Министерството на Младежта и спорта отне лиценза на АФБ

Това, което се очакваше – стана. Министерството на Младежта и спорта отне лиценза на Автомобилна Федерация на България. Това обяви днес министър Радостин Василев.  АФБ ръководеше спорта от април 2019 г. до днес, след като преди това бе отнет лиценза на БФАС.

Това е съобщението на Радостин Василев:

„Днес издадох Заповед № РД-09-393/18.05.2022 г., с която ММС отнема безсрочен спортен лиценз № 1, издаден на Сдружение с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност “Автомобилна федерация на България”. Заповедта е издадена на основание чл. 24, ал. 1, т. 2, предл. 1 от Закона за физическото възпитание и спорта и въз основа на Протокол № 1 от 06.04.2022 г. и Протокол № 2 от 16.05.2022 г. от работата на Комисията по лицензиране и регистриране. Във връзка с подадени множество сигнали, отнасящи се до нарушения от страна на спортни федерации, Комисията по лицензиране и регистриране продължава своята работа.“

АФБ ръководеше спорта от април 2019 г. до днес, след като преди това бе отнет лиценза на БФАС. Всъщност тогава започна войната между поддръжниците на бившата и настоящата федерация. Тогава започна и политическата битка между АФБ и неколцина поддръжници на БФАС, които жалеха пред съда избора на новото ръководство именно на БФАС което беше на легитимно събрание.

После дойде решението на министър Красен Кралев за отнемане лиценза на БФАС и лицензирането на новата АФБ. Автомобилни състезания имаше до края на миналата година.

Войните обаче не спряха до тук. Особено,  когато на власт в министерството дойде служебният министър Андрей Кузманов. Той даде шестмесечна забрана на АФБ да провежда състезания в края на миналата година. ММС установи нарушения в администрирането на шампионатите. Проблемни се оказаха състезанията рали „Твърдица“, рали крос „Ловеч“ и рали крос „Криводол“. На последния старт за миналата година – рали-спринт „Пампорово“ ММС пак изпрати емисари.

След това министър Андрей Кузманов издаде прословутата си заповед за 6-те месеца отлагане. Неговият наследник Радостин Василев прие присърце битката срещу автомобилния спорт. Той продължи с проверките, като при една от изявите си по темата потвърди, че „няма да се подаде на натиск от лица, които с действията си ясно показват, че защитават свои лични интереси и особено от лица, които са били любимци на предходното дискредитирано управление.“

Междувременно председателят на АФБ Камен Михайлов подаде оставка, за да не пречи присъствието му за развитието на автомобилния спорт. Но още на 8 март беше ясно, че тази година автомобилен спорт може и да няма. Първите стартове трябваше да бъдат в първия уикенд на юни с планинско „Българка“ и писта „Енеос“, която предвидливо бе отложена.

Вероятността сезон 2022 да остане нулев за клетия български автомобилен спорт е голяма. АФБ е без лиценз. Това става ясно от днешната заповед на Министерството на младежта и спорта. И това е плод на „гражданската война“ в българския автомобилен спорт, която се води .  Представител на България пред ФИА е Съюзът на българските автомобилисти.

Радостин Василев заявява: „Подават се сигнали за нарушения към различни институции според злоупотребите, за които става въпрос. Има сигнали и към прокуратурата, и към Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“, към полицията и следствените органи. В този сектор трябва да има възмездие за разрухата, която се е случвала.

Има федерации, които имат проблеми с това как отчитат разходването на средствата, отпуснати от държавата. Това са федерацията по биатлон, по шахмат. Имаме федерации, които още при встъпването ми в длъжност, са със забрани за провеждане на състезания и мероприятия, една от тях е федерацията по автомобилизъм, както и такива, които са с чисто вътрешни управленски и юридически спорове.

Трудно е да научим федерации, които дълги години са работили в ситуация на административен и документен хаос да спазват правилата, но мисля, че се научават.“