Настоящият лидер в европейския шампионат по мотокрос 250 Матис Валин ще се присъедини към отбора на Kawasaki Racing Team през следващия сезон, за да се състезава в световния шампионат FIM MX2. Френският младеж, който се радва на впечатляващ първи сезон с KX250 с Bud Racing Kawasaki, ще води заводските усилия в този клас.
След успешна кариера в клас 125, в който спечели Световния юношески шампионат и събра сребърен медал в Европейския шампионат миналата година, Матис, който наскоро отпразнува осемнадесетия си рожден ден, започна дебютантския си сезон в клас 250 куб. см с Bud Racing Kawasaki, като се състезава за победа в категория Junior на известното състезание Enduropale du Touquet; оттогава той добави титлата във френския елит и води в Европейския шампионат EMX250 след седем кръга.
Трениран от Тиери Ван ден Бош, бивш световен шампион по супермото, Матис вече е спечелил два кръга и пет мотора на различни повърхности, като твърда настилка в Мадрид, калта на Сен Жан д’Анжели и дълбокия пясък на Ломел.
За официалното му участие в Световния шампионат в клас MX2 през следващия сезон със заводски машини KX250 състезателният отбор на Kawasaki постигна споразумение с Team Bud Racing, за да позволи на младия перспективен пилот да се включи в новото си предизвикателство при най-добрите условия. Матис ще се премести в Белгия в края на сезона, за да започне работа с персонала на KRT и да подготви първия си опит в силно конкурентния клас MX2 GP.
Матис Валин:
„Това е сбъдната мечта! Ако някой ми беше казал в началото на тази година, че ще се присъединя към Kawasaki Racing Team в края на сезона, нямаше да му повярвам. Щастлив съм и се гордея, че се присъединих към отбора; мисля, че резултатите ми помогнаха да спечеля тази позиция и сега целта ще бъде да продължа да работя усилено, за да продължа да постигам добри резултати. Това е голяма промяна за мен, но вече този сезон напуснах родителския си дом, така че преместването в Белгия, в отбор, в който вече има няколко французи, ще бъде добре. Когато ми предложиха тази възможност да се присъединя към KRT, нямаше никакво колебание; първоначално планът беше да остана две години с Bud в европейския шампионат, но тъй като в момента съм лидер в сериите, вече е време да се преместя в Световния шампионат на МХ2 догодина и ще направя всичко възможно да завърша настоящия сезон с още няколко успеха.“
Шигеми Танака (генерален мениджър, отдел „Маркетинг и продажби“, Kawasaki Motors, Ltd):
„В лицето на Матис имаме чудесен пример за принципа на Team Green за подхранване на таланта и развитието му в структурирана и симпатична среда. Супер развълнувани сме, че през 2025 г. отново ще влезем в клас МХ2 със заводски отбор и всички части на сложния пъзел постепенно си идват на мястото. Матис е ключова част от тази нововъзникваща структура на отбора и се надяваме, че феновете на Kawasaki и младите състезатели по целия свят ще следят напредъка му на новия KX250, оборудван с най-новите технологии за двигатели и шасита, идентифицирайки се с него, докато той демонстрира основните ценности на нашата философия на Team Green.“
Анти Пирхонен (мениджър на отбора на KRT):
„Много сме развълнувани от тази нова възможност с Kawasaki да влезем в клас МХ2 и със сигурност това ще бъде различно предизвикателство. Догодина ще работим с млад състезател; винаги е интересно да ги обучаваме в тренировките, карането и състезателните тактики, както и във всичко останало извън състезанията; трябва да ги подкрепяме в житейската им ситуация, пътуванията и т.н. Наистина се вълнуваме от това, имаме опита да го направим, освен това е голям комплимент, че Kawasaki ни дава възможност да влезем в категорията MX2, защото по този начин можем да изградим духа на Team Green от млада възраст чак до премиерния клас MXGP.
Матис ни впечатли; ако сте гледали кариерата му през последните години, той вече показа невероятна скорост в клас 125, постигна успех в този клас и веднага спечели състезания в EMX250. Той е млад състезател, но вече има манталитет на победител и това му отваря още по-големи възможности да продължи в бъдеще. И е хубаво, че той идва от семейството на Kawasaki; това бяха големи усилия от всички и искам да благодаря не само на фабриката на Kawasaki в Япония за тази възможност, но и на Стив Гътридж от KME и Стефан Дасе от Bud Racing за големите им усилия зад кулисите, за да стане това възможно.“
Стив Гътридж (мениджър планиране на състезания, Kawasaki Motors Europe):
„Бъд Рейсинг върши фантастична работа по възпитанието на младите пилоти и има известна история в развитието на френски таланти до професионалната им кариера. Така че да съединим всички точки и да привлечем Матис в KRT при първа възможност, докато установяваме място в MX2 в заводския отбор, е перфектно. Сега всички млади състезатели могат да видят, че има стълбичка към заводския отбор на Kawasaki, когато постигнат целите си. Матис се справя много добре с KX250 и води в EMX. Той харесва базовия мотоциклет, така че има едно нещо по-малко, с което да свиква, когато се премести в друг екип.“
Стефан Дасе (мениджър на отбора Bud Racing):
„Със сигурност е чудесна възможност за Матис да премине в KRT през следващия сезон, въпреки че планът ни беше да го задържим при нас още една година. Той се адаптира толкова добре към 250-ката, че веднага постигна най-добри резултати, а сега Kawasaki ще му даде възможност да премине в Световния шампионат на МХ2, така че му позволяваме да продължи напред! Със сигурност е страхотно да видим, че работата ни с него се отплаща, и да видим, че има силна връзка между Бъд, KRT и Kawasaki.“
ДРУГИ
AIT Racing Team подписва договор с Ярослав Катринак
Yamaha bLU cRU SuperFinale 2025 ще се проведе в Швеция
AIT Racing обяви пилотите за 2025 г. в EMX125, българинът Венцислав Тошев остава в отбора
МОТО СПОРТ
Хорхе Мартин ще защитава титлата си с №1
Обявиха участниците в Световния електрически шампионат
Традиционният Великденски мотокрос в село Мездрея
AIT Racing Team подписва договор с Ярослав Катринак
Успешен дебют за заводския отбор на Rockstar Energy GASGAS в Анахейм
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония