Главният инженер в тима на Мерцедес във Формула 1 Андрю Шовлин заяви, че ако световните шампиони решат да преминат към концепция подобна на тази на Ред Бул, те ще трябва да отпишат целия сезон 2021.
През последните години, екипът на Биковете бе този, който използваше концепция с най-голяма разлика във височината между предната и задната ос на своите автомобили. Именно това сега носи голямо предимство както на Ред Бул, така и на другите отброи заложили на подобен дизайна, сред които обаче не попадат световните шампиони. Те са заложили на напълно противоположна концепция, в която разлика във височината на двете оси почти няма.
През 2021 година обаче, размерът на пода на автомобилите в задната му част бе драстично намален, като това има по-голям негативен ефект върху болидите с по-изправена геометрия. Това бе очевидно по време на първата квалификация за сезона в Бахрейн, когато Мерцедес бяха с 2.121 секунди по-бавни от квалификацията на същото трасе в края на ноември миналата година, а Ред Бул бяха загубили само 1.319 секунди от своето темпо.
„Имаме кола, която може да спечели шампионата, ако сме умни в нейното използване. Няма значение дали сме с ниска или висока задница, не можем да направим нищо по този въпрос. Не можем изведнъж да кажем, че ще вдигнем задния край на нашия автомобил с 30 мм и да работим по този начин, защото това означава да отпишем сезона. Просто ще загубим твърде много ако направим това и няма да можем да наваксаме достатъчно за да има полза от подобна промяна“, заяви Шовлин.
Причина за тези опасения на британеца е фактът, че целия аеродинамичен пакет на W12 е създаден да работи с ниска задна ос. Ако тя бъде драстично вдигната, това ще принуди „Черните стрели“ да започнат отначало и дизайнът на всички аеродинамични компоненти.
„Не знам дали тези промени имаха по-голям негативен ефект върху колите с по-малка разлика във височините на двете оси. Знам, че Ред Бул спечелиха последното състезание за 2020 година, но генерално ние бяхме пред тях в края на година, а сега това не е така. Затова или ние сме по-компрометирани от новите правила, или те се справиха по-добре с адаптацията си към тях. Положението обаче е такова, каквото е“, добави Шовлин.
Основното препятствие пред отборите, желаещи да променят своята концепция през тази година бе ограниченията за развойната дейност, наложени заради коронавирус пандемията. Едно от тях е и фактът, че отборите не могат да правят промени в своите окачвания без да използват един от своите два жокера за развитие.
„За първи път в моята 24-годишна кариера във Формула 1, ние трябва да хомологираме нашето окачване заради COVID регулациите. Единственият начин да го променим бе с използването на жокер. Така че дори и да решим да качим нашата задна ос със 150 мм ние не можеш“, добави ръководителят на Астън Мартин Отмар Сафнауер, чийто отбор също използва концепция с по-ниска задна ос.
ДРУГИ
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
МОТО СПОРТ
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Неудържимият Хорхе Прадо спечели четвъртата си световна титла по мотокрос
Самоков приема 7-ия кръг от шампионата по мотокрос
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват