Volkswagen представи своя първи изцяло електрически модел с високи динамични характеристики – ID.4 GTX. Световната виртуална премиера бе на летището в Берлин Темпелхоф. Новата продуктова марка внася новaторски и интелигентен спортен дух в света на електрическата мобилност. ID.4 GTX е първият модел, използващ основата на модулната конструктивна платформа за модели с електрическо задвижване (MEB), който предлага система за двойно предаване и привлекателни, първокласни елементи в дизайна.
ID.4 GTX използва по един тягов електродвигател на предния и на задния мост. Общата максимална електрическа мощност на двата двигателя възлиза на 220 кВт (299 к.с.). За първи път в ID. фамилията те могат да работят заедно под формата на електрическа система за двойно предаване. Организацията на световната премиера в самолетен хангар на бившето берлинско летище Темпелхоф даде възможност на новия модел да покаже нагледно способностите на интелигентно управляваната система за двойно предаване.
В рамките на представянето ID.4 GTX се изкачи без усилие на рампа с наклон от 37,5%. Благодарение на системата за двойно предаване с два двигателя, новият топмодел в гамата на ID.4 е в състояние да ускори от 0 до 60 км/ч само за 3,2 секунди и да покрие класическата дисциплина от 0 до 100 км/ч за време от 6,2 секунди. Максималната скорост на новия модел е електронно ограничена до 180 км/ч.
Дизайнът на ID.4 GTX подчертава изключителния характер на новия модел. Съчетава забавлението от шофирането и излъчването за здравина и динамика във външния вид. Познатата светлинна лента в предната част е съчетана с детайли, излъчващи мощ и динамика като трите елемента със структура на пчелна пита, които формират дневните светлини. Те придават спортен характер на новия модел дори в неподвижно състояние и в същото време демонстрират връзката с дизайна на Golf GTI. Наред с изцяло новото оформление на броните, вниманието отзад привличат елементи като 3D LED блоковете на задните светлини и светлинната графика във форма на X на спирачните светлини.
Цветовете на външните лакови покрития също са по-ярки и впечатляващи от тези при моделите със задно предаване. Покривът и задният спойлер са лакирани в черно, докато гредите в рамката на покрива са изпълнени в бляскав антрацит. Вътрешното пространство също може да се похвали с нова цветова схема, при която екологичната устойчивост е отразена в изпълнените в тъмния нюанс X-Blue горна част на арматурното табло и вложки от изкуствена кожа в облицовките на вратите. Червените контрастни шевове, които са класически символ за динамика, спортен дух и мощ, добавят приятен цветен акцент към седалките. Емблемата GTX е поставена на видно място върху волана, на облицовките на праговете и под формата на перфориран мотив в горната част на облегалките на предните седалки.
Новата продуктова марка GTX ще изиграе ролята на ускорител както за развитието на ID. фамилията от модели, така и за корпоративната стратегия ACCELERATE, с изпълнението на която Volkswagen се стреми към позицията на най-желаната марка за устойчива мобилност. Компанията цели да увеличи дела на продажбите на чисто електрически превозни средства в Европа до 70% към 2030 година. В периода до 2050 година Volkswagen възнамерява да постигне неутрално въздействие по отношение на климатичните промени, а до 2025 година инвестициите на компанията в електрическа мобилност, хибридизация и цифровизация ще достигнат общ обем от около 16 милиарда евро.
ID.4 GTX ще отбеляжи своята пазарна премиера в Европа през лятото на 2021 г.
ДРУГИ
Ferrari Purosangue беше превърнато в машина за офроуд
Японски премиери в „Интер Експо Център”
Husqvarna Mobility разкрива лимитирана серия модели
МОТО СПОРТ
Ясен е пълният заводски състезателен състав за 2025г. на Fantic Racing
Ship To Cycle става спонсор от най-високо ниво на състезателния екип на Kawasaki
“Crazy Job” Стара Загора завършват силен състезателен сезон в екстремния ендуро шампионат
Вижте какви стартове предстоят този уикенд
Братя Брайтмор подписват с X-Grip Racing за SuperEnduro и HEWC
АВТО СПОРТ
Ще се завърне ли Формула 1 в Южна Африка?
Екип от Формула 1 се разделя и с двамата си пилоти
Никола Цолов стана част от академията на Red Bull
МакЛарън: Нашата цел е титлата при конструкторите
През март 2025 започва първия кръг от Шампионат по Драг рейсинг за мотори