Един от най-опитните ни автомобилни състезатели Илия Царски направи анализ на трагичния инцидент на планинското рали „Благоевград”, при който неговият колега Георги Георгиев почина. Според Царски е било повече от задължително гумите на мощните автомобили да бъдат затоплени.
„Давам си сметка, че на мястото на колегата Георги Георгиев можеше да бъда както аз, така и всеки един мой колега, затова като многократен шампион в дисциплината Планинско изкачване, многократен победител на Планинско изкачване „Благоевград” и пилот с над 30 годишен стаж, бих искал да изкажа моята лична гледна точка за трагичния инцидент край село Делвино, по време на втори тренировъчен манш от Планинско Благоевград 2021, за съжаление завършил с фатален край за мой колега. При преминаване през финала с висока скорост (според мен с около 200км/ч), знаейки, че има твърде малко разстояние за намаляване на скоростта до безопасна такава, пилотът натиска рязко педала на спирачките, в следствие на което тежестта на автомобила се премества отпред, задната му част олеква, колелата блокират и губи сцепление поради факта, че гумите не са в работна температура. Доказателство за това е следата, която задна лява гума е оставила. Нейния цвят е клонящ към сив, което показва, че гумата не е имала достатъчно сцепление с асфалта. Именно заради това пилотът губи контрол, като се завърта леко на дясно и така се удря в стената”, коментира Царски.
„На всеки колега е ясно, че пилотирането на автомобили от порядъка на 700-750 к.с. ускоряващ от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди със студени гуми, които не осигуряват нужното сцепление, е изключително опасно, граничещо със самоубийство. Тук е моментът да попитам кой и защо забрани подгряването на гумите, което дава нужната стабилност и сигурност на автомобила??? Знам и отговора който ще получа, “Така е в Европа”…. да, не оспорвам, че е така, но не бива да се омаловажава и факта, че нашите трасета дори не се доближават до Европейските”, завърши 18-кратният шампион. https://www.youtube.com/embed/o232G9x8HI4
ДРУГИ
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Никола Цолов приключи сезон 2024 във Формула 3 с три победи
Юли 2024: SUV автомобилите с рекорден пазарен дял в Европа
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват