Любомир Иванов е един от състезателите в националния ендуро шампионат, които през този сезон ще участва с една от най-новите марки мотоциклети на българския пазар – GasGas.
„Моторът е доста впечатляващ. По нищо не отстъпва на КТМ и Husqvarna. Много съм доволен. Поиграх си малко с настройките в началото на сезона, докато му свикна. Мисля, че в момента съм го докарал до едно доста прилично вървене. Този мотор има различни спирачки. Марката им е испанска и се слагат на траял моторите предимно. Очакването е едно и също и двигателят също. Отзад има окачване като Husqvarna, но алуминиева опашка от КТМ. На Husqvarna е пластмасова и е доста чуплива“, сподели впечатленията си от новия мотор специално за „ Motosport.bg“ Любомир Иванов и допълни:
„Пандемията не ми се отрази по никакъв начин. Тренирах, карах….не мога да се оплача от нищо свързано с нея. Първото състезание премина добре. Има доста нови състезатели. Организацията беше на ниво въпреки, че до последно не се знаеше дали ще има състезание. Организаторът беше под напрежение. Смятам, че тази година ще има доста интересни състезания. Ще има нов кръг, в Корница. Ще видим, кой ще тренира повече и кой ще печели. Моят клуб също организира състезаниев Горна Малина. Вяска година се стремим да надграждаме – нови трасета, по-добра маркировка, по-хубаво и атрактивно ендуро-крос трасе. Надявам се другите състезания също да са по-различни от предишните години“, разказа Иванов и разясни какви ще са амбициите му през този сезон:
„Амбициите ми са да тренирам усилено за едно международно състезание – Ерзберг Родео. То се провежда в Австрия през месец юни и е най-голямото състезание по хард ендуро в света. Продължава четири дни. В него участват над 2000 състезатели и за основното състезание се класират само 500. Смятам по време на подготовката си да заложа на издръжливостта и на психическата подготовка, за да не се срина при тази конкуренция. За съжаление у нас няма условия близки до тези в Австрия. Има минимални условия, но това е достатъчно, останалото зависи от мен. Ще се подготвя. Много ми се иска да участвам и в други състезания зад граница, но всичко е свързано с финанси. Аз не разполагам с такива. За да участвам в едно такова състезание ми трябват 1000-2000 лева. Трябва да ги извадя от джоба си, а няма как да ги отделя от заплатата си. Тази година от GasGas много ми помагат с предоставянето на мотора и бюджет за части. Имам и други спонсори, които ми помагат – Buldock, Mymoto, Maxima oils, Metzeler tyres, Margel и Silabg, но като цяло паричната помощ е минимална. Фирмите искат да помагат на младите момчета да се развиват. Може би в мен те виждат бъдеще. Аз имам мечти и желания и тренирам за да се развивам.Искам да печеля международни състезания. Искам ендурото да се превърне в моя професия, а не в хоби. Да карам постоянно. Някой ден да стана световен шампион“, уточни 20-годишният Любомир Иванов.
„Избрах ендурото, защото ми харесваше да ходя в гората. Нови места, нови хора. Обичам да карам. На пистата ми е еднотипно. При ендурото влизаш в гората и не знаеш дали днес ще минеш 50 или 100 километра. Не знаеш какво може да се случи, какво може да видиш или да очакваш. Винаги има нещо ново. С мотори се занимавам от малък. Качих се на 10-12 години. Започнах с 50-ет кубиков, след това със 125, после 250, но те бяха стари, не съвременни. Започнах да карам с приятели по гората. Хареса ми. През 2017 за първи път се пробвах в състезание. От тогава почти не съм пропускал такова. Всичко, което знам съм го научил сам. На принципа – проба и грешка. Всички около мен ме подкрепят – семейство, приятели. До сега не съм имал тежки контузии. Много се зарадвах, когато през 2019 Теодор Кабакчиев спечели световната титла. След като един българин го постигнал веднъж, значи и друг може да го направи. От това се надъхвам, тренирам все по-усилено и се надявам един ден и аз да успея“, откровен е още младият талант.
ДРУГИ
AIT Racing Team търси механици за 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“