Какво да очакваме от рали „Хърватия 2024“

След разтърсващите пътища на Африка Световният рали шампионат на ФИА се премества на асфалта в Хърватия тази седмица (18-21 април). Двете състезания не могат да бъдат по-различни по характер и не могат да изискват по-разнообразни настройки от автомобилите. Няма ги състезателите на чакъл, които се изправят на крака, а са налице състезателите на асфалт.

Колкото и да прави впечатление, че автомобилът за чакъл е автомобилният еквивалент на кръстоска между планински козел и леопард, автомобилите няма да се движат по-ниско или да изглеждат по-състезателно, отколкото в Загреб и околностите му тази седмица. В отминалите дни самите автомобили щяха да се различават коренно от кръг на кръг, с различни спецификации на шасито, двигателя и трансмисията за двете полярно противоположни повърхности.

 

Не и сега. Универсалните възможности и приложение на автомобила за рали1 са толкова големи, че промените са много малко. Завийте четири нови ъгъла, свалете шнорхелите и вероятно е най-добре да ги измиете и те, общо взето, ще бъдат готови за старт в четвъртия кръг.

При всичко това вземете един автомобил Safari и го завъртете в първия завой на етапа от Крашич до Сошице в петък сутринта и резултатите ще бъдат доста зрелищни. Под автомобила мускулестите гуми на Pirelli, които не позволяват каране на нищо, са заменени от много по-нископрофилните гуми P Zero, които прегръщат катрана.

Тази седмица става дума по-скоро за сурова скорост, g-сили в завоите и високо сцепление, отколкото за бързо отиване… ами почти навсякъде.