Пилотът на Мегапорт Рейсинг Мирослав Ангелов стана пръв в третия и финален кръг от националния шампионат по гимхана. Състезанието бе на картинг писта „Тодор Славов“ в Твърдица. В надпреварата участваха 20 заявени автомобила, които преминаха успешно и през трите манша на състезанието.
Първият и третият на трасе с дължина 840 м, а вторият 730 м. Именно по време на него на пистата заваля лек дъжд, който постепенно се усилваше и предостави на пилотите допълнителна възможност да покажат уменията си.
Състезанията от категорията гимкхана представляват майсторство управление по точно определено трасе с изпълняване на елементи, а неправилното минаване носи много наказателни точки. Докато бутната гума струва 2 сек, които много трудно могат да бъдат избити в рамките на едната обиколка, пропуснат елемент коства на пилота цели 60 сек. Затова и концентрацията тук е сред най-високите в моторните спортове.
Дисциплината бе развита на световно ниво в последното десетилетие от американеца Кен Блок, който всяка година събира най-добрите пилоти на планетата, за да премерят сили.
Категорията е много атрактивна, защото предоставя на публиката възможност да следи цялото състезание. Заради пандемията от коронавирус в Твърдица обаче публика липсваше, а всички пилоти и организаторите стриктно спазваха правилата и разпоредбите на Министерство на здравеопазването.
Със своята Skoda Fabia R5 Evo Мирослав Ангелов успя да премине трите манша с общо време 3:47,82 мин и събра 30 т.
Ангелов бе най-бърз във всички три манша от състезанието и кара със сликове, като на мокрото трасе сложи по-мека смес. Ангелов коментира: „Предложих на пилотите и организаторите да карам извън официалното класиране, защото не се боря за този шампионат. Не исках неволно да участвам в битката за титлите в гимкхана, но те пожелаха да се състезавам редом с тях.
Дойдох в Твърдица, защото този тип състезания са много технични и са добра тренировка за ралитата. Тук се внимава да не се удари гума, а при ралитата на нейно място има камък, бордюр или дупка. Доволен съм, че преминах чисто и без наказателни точки. Също така за участниците мисля, че е интересно да видят поведението на професионален спортен автомобил като Skoda Fabia R5 Evo. Изненадвам се, че и други рали пилоти не участват в тази дисциплина, защото става голямо шоу.“
Втори в генералното класиране е Мартин Николов с Renault Clio с 24 т. и 4:18,59 мин от модифицирания клас.
На трето място е Цветомир Русев със Suzuki Swift, който стана пръв при стоковите коли с време 4:19,71 мин и 30 т. Втори след него в този клас е Данаил Русев със същия автомобил и общо 4:22,28 мин и 24 т., а трети е Иван Ангелов с VW Polo с 21 т. и 4:26 мин. В модифицирания клас трети стана Калин Стефанов с Peugeot 206 и време 4:20,45 мин.
В генералното класиране при дамите най-бърза бе Илина Монева със Citroen Saxo, която премина трите манша за 4:58,99 мин и събра 30 точки.
Втора остана Петя Генчева с VW Lupo с 5:04,19 мин и 24 точки, но с 2 наказателни секунди от първия манш. Трета е Теодора Иванова със Citroen Saxo с 5:13,53 мин и 21 т. Трите дами се състезават в класа на модифицираните автомобили, а на четвърто място и първа при стоковите коли е Мария Русева с VW Polo – с общо време 5,37,15 мин и 19 т., но и наказателни 1,02 мин.
При отборите най-много точки – 30, събра НТ Рейсинг с пилоти Цветомир Русев и Данаил Русев. След тях бяха АСК Етър Рейсинг с Калин Стефанов и Иван Ангелов с 24 т. На трето място е Вромос – 21 т., с пилоти Мартин Николов и Георги Кирязов.
Купа Тодор Славов за най-атрактивен пилот получи Марин Калчев с Trabant 601.
В паузата шоу с картинг по същото трасе на колите направиха деца на възраст от 8 до 12 г. При тях освен техническо изпълнение на елементите се наложи и да спират на знак на пешеходна пътека. Кристиян Зинков, Любомир Леонов, Ивайла Гьошева, Калоян Гьошев, Иван Леонов и Кристиан Киров получиха специални грамоти за участие от организаторите.
Motorsport Academy има амбицията да превърне състезанието в традиционно и има готовност за ново състезание от шампионата през 2021 г.
ДРУГИ
ATV състезание в Ямбол
Lamborghini слага участието си във FIA WEC на пауза
LEGO Group и Формула 1 със специална серия за малки и големи
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“