Новият NC750X за 2021 г. е една от 7-те нови машини на Honda, които марката представи виртуално в Европа. те бяха показани накуп. За тези премиери вече писахме, а сега ще представяме един по един новите модели. Обикновено това ставаше на специална церемония в Милано, по време на изложението EICMA. Сега обаче мотосалон няма, но пък виртуалното представяне е по-достъпно за мнозина.
От представянето си през 2012 г. NC750X се радва на популярност в цяла Европа. Причините за успеха на мотоциклета са няколко: новаторски, с висок въртящ момент двуцилиндров двигател, икономичен, спокойна позиция за каране с широко кормило и удобна седалка, съвместимо окачване и отличителен приключенски стил.
Отделението за съхранение, където обикновено е резервоарът за гориво, може да побере фулфейс каска.
Трансмисията е уникалната DCT на Honda, която повече от половината европейски клиенти избраха през 2019 г., са допълнителни характеристики, отличаващи NC750X. Така че мотоциклетът става „любимец“ за вси повече ездачи и то от различни възрести.
Honda непрекъснато развива успешната формула на NC750X през годините. За 2014 г. обемът нарасна със 75 кубика – от 670 на 745 куб. см За 2016 г. бяха добавени нова по-приключенска естетика, нови инструменти, надстройки на DCT и LED осветление. За 2018 г. пристига двустепенна Honda Selectable Torque Control и версия с 35 кВт.
Сега, за 2021 г. Honda надгражда своите основни силни страни на практичността, комфорта и управлението, като подобрява и трите. В същото време има и по-голяма производителност на двигателя, с допълнителен въртящ момент и мощност в горния оборотен диапазон. Добавянето на електронни режими на каране допълват пакета.
Новият NC750X за 2021 г. е с 2 кВт повече пикова мощност за двигателя. Той отговаря на EURO5 и има 600 об/мин до червената линия.
Това е постигнато благодарение на работата по синхронизирането на клапаните и ефективността на всмукване и изпускане. По-късите съотношения за 1-а, 2-а и 3-а предавка намаляват реакцията, докато съединителят намалява натоварването на лоста и поддържа плавното движение при бързи превключвания надолу.
Throttle By Wire (TBW) носи регулируем характер на двигателя чрез 3 режима – RAIN, STANDARD и SPORT, плюс персонализиран USER режим. Honda Selectable Torque Control (HSTC) вече има по-фино ниво на въвеждане на 3 нива. Опцията за трансмисия с двоен съединител (DCT) разполага с автоматични графици за превключване. Те се интегрират с режимите на каране.
Моторът е станал по-лек с 6 кг, благодарение на новите подобрения на рамката и детайлите около двигателя и каросерията.
Има и по-остър, по-минималистичен ръб на каросерията. Свеж стил дават и LED фаровете и задни мигачи. Преработеното пространство за съхранение багаж нараства като обем и използваемост. Височината на седалката е намалена с 30 мм, ветровото стъкло предлага по-голяма защита, а новото LCD табло е привлекателно допълнение.
Дизайнът на NC750X с 8-клапанов паралелен двуцилиндров двигател с течно охлаждане осигурява изключителна производителност в ниския и средния диапазон. Неговата архитектура и специално оформената горивна камера се комбинират с коляновия вал с висока инерционна маса. Центърът на тежестта е нисък, а двигателят за 2021 г. вече е с 1,2 кг по-лек от преди.
Максималната мощност се повишава с 3 кВт до 43,1 кВт при 6750 об/мин, с максимален въртящ момент от 69 Нм при 4750 об/мин. Успоредно с повишаването на производителността. По-късите предавателни числа подобряват стартирането и ускорението. Разходът от 28,3 км/л осигурява близо 400 км пробег с 14,1-литровия резервоар под седалката.
За притежателите на категория A2 се предлага версия от 35 кВт. Тя може да бъде преобразувана лесно в пълна мощност от дилър на Honda, с подмяна на дроселната клапа и пренастройка на ECU.
Електронните режими на каране са три. Изборът им се управлява отляво, като се изписва на LCD дисплея.
SPORT дава по-агресивна доставка на мощност на двигателя и спиране, с ниска намеса на HSTC и режим DCT 4. RAIN доставя мощност на двигателя и спира доста по-агресивно. Има силна намеса на HSTC и ниво 1 за смяна на предавките от DCT. STANDARD осигурява балансирана средна точка за подаване на мощност на двигателя, спиране на двигателя и намеса HSTC, плюс режим 2 за DCT. USER предлага персонализирани опции за ниска, средна и висока доставка на мощност и спиране с двигателя.
Има три нива за HSTC и четири различни модела на смяна за DCT. Honda Selectable Torque Control (HSTC) е монтиран стандартно както на NC750X с механична предавателна кутия, така и на този с DCT. Сега HSTC предлага много по-мек, по-фин контрол, тъй като управлява въртящия момент на задното колело. HSTC може да бъде и изключен.
Невидим, но важен напредък на шасито на NC750X постигнаха инженерите на Honda. При разработката на тръбната стоманена диамантена рамка и чрез внимателно препроектиране, те не само спестиха 1,8 кг от предишния модел, но и освободиха повече полезно багажно пространство. Това постигнаха чрез преместване на батерията и промяна на въздушната кутия. Детайлната работа във всички области на шасито допринесе за спестяване на 1,2 кг тегло.
Технически характеристики
Двигател | |
Тип | Двуцилиндров, редови, 4-тактов, 8 клапана, SOHC, течностно охлаждане, EURO5. |
Обем | 745 куб см |
Диаметър и ход | 77 мм x 80 мм |
Компресия | 10.7: 1 |
Макс. мощност | 43.1 кВт @ 6750 об/мин |
Макс. въртящ момент | 69 Нм @ 4750 об/мин |
Обем на резервоара | 14,1 л |
Разход на гориво | MT: 28.3 км/л (WMTC)
DCT: 28.3 км/л (WMTC) |
Задвижване | |
Съдинител | MT: Многодисков в маслена баня
DCT: Двоен, хидравличен, маслена баня |
Трансмисия | MT: 6-степенна ръчна
DCT: 6-степенна Dual Clutch Transmission |
Задвижване | Верига |
Рамка | Стоманена |
Шаси | |
Размери (Д х Ш х В) | 2210 мм x 846 мм x 1330 мм |
Междуосие | 1535 мм |
Височина на седалката | 800 мм |
Клиренс | 145 мм |
Тегло | MT: 214 кг
DCT: 224 кг |
Окачване | |
Отпред | 41 мм телескопична вилка, ход 120 мм |
Отзад | Моношок, Pro-Link подвижно рамо, ход 120 мм |
Спирачки | |
Тип система ABS
|
2-канален ABS |
Отпред | Единичен вълнообразен хидравличен диск 320 мм, двубутален апарат |
Отзад | Единичен вълнообразен хидравличен диск 240 мм, еднобутален апарат |
ДРУГИ
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Историческата офроуд марка OSSA се завръща през 2025 с електрически ендуро велосипед?
Първи поглед: AXP Racing Xtrem за Stark Varg
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1