележката около Неом. Маршрутът бе с дължина 579 км, като специалният етап бе с една от най-големите дължини досега – 465 км. Стартът бе от бреговете на Червено море, а маршрутът е един от най-взискателните по отношение на навигацията по пътищата в пясъците.
Тоби Прайс поведе в класирането след старта с 48 сек. пред Корнехо и другата Honda на Рики Брабек.
Съотборникът им Бареда изоставаше с 15 минути в генералното класиране, но бе втори на 31 сек. зад австралиеца. Нещата обаче се обърнаха като и Прайс, и Бареда загубиха повече от минута. Триото на Honda – Начо Корнехо, Рики Брабек и Кевин Бенавидес поведоха битка помежду си на малка разлика, докато Адриен ван Беверен с Yamaha ги дебнеше на 43 сек.
43-ият Дакар е трудно издание за Yamaha! След оттеглянето на Андрю Шорт, Франко Кайми и Джейми Маккани, Адриен ван Беверен и Рос Бранч са двамата оцелели пилоти на японския конструктор. Французинът бе четвърти, а след него Бранч бе на 17 сек. – 10-и.
След 91 км лидери бяха Брабек и Начо Корнехо. Кевин Бенавидес изостана само с пет секунди, а Тоби Прайс бе на 12 сек. Сам Съндърланд и Лучано Бенавидес изпревариха дуета на Yamaha. Не за дълго. Също като Франко Кайми, Рос Бранч получи проблеми с двигателя. Пилотът от Ботсвана не може да го поправи. Това бе поредният удар за Yamaha!
Още по лоша бе ситуацията с Тоби Прайс. Той катастрофира след 155 км и нарани лявата си ръка и рамо.
Това е сериозен удар за австралиеца, който изоставаше само с една минута от Начо Корнехо в генералното класиране. Прайс бе откаран в болница в Табук за рентгенов преглед и бе принуден да напусне преждевременно ралито поради инцидента си.
Заформи се дуел между Начо Корнехо и Кевин Бенавидес. На 157 км зад тях на 51 сек. бе братът на Кевин – Лучано Бенавидес. Четвърти бе Ван Беверен.
Рики Брабек спря да помага на Тоби Прайс след тежкото му падане. Загуби повече от 20 минути, но те трябва да бъдат приспаднати към времето му от стюардите. Същото трябва да стане и със Сам Съндерланд, който също спря да помага на Прайс.
След близо 200 км Корнехо бе на по-малко от минута пред Кевин Бенавидес. Лучано Бенавидес бе на 4:31 мин. После обаче Корнехо загуби повече от две минути от Бенавидес. Лучано Бенавидес бе на 3:37 мин. зад брат си. Малко по-късно обаче Лучано катастрофира след 242 км. Аржентинецът нарани рамото си и бе откаран с хеликоптер до болницата в Табук.
Бареда имаше големи трудности. Испанецът изостана с 15 минути преди 200 км след старта. После тръгна за избива и намали разликата 13:47 мин. с Кевин Бенавидес.
Така Кевин Бенавидес увеличи преднината си пред Начо Корнехо с 2:33 мин. и финишира първи в края на етапа.
Това бе втора етапна победа на Бенавидес тази година. Втори стана Рики Брабек на 1:18 мин, който получи времето, загубено докато помагаше на Прайс. Трети бе Корнехо, който запази лидерството си в общото класиране с 11:24 пред Бенавидес. Четвърти в етапа на 10:11 бе Сам Съндерланд, което му отреди 3-о място в общото класиране. След британеца, пети в етапа бе Ван Бреверен.
При автомобилите още в началото поведе Стефан Петерхансел. Между него и Насер Ал- Атия се заформи поредната битка.
След като катарецът спечели вчера петия си етап в ралито, разликата между двамата бе около 5 минути.
Още в началото Карлос Сайнц спука гума. Носителят на титлата, който изоставаше само на 10 секунди от Стефан Петерхансел на втория междинен пункт и ще се опита да компенсира загубеното време. На 48 сек. след Петерхансел бе Ал-Атия на 121 км. Сайнц изоставаше на 5 мин.
В интригата се включи и Матйо Серадори със Century, който излезе втори. Язед Ал-Раджи с Toyota бе 3-и, на по-малко от три минути зад „Мистър Дакар“. Ал-Атия бе 5-и, на 5:43 мин. и бе притиснат от друга Toyota – на Жинел Де Вилиерс.
След 271 км Насер Ал-Атия загуби още пет минути от Стефан Петерхансел. Серадори бе само на десет секунди зад Петерхансел, а в топ 3 влезе Де Вилиерс. Нещастията на Ал-Атия не бяха свършили. Той спука две гуми и имаше само още едно резервно колело, за да стигне до финала. Сайнц също спука гума, бе принуден да спре, за да отстрани проблем със спирачките си.
Поради трудностите, с които се сблъскаха Карлос и Насер, всичко се разви добре за Стефан Петерхансел в генералното класиране.
Затова той не се притесни, че Серадори излезе начело след 354 км и дори натрупа аванс от повече от две минути. Де Вилиерс бе на 11 мин. след Серадори, а Ал-Атия на 12:21 мин. Устремът на Серадори не бе за дълго. В разгара на битката си със Стефан Петерхансел, той катастрофира на 385 км от специалния етап. Очевидно французина е преследван от лош късмет.
Първи финишира Стефан Петерхансел. Пилотът на Mini завърши с преднина от 12 минути пред Насер Ал-Атия. Французинът увеличи преднината си пред катареца в общото класиране на 17:50 мин. Това е първата етапна победа на Мистър Дакар тази година. Сега нещата в ралито за Петерхансел изглеждат доста розови. Трети в общото класиране на 1.02:25 ч. е Сайнц.
При камионите етапна победа спечели чехът Мартин Мачик.
Пилотът и неговият камион IVECO, наречен галено “Чарлз“ натрупа преднина пред двамата пилоти на КамАз и финишира с 2:27 мин. пред Айрат Мардеев. Дмитрий Сотников остана на 2:37 мин. от чеха, но води в класирането с 45:03 мин. пред съотборника си Андрей Шибалов във временното класиране. Тримата – Сотников, Шивалов и мардеев оглавяват временното класиране при камионите.
Снимки ASO
ДРУГИ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1