септември 27, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Макларън ще гонят подобрения в две основни сфери през 2021

Отборът на Макларън обяви, че ще гони подобрение на скоростта си в бавни завои и по-ниска чувствителност към внезапни пориви на вятъра през 2021 година.

Базираният в Уокинг отбор направи огромна крачка напред през 2020 година, като за първи път от 2012 насам влезе в топ 3 в конструкторския шампионат и се надявам преминаването към задвижващи системи на Мерцедес през 2021 г. да им донесе позитиви. Освен преминаването към Мерцедес, от Макларън ще гонят подобрение в представянето на своя болид в две ключови сфери. Първата от тях ще е скоростта в бавните завои, а втората е чувствителността към внезапните пориви на вятъра.

„Мисля, че нашата сила бяха основно бързите завои. Със сигурност от началното на сезона бяхме много конкурентно способни в бързите и средно-бързите криви. Спиранията в права посока също бяха наша сила и това ни помогна на писти като тази в Австрия например“, заяви техническият директор на Макларън Джеймс Кий.

„От гледна точка на слабости, ние имаме да работим по бавните завои. Положението не е толкова зле, колкото беше през 2019 и това бе в резултат на развойната дейност през миналата година. Подобрихме баланса при ниска скорост както и постоянството. Отделно колата ни не се представяше добре при определени атмосферни условия и определени нива на сцепление. Виждахме това в телеметрията, но не е нещо, което можем да оправим толкова лесно. Затова ще работим здраво в тази посока и да създадем една по-постоянна кола от едно състезание към следващото“, добави Кий.

Освен проблеми в бавните завои, Карлос Сайнц и Ландо Норис изпитваха сериозни проблеми при условията на внезапни пориви на вятъра, тъй като MCL35 бе изключително чувствителен към промяната на посоката на вятъра. Достигането до дъното на този проблем чрез симулациите също не е най-лесната задача на света, но Кий заяви, че от Макларън имат идея каква е причината за това поведение на техния автомобил и са взели мерки при дизайна на MCL35M.

„Това беше проблем за нас. Смятаме, че сме разбрали от къде идва проблемът, което е просто характеристиката на колата, която трябва да изгладим. Но няма сребърен куршум за всички тези неща, просто трябва да работим върху всичко. Винаги обаче има елемент на изненада дали ще сме по-засегнати от другите и позитивно, и негативно, зависи от посоката на вятъра“, допълни Кий.

„Всяка кола разбира се страда от това. Нашите пилоти са ни казвали, че са виждали как колите пред тях блокират гуми и имат проблеми когато е ветровито, затова мисля, че всички сме еднакво засегнати. Може би в някои случаи, когато вятърът е с определена посока или е бил само на определени завои ние сме страдали най-много“, завърши Кий.

Смяната на доставчика на двигатели изигра малко или много лоша шега на Макларън, след като отборите във Формула 1 и Международната автомобилна федерация (ФИА) се разбраха за силно ограничение на развитието на шаситата от 2020 към 2021 година, като британският тим трябваше да изразходва всичките си жокери за да пригоди своето шаси към задвижващия пакет на Мерцедес. Това означава, че в Уокинг нямат право на никакви допълнителни доработки по своето шаси и ще трябва да разчитат само на аеродинамични подобрения за да решат своите проблеми.