Кристина Гутиерес – първата световна шампионка по крос-кънтри

Стефан Илиев



Историята бе написана по дюните на Абу Даби. Испанката Кристина Гутиерес стана първата жена пилот, спечелила Световната купа на ФИА за ралита крос-кънтри. Триумфът беше постигнат от началото на сезона, в който Гутиерес и нейния отбор Red Bull Off-Road Junior се пускат по опасните терени в Европа, Африка и Азия.

Гутиерес завърши състезанието със стил, докато тя и навигаторът й Франсоа Казале (Франция) постигнаха със състезателния си автомобил OT3 етапна победа в последния ден от състезанието „Абу Даби Дизърт Чалъндж“. Точките, натрупани в дюните на пустинята Руб ал-Хали или Емпти Куартър, дадоха на дуото недостижима преднина в категория T3 на Световната купа на ФИА за ралита по крос-кънтри 2021.

Кристина Гутиерес казва: „Ние сме световни шампиони! Не мога да повярвам, след толкова тежка година, която имах, не мога да бъда по-щастлива. Нямам думи! “

Постижението на Гутиерес е още по-голямо, тъй като тя става първата жена в историята, спечелила титла в Световната купа за рали крос-кънтри. В началото на годината испанката стана първата жена, която спечели етап от рали „Дакар“ след последната победа на Юта Клайншмид през 2005 г.

Основите бяха положени за историческия триумф на Гутиерес с победи на първите два старта от сезона на Световната купа. Емоционално заредена бе победа в родната й Испания – на рали „Андалусия“ през май. Последвана беше от победа на рали „Казахстан“ през юни. Нещата обаче не бяха толкова леки за лидера в шампионата. Тя положи свръхчовешки усилия и сила, за да пресече финалната линия в Казахстан, след като получи три счупени прешлена при катастрофа по време на последния етап на ралито.

Гутиерес беше прехвърлена директно от финала в Казахстан в болница. Не беше сигурно дали тя ще се състезава отново тази година, но пилотът на Red Bull Off-Road Junior Team беше решена да се върне възможно най-скоро. Последваха два месеца интензивно възстановяване, физиотерапия и лекарски консултации, преди Гутиерес да получи зелена светлина да се върне към състезанията.

По-ценни шампионски точки бяха осигурени на ралито на Мароко миналия месец, преди Гутиерес и Red Bull Off-Road Junior Team да се изкачат на  върха в „Абу Даби Дизърт Чалъндж“. Отличното представяне позволи на бързата дама да се отдалечи в класирането от най-близкия си конкурент – испанецът Фернандо Алварес. На финала в Абу Даби беше потвърдено, че Гутиерес е направила достатъчно, за да бъде коронясан за шампион на Т3 от Световната купа на ФИА за крос-кънтри за 2021 г., въпреки че остана още състезание от сезона.

Гутиерес каза: „Благодаря на всички за любовта и подкрепата, благодаря на семейството ми, че винаги ми изпраща най-добрата енергия! Благодаря на целия Red Bull Off-Road Junior Team за страхотната работа. Благодаря на моя навигатор Франсоа Казале за страхотната година!”

Специални похвали бяха изказани и за Кен Вестермайер от M-Track, който дойде в Абу Даби чак от Южна Африка. Той донесе куфари, пълни с нови части за работа по скоростната кутия на колата на Гутиерес, които се сменяха след всеки етап. Вестермайер изигра ключова роля в помагането на Гутиерес да се състезава безпроблемно в пясъците.

Гутиерес и Казале бяха поздравени на финала от съотборниците си Сет Кинтеро (САЩ) и Денис Зенц (Германия) и белгийския дует Гийом Де Мевиус и Том Колсоул. Тези два екипа на Red Bull Off-Road Junior Team караха спецификацията за 2022 г. на OT3 в Абу Даби. Ценните километри, които двата екипажа успяха да извървят на ралито, ще бъдат използвани като част от подготовката на отбора за рали „Дакар“ 2022 г., което започва на 1 януари.

Рекордното постижение на Гутиерес подчертава амбицията на отбора Red Bull Off-Road Junior да осигури трамплин за нови таланти за успех в рали-рейда. Само две години от началото на програмата и след като разработи своя собствена прототипна кола OT3 от Overdrive, сега има своя първи световен шампион. Резултатът е доказателство за упоритата работа и отдаденост на всеки един член на екипа.

Отборът също споделя тази победа от Световната купа със своите партньори, които са на борда още от първия километър. BFGoodrich разработиха специализираната гума KDR3. Междувременно KMC Wheels произведоха персонализирани ковани джанти за програмата. Те разкарваха 50 най-нови джанти в комплекти по целия свят чрез FedEx. Така тимът имаше най-добрия продукт за състезание.

След победата в Световната купа за ралита по крос-кънтри, от тима са по-решени от всякога да продължат победната си серия с успех в предстоящото рали „Дакар“.





Next Post

MotoGP: Обявиха предварителният стартов списък за 2022 г. в трите класи

Днес бе обявен предварителният стартов списък на пилотите в трите класа – MotoGP, Moto2 и Moto3 за 2022 г. Това става преди официалните тестове на Херес на MotoGP новия сезон. […]