![](https://www.motosport.bg/wp-content/uploads/2024/11/657300_jack-miller_red-bull-ktm_motogp_rc16_circuit-de-barcelona-catalunya-_esp_15-11-2024-12_20th-rnd.-motogp-2024-solidarity-grand-prix-of-barcelona-_spa_-e1732616157876.jpg)
![](https://www.motosport.bg/wp-content/uploads/2021/01/oneal-2.jpg)
![](https://www.motosport.bg/wp-content/uploads/2024/02/masla-maxima.jpg)
Финансовите проблеми на австрийския производител на мотоциклети КТМ поставят под въпрос състезателната му програма в MotoGP, а от ден на ден новините стават все по-притеснителни. КТМ на практика е във фалит, компанията се бори да не банкрутира, а според последни данни дълговете на фирмата достигат 3 милиарда евро.
КТМ обяви, че ще се преструктурира като съставът на борда на директорите беше намален от шест на двама души, стотици служители на компанията бяха уволнение, а през януари се планира спиране на производството. Миналата седмица от КТМ обявиха, че кризата, в която е изпаднала компанията няма да се отрази на заводския тим в MotoGP, както и на програмите на другите марки мотоциклети, собственост на фирмата. Но събитията се развиват толкова бързо, че в момента никой не се наема да прогнозира какво ще се случи с КТМ.
Основната причина за проблемите на КТМ е спадът в търсенето на основните пазари на марката плюс рецесията в Германия. КТМ отчете печалба в размер на 100 милиона евро за 2023 година, но след това ситуацията се влоши сериозно, а цената на акциите на компанията спадна с 90% в сравнение с пиковата си стойност през февруари 2022 година.
За заводския тим на КТМ в MotoGP догодина ще карат Педро Акоста и Брад Биндър, а пилоти на сателитния Тех3 ще са Маверик Винялес и Енеа Бастианини.
За догодина на стартовата решетка в MotoGP ще присъства само КТМ, другата марка на компанията – GasGas ще присъства в по-долните нива, а Husqvarna ще се върне там, където се представя най-добре – в мотокроса и офроуд надпреварите.
ДРУГИ
Хорхе Мартин ще защитава титлата си с №1
MotoGP: Honda разчита Мир да запази мотивацията си
Мартин: Може би през 2026 ще мисля за титлата
МОТО СПОРТ
Хорхе Мартин ще защитава титлата си с №1
Обявиха участниците в Световния електрически шампионат
Традиционният Великденски мотокрос в село Мездрея
AIT Racing Team подписва договор с Ярослав Катринак
Успешен дебют за заводския отбор на Rockstar Energy GASGAS в Анахейм
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония