6-кратният шампион на писта в група Туринг Иван Влъчков с Honda Civic представя трасето на планинското състезание „Шипка-Дамасцена”, с което този уикенд стартира сезонът в този шампионат.
Стартът на трасето е на 7 километра след град Шипка, а финалът – на половин километър преди връх Шипка, дължината на трасето е 5,1 км, завоите са 22 – 11 леви и 11 десни, като 5 от тях са остри.
Предлагаме ви едно изкачване към връх Шипка с Иван Влъчков:
„Стартирам и внимавам защото гумите са студени, започвам с къса права с комбинация от десен, ляв, десен, на последния трябва пак да съм внимателен, защото няма сцепление. Продължавам с къса права, след нея веднага влизам в остър ляв завой, в който гледам да запазя скоростта максимално за следващата права. Веднага след нея влизам в дълъг десен обратен с голямо изкачване, преминаващ веднага в бърз ляв, в който съм на пълна газ. Трябва да го мина възможно най-добре, защото след това има бърз десен. Атакувам го максимално вдясно и веднага отварям, за да се подготвя за бърз ляв, в който има екстремно спиране в завоя, за да се подготвя за десен, който веднага след това преминава в ляв дълъг. В него гледам да използвам максимално скоростта за следващата права.
Тази права е дълга и включва ужасно бърз десен завой, който минавам на 5-а скорост на пълна газ и спирам интензивно за ляв бърз. Старая се да запазя скоростта, защото следва десен с права. Правата свършва с ляв обратен, който пак е в изкачване. Стремя се да изляза максимално чисто, за да се подготвя за десен, който също продължава с много бърза права, в която има два десни завоя. През тях минавам на пълна газ и имам чувството, че всеки момент мога да изпусна колата при над 200 км/ч.
Следва спиране до трета предавка, в което гледам на продължа направо в следващия десен завой. Веднага след него идва ляв. Продължавам с права с дълъг бърз ляв, в който спирам от 5-а скорост за десен с леко изкачване. Следва права с ляв бърз, който е двоен и накрая завършва с десен бърз, където трябва да мина с равна газ и максимално бързо, за да продължа към следващия бърз ляв, в който спирам за десен с изкачване и излизам. После е ляв бърз и моментално след това спирам максимално леко и гледам да запазя скоростта за десния, който е и последен завой. След излизането от него е финалът.
Още информация за планинското състезание „Шипка-Дамасцена 2022” може да откриете на този адрес: https://hillclimbshipka.com/
ДРУГИ
Lamborghini слага участието си във FIA WEC на пауза
KTM X-BOW GT2: историята на носителя на титлата
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1