януари 13, 2025

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Льоб на 50: Все още искам да спечеля

Съботният следобед на тазгодишното Рали Монте Карло тъкмо бе започнал и феновете на повторното преминаване на Сен-Лежер-ле-Мелез/Ла Бати-Ньов очакваха пристигането на Такамото Кацута, който бе първи на пътя.

Това, което не очакваха, беше хеликоптерът да кацне в полето от другата страна на пътя и още по-малко да видят как осемкратният победител в Монте и деветкратен WRC шампион Себастиен Льоб слиза от кабината и се отправя към насипа, за да се присъедини към тях. Ако не беше влизането му, Льоб можеше да бъде сбъркан с всеки друг рали фен.

Само две години по-рано Льоб бе коронясан за най-възрастния победител във WRC рали на 47-годишна възраст в това, което ще остане в историята като едно от най-великите ралита в историята – рали „Монте Карлос“. В този случай обаче Льоб имаше натоварен график и вече закъсняваше за друго състезание, в което участваше същата вечер – Trophée Andros. Но той не можа да устои на притегателната сила на WRC. Дори и да не можеше да седне зад волана, дори и да беше само за 20 минути, той трябваше да бъде част от него.

„Това е просто най-близкото нещо до мен. Ралито е моята природа“, разсъждава Льоб. „Не съм израснал в картинг и вече бях на 23 години, когато за първи път седнах в състезателен автомобил. Очевидно съм по-добър в импровизирането, отколкото в повтарянето.

„На пистата караш в един и същи завой отново и отново. Трябва да работя много по-усилено и да се концентрирам много повече, за да извлека и последното парченце прецизност от [автомобила].

„При рали карането работиш с бележките за темпото, с настройките на автомобила и т.н. Но когато реално караш, няма почти никакво повторение, просто има по-малко система и много повече усещане.“

Затова не е изненада, че най-добрите му резултати извън WRC са постигнати и в офроуд състезанията.

Само седмица преди да посети за кратко тазгодишното откриване на сезона във WRC, Льоб се качи на третото стъпало на подиума в рали Дакар. Но за човек, свикнал да печели, третото място не е достатъчно. Той вече е правил това в един друг случай. Имаше и две втори места, но Дакар си остава недовършена работа.

„Въпреки че вече не съм младеж, не се чувствам стар. Напротив: след осем старта с две трети и две втори места в рали Дакар, все още искам да спечеля.“