
Yamaha Motor е натоварена със задача от Toyota Motor Corporation да разработи 5,0-литров V8 двигател за автомобили, който работи изцяло с водород. В Япония Toyota и други компании, свързани с автомобилната индустрия, ще стартират съвместна дейност за разширяване на гамата от горива за двигатели с вътрешно горене.
Ще работим за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.“, потвърди президентът на Yamaha Motor Йошихиро Хидака. „В същото време „мотор“ присъства в името на нашата компания и поради това силната ни отдаденост и страст към двигателите с вътрешно горене е неизменна.“
През ноември миналата година пет компании – Kawasaki Heavy Industries, Subaru Corporation, Toyota Motor Corporation, Mazda Motor Corporation и Yamaha Motor обявиха, че ще започнат преговори за провеждане на съвместни проучвания на възможните начини за разширяване на гамата от горива за двигателите с вътрешно горене в стремежа си към постигане на въглеродна неутралност. По време на обявяването на тази новина беше представен показаният по-горе водороден двигател V8, разработен от Yamaha за Toyota. Агрегатът е базиран на 5,0-литровия двигател в луксозното спортно купе Lexus RC F, с модификации на инжекторите, цилиндровите глави, всмукателния колектор и др. Той осигурява мощност до 450 к.с. при 6800 об./мин. и максимален въртящ момент от 540 Нм при 3600 об./мин.
„Водородните двигатели притежават потенциала да бъдат въглеродно неутрални, като същевременно поддържат страстта ни към двигателите с вътрешно горене“, обяви президентът Хидака на представянето. „Обединяването с компании с различна корпоративна култура и експертиза, както и увеличаването на броя на партньорите, с които работим, е начинът, по който искаме да вървим към бъдещето.“


ДРУГИ
Новата Bridgestone Dueler All-Terrain A/T002 се справя с предизвикателствата на пътя и извън него
Новият панорамен i-COCKPIT на PEUGEOT
TRUCK EXPO 2023 отваря врати утре в Пловдив: Автомобили и технологични иновации на новата мобилност