

Моторспорт директорът на КТМ Пит Байрер заяви, че се чувства тъжен от факта, че австрийският производител е взел решението да се раздели с Джак Милър в края на 2024 година. Това решение на КТМ бе очаквано на фона на факта, че след трансфера си от Дукати в края на 2022 Милър разочарова и има само две влизания в топ 5 в състезания на борда на RC16. Догодина той ще бъде заменен от Педро Акоста в заводския отбор, а за Tech3 ще карат Маверик Винялес и Енеа Бастианини.
„Както може да си представите, ние сме много щастливи, защото си осигурихме толкова силен пилотски състав за бъдещето. С Енеа и Маверик ние имаме още двама много силни състезатели. Но това означава, че ние трябва да се откажем от други двама, които са с нас в момента.
„Вие (медиите) следите пазара толкова добре, колкото и ние. „Муджело“ беше моментът, в който всичко се случи, беше много бързи. Прозорецът, в който можехме да привлечем тези двамата беше много, много тесен. Така че аз се вълнувам, че имаме такива страхотни пилоти при нас. Това е още една стъпка напред за всички.
„И все пак, да се откажем от Джак и Аугусто (Фернандес) е наистина тъжно. Наистина се надявах да успеем да върнем Джак на нивото, на което трябваше да е. На „Муджело“ той беше извън точките, а това не е мястото, на което Джак трябва да бъде.
„Но независимо какво ще ни донесе бъдещето, ние трябва да оправим нещата, защото не искаме да завършваме по този начин. Мислех, че ще можем да дадем повече време на Джак и Аугусто, но пазарът беше много напрегнат.
„Ако не използвахме този шанс в тази една седмица, той повече нямаше да се появи. Така че ние взехме това трудно решение да продължим с различни пилоти. Все едно се отказваме от нещо, което не беше в плана, определено не беше“, обясни Байрер.
„Не е тайна, казвал съм го и преди, че Джак и неговият екип направиха нещо с мотора, което никога не бяхме правили преди това. Така че в началото на миналата година увеличихме потенциална на КТМ. Те ни показаха нови неща, които ние не искахме да правим в КТМ преди това. Така станахме по-добри.
„Но миналата година, във втората част на сезона, Брад успяваше да извлече повече от мотора заради работата на Джак, отколкото самия Джак. Тогава започнаха проблемите на Джак и той така и не успя да се възстанови от тях. Все още твърдя, че Джак направи мотора ние по-добър, но за момента изглежда, че той е последният, който жъне успехите от работата си. Нашата цел за „Ассен“ е да подобрим усещането, което Джак има върху мотора, усещането, което той загуби.
„Целта е да го върнем в правия път, да му върне блясъка, защото аз искам той да остане в MotoGP. Искам той да има добро бъдеще и да си намери добър мотор. Така че колкото по-добре се представя той, толкова по-добре ще е и за него, всички ще спечелим. Вярвам, че Джак има още какво да покаже“, заяви Байрер.
sportal.bg
ДРУГИ
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
В България ще има нова модерна писта за моторни спортове
Никола Цолов не завърши третото състезание на „Херес“
МОТО СПОРТ
Тим Гайсер триумфира с шампионска титла и доминиращо представяне в Монтеварчи
Валин, Февр, Жонас, Гарсия и Канън в дискусия за бъдещето на френския елит
Теодор Кабакчиев завърши втори на Basella Race в Испания
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов