Двукратният победител в надпревари от MotoGP Данило Петручи заяви, че се чувства все едно кара мотоциклет от клас Moto3 когато се качи върху мотора на KTM в кралския клас.
Италианецът премина в сателитния екип на австрийския производител, след като загуби своето пилотско място в заводския екип на Ducati, където прекара последните две кампании. В състава на Tech 3 Петручи зае мястото на португалеца Мигел Оливейра, който пък премина в редиците на заводския отбор на KTM на мястото на напусналия в посока Repsol Honda Пол Еспаргаро. Самият Оливейра успя да спечели две състезания с Tech 3 през миналата година, но отборът имаше много тежък старт на сезон 2021 с Петручи.
В първото състезание на „Лусайл“ Петручи застана 21-и на старта и отпадна още във втория завой на надпреварата, а във втория кръг на катарското трасе се представи малко по-добре в квалификацията и остана 17-и в нея. В надпреварата за Гран При на Доха италианецът се смъкна с две позиции и завърши 19-и, като трябва да се вземе под внимание, че „Лусайл“ традиционно е едно от слабите трасета за RC16, заради неговата конфигурация и нужда да се използва най-меките смеси на Мишлен.
Във второто състезание в Катар Петручи заложи на „екстремни“ настройки, които му дадоха по-добро усещане върху мотора, но най-високият пилот в падока смята, че неговите размери му костват твърде много на излизането от завоите.
„Чувствах се много, много добре и се видя подобрение в тренировките. Проблемът обаче е първата обиколка. Няма как да остана с лидерите, всеки ме изпреварваше на ускоренията. Във всяко от тях някой минава пред мен. Спирането е добре, но винаги влизам с много висока скорост в завоите и след третата обиколка предната гума е прегряла, трябва да работим върху това. Заложихме на тези екстремни настройки с KTM заради моя ръст, защото като гледах на снимки изглежда, все едно карам мотор от Moto3. В няколко обиколки нямам проблем, но в сравнение с другите пилоти, особено във въздушната струя, аз дори не мога да се задържа в нея, а това е проблем в състезанието, особено когато имаме дълга права както тук.
„Въпреки проблемите аз съм доволен от направения прогрес, но съм разочарован от резултатите, очаквах повече. След третата обиколка аз започвам да се боря с мотора, особено с високата температура в предната гума. Харесвам много мотора и мога да бъда бърз с него“, коментира италианецът.
Най-доброто представяне за пилот на KTM в двете състезания на „Лусайл“ бе осмото място на Брад Биндър във втората надпревара, като южноафриканецът е и най-добре класираният пилот на австрийския производител след първите два кръга за сезона. Третият кръг за кампанията ще се проведе на португалската писта „Портимао“ идната седмица, а на нея през 2020-а Оливейра бе недостижим в квалификацията и състезанието в последния си старт с екипа на Tech 3.
ДРУГИ
Вижте какви стартове предстоят този уикенд
МСК Препараторите-Горна Малина: Триумфът на състезателните трасета
В близко бъдеще финалът на сезона в MotoGP може да е в Азия
МОТО СПОРТ
Ясен е пълният заводски състезателен състав за 2025г. на Fantic Racing
Ship To Cycle става спонсор от най-високо ниво на състезателния екип на Kawasaki
“Crazy Job” Стара Загора завършват силен състезателен сезон в екстремния ендуро шампионат
Вижте какви стартове предстоят този уикенд
Братя Брайтмор подписват с X-Grip Racing за SuperEnduro и HEWC
АВТО СПОРТ
Ще се завърне ли Формула 1 в Южна Африка?
Екип от Формула 1 се разделя и с двамата си пилоти
Никола Цолов стана част от академията на Red Bull
МакЛарън: Нашата цел е титлата при конструкторите
През март 2025 започва първия кръг от Шампионат по Драг рейсинг за мотори