Съботният следобед на тазгодишното Рали Монте Карло тъкмо бе започнал и феновете на повторното преминаване на Сен-Лежер-ле-Мелез/Ла Бати-Ньов очакваха пристигането на Такамото Кацута, който бе първи на пътя.
Това, което не очакваха, беше хеликоптерът да кацне в полето от другата страна на пътя и още по-малко да видят как осемкратният победител в Монте и деветкратен WRC шампион Себастиен Льоб слиза от кабината и се отправя към насипа, за да се присъедини към тях. Ако не беше влизането му, Льоб можеше да бъде сбъркан с всеки друг рали фен.
Само две години по-рано Льоб бе коронясан за най-възрастния победител във WRC рали на 47-годишна възраст в това, което ще остане в историята като едно от най-великите ралита в историята – рали „Монте Карлос“. В този случай обаче Льоб имаше натоварен график и вече закъсняваше за друго състезание, в което участваше същата вечер – Trophée Andros. Но той не можа да устои на притегателната сила на WRC. Дори и да не можеше да седне зад волана, дори и да беше само за 20 минути, той трябваше да бъде част от него.
„Това е просто най-близкото нещо до мен. Ралито е моята природа“, разсъждава Льоб. „Не съм израснал в картинг и вече бях на 23 години, когато за първи път седнах в състезателен автомобил. Очевидно съм по-добър в импровизирането, отколкото в повтарянето.
„На пистата караш в един и същи завой отново и отново. Трябва да работя много по-усилено и да се концентрирам много повече, за да извлека и последното парченце прецизност от [автомобила].
„При рали карането работиш с бележките за темпото, с настройките на автомобила и т.н. Но когато реално караш, няма почти никакво повторение, просто има по-малко система и много повече усещане.“
Затова не е изненада, че най-добрите му резултати извън WRC са постигнати и в офроуд състезанията.
Само седмица преди да посети за кратко тазгодишното откриване на сезона във WRC, Льоб се качи на третото стъпало на подиума в рали Дакар. Но за човек, свикнал да печели, третото място не е достатъчно. Той вече е правил това в един друг случай. Имаше и две втори места, но Дакар си остава недовършена работа.
„Въпреки че вече не съм младеж, не се чувствам стар. Напротив: след осем старта с две трети и две втори места в рали Дакар, все още искам да спечеля.“
ДРУГИ
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Тойота: Очакваме Кале да се бори за титлата
МОТО СПОРТ
Чейс Секстън доминира в началото на суперкроса в Анахайм
Календар на Европейския шампионат по мотокрос FIM Europe 2025
Без промяна в цветовете на номерата за новите класове в BG X-Enduro Championship
Mотокрос 2025 стартира с високи скорости и зрелищни трасета
MotoGP: Honda разчита Мир да запази мотивацията си
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония