Един от най-опитните ни автомобилни състезатели Илия Царски направи анализ на трагичния инцидент на планинското рали „Благоевград”, при който неговият колега Георги Георгиев почина. Според Царски е било повече от задължително гумите на мощните автомобили да бъдат затоплени.
„Давам си сметка, че на мястото на колегата Георги Георгиев можеше да бъда както аз, така и всеки един мой колега, затова като многократен шампион в дисциплината Планинско изкачване, многократен победител на Планинско изкачване „Благоевград” и пилот с над 30 годишен стаж, бих искал да изкажа моята лична гледна точка за трагичния инцидент край село Делвино, по време на втори тренировъчен манш от Планинско Благоевград 2021, за съжаление завършил с фатален край за мой колега. При преминаване през финала с висока скорост (според мен с около 200км/ч), знаейки, че има твърде малко разстояние за намаляване на скоростта до безопасна такава, пилотът натиска рязко педала на спирачките, в следствие на което тежестта на автомобила се премества отпред, задната му част олеква, колелата блокират и губи сцепление поради факта, че гумите не са в работна температура. Доказателство за това е следата, която задна лява гума е оставила. Нейния цвят е клонящ към сив, което показва, че гумата не е имала достатъчно сцепление с асфалта. Именно заради това пилотът губи контрол, като се завърта леко на дясно и така се удря в стената”, коментира Царски.
„На всеки колега е ясно, че пилотирането на автомобили от порядъка на 700-750 к.с. ускоряващ от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди със студени гуми, които не осигуряват нужното сцепление, е изключително опасно, граничещо със самоубийство. Тук е моментът да попитам кой и защо забрани подгряването на гумите, което дава нужната стабилност и сигурност на автомобила??? Знам и отговора който ще получа, „Така е в Европа“…. да, не оспорвам, че е така, но не бива да се омаловажава и факта, че нашите трасета дори не се доближават до Европейските”, завърши 18-кратният шампион. https://www.youtube.com/embed/o232G9x8HI4
ДРУГИ
Lamborghini слага участието си във FIA WEC на пауза
KTM X-BOW GT2: историята на носителя на титлата
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
МОТО СПОРТ
Чейс Секстън доминира в началото на суперкроса в Анахайм
Календар на Европейския шампионат по мотокрос FIM Europe 2025
Без промяна в цветовете на номерата за новите класове в BG X-Enduro Championship
Mотокрос 2025 стартира с високи скорости и зрелищни трасета
MotoGP: Honda разчита Мир да запази мотивацията си
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония