Бившият пилот на Ducati в клас MotoGP Андреа Довициозо обвини ръководството на италианския тим за раздялата помежду им в края на 2020 година.
Довициозо прекара общо осем години в Болоня, записвайки 14 победи и три поредни вице-шампионски отличия между 2017 и 2019. Самият той остана без пилотско място за 2021 година, след като обяви по време на уикенда за Гран При на Австрия миналата година, че той и Ducati ще се разделят в края на кампанията. Точните причини затова не бяха уточнени тогава, но се смяташе, че основният проблем е желаната висока заплата от страна на Дови.
В интервю за италианското издание Gazzetta dello Sport обаче, Довициозо разкри, че тези предположения са напълно грешни и всъщност никога не е имало оферта към него за нов договор. Според него лошите му отношения с техническия ръководител на тима Джиджи Далиня от 2017 насам са били основният фактор, допринесъл за раздялата.
„Отношенията ми с Джиджи? Нулеви! В предишните години успявахме да се напаснем един към друг, но откакто Хорхе Лоренцо дойде в началото на 2017 започнаха постоянните спорове помежду ни и моят екип остана малко изолиран. Ние не взимахме голямо участие в развоя на мотора, просто не присъствахме на тези разговори. В Ducati това е възможно да се случи, защото хората наистина са много умни и знаят какво да направят. Това може би е единственото нещо, за което съжалявам през тези осем години, защото можехме да постигнем повече. Джиджи и аз не сме си говорили спокойно от 2017 година насам“, коментира Довициозо.
Той също така бе категоричен, че всички решения относно пилотски състав на Ducati се взимат еднолично от Далиня.
„Тези решения се взимат изцяло от Джиджи. Смята се, че решеният се взимат от Ducati, но всъщност е изцяло Джиджи, като с Лоренцо през 2017. В началото на 2016 имахме възможност да привлечем Марк Маркес, но Джиджи вече беше решил, че иска Хорхе и това беше“, заяви италианският състезател.
Според него, Далиня е взел решението да не продължи с Довициозо още пред юли месец 2019 година, когато двамата са има ожесточен спор по време на една техническа среща между надпреварите в Германия и Австрия.
„Джиджи ми каза, че е знаел, че всичко между нас ще приключи още след онази среща през 2019 година. Тя трябваше да е техническа, ние имахме различни идеи и мнения и искахме да се срещнем с всички инженери за да вземем най-доброто решение. На втората среща всичко започна добре, но след това нещата се нагорещиха между нас двамата и се стигна до спор. Джиджи се почувства обиден и още тогава е затворил вратата за моя нов договор, но го направи много тихо и никой не разбра. В медиите се говореше за моите искания, но всичко това са лъжи. Никога нямах предложение да остана, нямаше преговори. Все още не знам, защо не ме искаха, единствено ми казаха, че Далиня не ме е искал след тази среща през 2019“, завърши Довициозо.
През 2021 година той ще си вземе почивка, но не отхвърли възможността да се върне на стартовата решетка като заместващ пилот. Една от възможностите това да се случи ще е с тима на Repsol Honda в началото на кампанията, тъй като най-вероятно Марк Маркес ще пропусне старта за сезона, докато се възстановява напълно от получената контузия в Гран При на Испания миналия сезон.
ДРУГИ
AIT Racing Team търси механици за 2025
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“