октомври 3, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Екипът на Rosberg X Racing триумфира в първия старт от Extreme E в Саудитска Арабия

Екипът на Rosberg X Racing доминира на финала, за да спечели първото състезание от новите серии Extreme E. То бе в пустинята в Саудитска Арабия. Основните конкуренти на екипа на Нико Розберг – X44 на Люис Хамилтън имаше технически провал.

Йохан Кристоферсон се оправи перфектно от по-бавения си старт, за да предаде колата съотборничката си от RXR Моли Тейлър. Тя след това доведе автомобила до първо място с 24 секунди (23,73 сек.) пред втория.

Екипът на Andretti United бе избран да стартира от първа позиция от предпочитаната дясна страна на стартовата решетка сред шестте отбора, които бяха на финала. Те разпределиха своя дял от гласуването на феновете Grid Play. Тими Хансен бе първи в колата, която споделяше с Кейти Мънингс. Двойката влезе във финала, след като спечели т. нар. Crazy Race, за да си осигури последното място в решетката. Световният шампион по рали крос за 2019 г. разгърна своя 4-секунден усилвател на мощността „Hyperdrive“, за да направи бързо излизане напред и да вземе холшота и спринта в първия завой.

Себастиен Льоб поведе битката в началото за отбора X44 на Хамилтън, управляван от Prodrive. Той се залепи зад Кристоферсон. След това двойката премина, като Льоб първо се премести в лявата страна на трасето от 8,82 км. Той търсеше чист въздух и искаше да избяга от следата от прах на Хансен.

След това Кристоферсон използва отново успешната си стратегия, която осигури победа на отбора в първия полуфинал с три коли тази сутрин. Шведът атакува много широко към десния завой 1. Той измина допълнителното разстояние, но използва предимството на скоростта от превключвателя, за да излезе на първо място.

Себастиан Льоб бе загубил вече 8 секунди, тъй като се появи повреда в сервоуправлението. Така Хансен беше единствената потенциална заплаха за Кристоферсон на първата обиколка. Трикратният световен шампион по раликрос започна да дърпа с непреодолима преднина. Тя се дължеше на значително до голяма степен на ясната видимост, предлагана от първата позиция на трасето.  Кристоферсон завърши обиколката с 32 секунди предимство. След това влезе в зоната за смяна на водача с ограничена скорост на 30км/ч, за да предаде на своя съотборник Тейлър.

Австралийската шампионка по рали Моли Тейлър завърши перфектно минималния стоп от 45 секунди и продължи, дори преди влизането на X44. Тейлър направи впечатляваща и дори леко бавна първа обиколка. Но се задоволи с остатъка от престоя си, за да премине границата с евентуални 23.73 сек. от машината на Andretti United. На питстопа Хансен излезе от колата и изчисти предното стъкло, преди да предаде колата на съотборничката си Кейти Мънингс. Заради този жест, тя си върна 8 сек. в надпреварата.

Сражавайки се с проблема със сервоусилвателя, Льоб влезе с пасив от 1:02 мин. Стабилната му партньорка Кристина Гутиерес в крайна сметка обаче, премина финала със стопени още 36 секунди. Тандемът стана трети в крайното класиране.

Без да направят оспорван финал, двукратният световен рали шампион Карлос Сайнц – старши и съотборничката му Лайя Санс завършиха на четвърто място за Acciona Sainz.

Второто място на Hispano Suiza в „Лудото състезание“ им донесе пета позиция в крайното класиране. Отборът на JBXE на Дженсън Бътън се класира на шесто място.Пилотът на Chip Ganassi Racing Кайл Лудюк загуби контрол над колата си в състезанието за последен шанс и унищожи амбициите на Клаудиа Хуртген от Abt Cupra.  Veloce Racing отпадна с разбит ролкейдж след катастрофа.

Във временното класиране води  Rosberg X Racing с 35 т. На второ място е Х44 с 30, следван от Andretti United с 28 и Acciona Sainz с 26 т.