февруари 29, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Мартин Тодоров: За 2024-та планиране да организираме мотокрос училище за деца

Представяме ви Мартин Тодоров. Успешният мениджър на М6 YAMAHA RACING TEAM е доказал се професионалист в мотокроса, а треньорските му умения са донесли не едно челни места в състезания. Способността му да развива младите таланти на България са в основата на отличната подготовка на отбора му по време на всеки сезон. Резултатите не закъсняват, а 2023-та е изключително успешна за М6 YAMAHA RACING TEAM.

Г-н Тодоров, каква е равносметката в края на годината за мотосезон 2023?

Изпращаме успешна година определено. Разбира се имаше още няколко неща, които можеше да постигнем, но това не означава ,че не беше успешна годината. Все пак сме отборни шампиони за трета поредна година.

 

 

Кои бяха най-големите постижения?

В клас 50сс спечелихме първите три места в шампионата. В клас 65 3 място,МХ2 Junior шампионска титла и вицешампионска в клас МХ2.Имаме и балкански шампион в клас 50сс в лицето на Радостин.

Кои бяха най-големите предизвикателства?

Провеждането на кръг от Републиканския шампионат. Работихме усилено повече от два месеца.Тук е момента да благодаря на Община Перник за подкрепата, на Ямаха България, Линсън мото и всички които помогнаха по някакъв начин.

Разкажете ни повече за успехите на Радостин Присадов, под ваше треньорство той постига резултати, за които могат да му завиждат всички професионални състезатели. Как на тази крехка възраст се става източно европейски шампион? Какви качества притежава Ради и кое му помогна най-много в състезанията?

Трудно може да се разкаже с няколко думи за успехите и таланта на Ради, много съм горд с него както и с успехите на другите деца в отбора. Все пак трябва да кажа, че той е много изпълнителен и се старае да изпълнява всички поставени задачи. Ако продължи да тренира усилено съм сигурен че има бъдеще в този спорт.

 

Резултатите на Радостин Присадов доказаха, че инвестирането в младите състезатели е ключът към успеха. След като бяхте първите, създали школа за деца, ви последваха и останалите отбори. Няколко години по-късно как оценявате развитието в тази насока?

От както стартирахме през 2019 сме вкарали около 10 деца в шампионата. Така казано, не звучи много, но за стандартите на България, е доста. Следващата година имаме планове да организираме отново мотокрос училище с подкрепата на Ямаха България ,Линсън мото и Община Перник и да дадем шанс на нови деца да се включат в отбора. За да се подобрят нещата в България трябва и другите клубове да работят повече в тази посока.

Успехите на състезателите на международни състезания категорично доказват, че подготовката на младите ни пилоти е добра. Какво е нивото на нашите състезатели спрямо конкуренцията в чужбина?

Труден въпрос. Колкото са по малки толкова са по близо, че дори и по добри. След това обаче нещата се променят заради нивото на състезанията, количеството на състезателите и начина на подготовка. Имаме таланти които трябва да се развиват навън след определена възраст.

С всяка година моторният спорт в България добива все по-голяма популярност, трасетата се увеличават, виждаме и все повече деца по състезания. Детските отбори също растат. Как си обяснявате този интерес?

Имаме доста трасета, но малко се поддържат от клубовете. Отразяването също трябва да е на лице, защото няма как да има рекламодатели като няма кой да ги види по трасетата. Все пак имаме добри състезатели и хората искат да ги видят. Специално на състезанието в Перник имаше доста публика и сме много доволни.

Какви са целите ви за сезон 2024?

Разбира се отново отборна шампионска титла при децата. Ще е много трудно заради промените, които имаме в отбора, но ще направим каквото е необходимо. За сега толкова, няма да споделям всички планове.

 

Автор:

Деница Герчева,

Motosport.bg