Последното състезание за сезон 2024 в WRC трябваше да определи световните шампиони при пилотите и конструкторите, като разпределението на титлите продължи до последната отсечка и бонус точките, които раздава пауърстейджа.
Елфин Еванс (Тойота) спечели за втори пореден път рали “Япония”, като уелсецът излезе начело в 17-ата отсечка, където катастрофира дотогавашният водач Ойт Танак (Хюндай). Отпадането на Танак гарантира световната титла на Тиери Нювил, който започна ралито с 25 точки аванс пред естонеца. Също така, катастрофата на Ойт означаваше, че Тойота си връща реалните шансове за световната титла при конструкторите.
Преди пауърстейджа, точките събрани от пилотите на Тойота и Хюндай бяха равни – по 553, като тук влизат двата най-добри екипажа на всеки производител в класирането в събота вечер плюс точките от Супер неделята. И бонус точките щяха да определят новия шампион при конструкторите.
В последната отсечка Себастиен Ожие и Еванс завършиха първи и трети, Нювил остана втори, а Андреас Микелсен (Хюндай) – пети, което означаваше, че Тойота печели осма световна титла при производителите и четвърта поредна в последните 4 сезона. На финала разликата между Тойота и Хюндай се оказа едва 3 точки.
В WRC2 Сами Паяри (Тойота) завърши втори след българския пилот Николай Грязин (Ситроен), което беше достатъчно финландецът да стане световен шампион. Паяри взе и титлата в категорията WRC2 Challenger, където до финала се бори с Грязин.
ДРУГИ
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Маршрутът на рали „Дакар 2025“ е готов
Алекс Лазарус с ново силно състезание в Италия
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Екълстоун продава колекцията си от коли от Формула 1
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията