През 2001 г. Yamaha пусна TMAX – първата машина, съчетаваща мощните характеристики на мотоциклета с комфорта и удобството на скутера. Този динамичен спортен скутер преобрази живота на стотици хиляди притежатели на TMAX в цяла Европа. Той e най-продавания спортен скутер в Европа откакто е на пазара. Доби истински култов статут.
Две десетилетия след представянето на първия TMAX, Yamaha създаде специален модел в чест на изключителните постижения на един от най-обичаните и уважавани дизайни в историята на компанията. С гама ексклузивно оборудване и предлаган в уникален нов цвят TMAX 20th Anniversary отдава почит на неспирния успех на най-успешния в света спортен скутер.
Но нека първо видим раждането и развитието на този макси спортен скутер.
TMAX: Нищо по-малко от МАКСИМУМА!
TMAX даде решението на задачата как човек може да намери бърз, удобен и приятен начин да стигне до работа, без да е нужно да избира между скутер с по-малък обем и мощен мотоциклет. TMAX беше идеалното решение за тези нужди, но и със способност да изминава голямо разстояние през свободното време на своя собственик.
Така в края на 90-те години дизайнерите на Yamaha се заеха с проекта за разработване на най-бързия скутер в света. И го създадоха в типичния за Yamaha стил. Компанията пренебрегна конвенционалното мислене и създаде изцяло нов вид хибридни двуколесни превозни средства, които успешно комбинираха усъвършенстваната мотоциклетна технология на двигателя и на окачването с лесните за ползване характеристики на скутерите.
Снабден с шаси за прекрачване и аеродинамичен корпус, както и със скоростна кутия с автоматични скорости, луксозна седалка и голямо място за съхранение под седалката, радикалният TMAX беше огромен риск за Yamaha, но се оказа, че завинаги промени ежедневните пътувания на дълги разстояния.
Останалото е история! През 2001 г. този иновативен и вълнуващ „макси“ скутер с висока производителност беше пуснат на богатия на модели европейски пазар, който никога дотогава не беше виждал подобно нещо. Уникалната комбинация от мотоциклетни характеристики, съчетани с комфорт и удобство на скутера, правят ежедневното пътуване на дълги и средни разстояния по-бързо, по-лесно и по-забавно от всякога.
Най-добре продаващият се спортен скутер в продължение на 20 последователни години
Всъщност оригиналният TMAX беше толкова изпреварил времето си, че дори не съществуваше категория за него. Затова Yamaha създаде класа Sport Scooter – спортни скутери. След това той се превърна в най-важния сегмент в продажбата на скутери.
TMAX поддържа своята огромна популярност и е най-продаваният спортен скутер. С почти 300 000 продадени бройки до момента в Европа TMAX е безспорно най-успешният спортен скутер изобщо и един от най-важните модели в гамата на Yamaha.
Историята на TMAX: Еволюцията на една икона
През цялата си забележителна история TMAX непрекъснато се развива. Задвижван от двуцилиндров двигател с обем 500 куб.см, способен да достига 160 км/ч, новороденият TMAX беше първият истински спортен скутер. Със своя компактен двигател, монтиран здраво в тръбната стоманена рама, той осигурява ново ниво на стабилност при висока скорост.
Между 2004 и 2007 г. водещите в класа си работни характеристики на второто поколение TMAX достигнаха ново ниво с въвеждането на по-мощен двигател с впръскване на гориво, а качеството на управление бе подобрено с нови вилки и двойни предни дискови спирачки с ABS като опция. Беше поставена ръчна спирачка и по-голямо 15-инчово задно колело.
Третият TMAX се появи през 2008 г. с изцяло нов корпус, а управлението бе подобрено с въвеждането на съвсем нова лека рама от лят алуминий. Диаметърът на тръбата на вилката беше увеличен с 2 мм до 43 мм, беше представено и ново 15-инчово предно колело.
През 2012 г. дойде 4-ото поколение TMAX с нов дизайн на корпуса и двигател с по-голям обем – 530 куб.см с ремъчна предавка. Новото алуминиево люлеещо се рамо намали неподресорното тегло за още по-плавна и по-реактивна работа на задното окачване.
5-ото поколение TMAX дойде през 2015 г. Новите му черти бяха обърнатата предна вилка от мотоциклетен тип и радиално монтираните спирачни апарати, които подчертаха позицията на този емблематичен спортен скутер като модела с най-висока спецификация в класа си.
През 2017 г. излезе 6-ото поколение TMAX с динамичен нов външен вид и редица напредничави средства за електронно подпомагане на водача. Те осигуриха още по-голям контрол в различни условия на каране. Водещата в класа си спецификация включва системата на Yamaha за компютърно управление на дросела (YCC-T) и системата за управление на сцеплението (TCS). TMAX се предлага и във версията с по-висока спецификация SX, която включва превключваеми режими на захранване D-MODE, а DX е оборудван и с круиз контрол, седалка и ръкохватки с подгряване и електрически регулируема слюда.
През 2020 г. на пазара е пуснат най-динамичният и най-мощен TMAX изобщо. Новият му по-агресивен корпус, съчетан с двигател с по-голям обем от 560 куб.см, изведе цялостното преживяване с TMAX на ново ниво и засили статута му на върховния скутер с висока производителност за всички времена.
TMAX 20th Anniversary: MAX еволюция.
В знак на почит към изключителния успех на TMAX през последните две десетилетия Yamaha представя новия TMAX 20th Anniversary. Ще бъдат произведени само 560 отделно номерирани екземпляра. Това го прави едно от най-ексклузивните специални издания на Yamaha, което със сигурност ще бъде оценено от клиентите на TMAX в цяла Европа.
Уникален кован карбонов корпус
Ключовата характеристика на този нов модел е кованият карбонов корпус, който дава на всеки скутер негов собствен „отпечатък“. За разлика от традиционните въглеродни влакна, които образуват еднородна шарка, всеки от компонентите от кован карбон, използвани за TMAX 20th Anniversary, има свой собствен индивидуален десен на повърхността, което прави всеки от 560-те екземпляра уникален.
Панелите на корпуса тип „бумеранг“, както и топлинният щит на предния калник и ауспуха са произведени от този здрав и лек въглероден материал, придавайки на TMAX 20th Anniversary още по-динамичен вид и първокласно усещане. Жълтите акценти върху бумерангите и калника напомнят за яркожълтата цветова схема на оригиналния модел.
Специална седалка с подгряване и подгряващи се ръкохватки
Произведена от първокласни материали, ексклузивната отопляема седалка е с жълти шевове, за да съответства на акцентите на бумерангите и предния калник. Логото на 20-ата годишнината потвърждава изключителния статут на скутера. Ръкохватките с подгряване също са стандартни и имат специални накрайници, подобряващи спецификацията на този емблематичен спортен скутер.
Номерирана емблема
Всеки TMAX 20th Anniversary ще притежава и номерирана емблема, която потвърждава ексклузивността му като един от само 560 екземпляра, произведени като почит към най-успешния и емблематичен спортен скутер в бранша. Заедно с уникалния „отпечатък“ на корпуса от кован карбон, производственият номер придава на всеки отделен модел специална идентичност.
Ексклузивен цвят
Най-уникалният и желан TMAX изобщо ще е боядисан със специален цвят Tech Graphite, който подчертава динамичния външен вид на този много специален скутер и идеално допълва ексклузивния корпус от кован карбон. Контрастни колела в бронзов цвят подсилват премиум статута.
Източник Yamaha
ДРУГИ
KTM обявява предстоящите планове за нови модели за 2025
Husqvarna Mobility разкрива лимитирана серия модели
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
МОТО СПОРТ
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Неудържимият Хорхе Прадо спечели четвъртата си световна титла по мотокрос
Самоков приема 7-ия кръг от шампионата по мотокрос
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват