Мирослав Ангелов – Георги Гаджев (Мегапорт) с Skoda Fabia R5 Evo постигнаха втора поредна победа в националния шампионат на рали-спринт. Те финишираха първи в състезанието в Ихтиман, което за втора поредна година е в календара на тази дисциплина.
Втори стана младия Денис Станчовки и навигаторът му Явор Брънков (Автоцар) с Peugeot 208 R2. Това е втори подиум на Денис в генерално класиране, след успеха му в рали Сърбия. Трети стана дуетът Антон Титов – Динко Георгиев (Мегапорт) с Peugeot 208 R2. Антон остана само на 6 десети от Станчовски.
За първи път местата на подиума в българско рали се решават в последния и то градски етап. Точно така се разви битката между Станчовски и Титов.
Денис бе втори след първите три етапа. На 4-я той Антон Антон стана втори, като победи Денис с 3,4 сек. Станчовски бе четвърти, като пред него бяха Георги Василев и Стефан Добрев (Дианел рейсинг) с Mitsubishi Lancer Evo 9, като имаха равно време – по 5:55,00. От друга страна Титов и Денис бяха в общото класиране също с равно време – по 25:25,4. Така всичко трябваше да с реши на последния етап в града. Там Денис Станчовски бе по-бърз само с 6 десети, които му осигуриха второто място и първо в клас RC4. Титов е втори в класа.
Четвърти завърши тандема Никола Мишев – Янаки Янакиев (АРТ Моторспорт) с Peugeot 208 R2 (трети в RC4).
Тук бе другата сериозна битка между варненския екип и шампиона за 2017 г. в рали-спринта Динко Иванов и Живко Желев (Стара Загора) със Citroen C2 R2. И тази битка трябваше да се реши в града, на последния специален етап. За съжаление на осморката Динко допусна грешка, закачи гумите и колата се обърна по таван. Двамата – Динко и Живко са невредими, но на колата ще й трябва сериозен ремонт.
За Георги Василев остана 5-ото място. Той загуби близо минута на старта на първата скоростна отсечка, след като колата му се „задави“ и не можа да стартира. Все пак Василев тръгна в етапа, но на три цилиндъра. Колата се отпуши, но щом пуснеше антилака, веднага пак прекъсваше. Е, в сервиза след двете отсечки смениха свещи и нещата се оправиха, но загубеното си е загубено.
В клас RC3 и 6-и в генералното станаха Огнян Герджиков – Николай Китанов (Мегапорт) с Renault Clio RS. Те победиха съотборниците си Емил Денев Прокурора – Богомил Ненов също с Renault Clio RS – 7-и и втори в класа.
Победата в клас RC5 спечелиха Красимир Каменов и Виктор Туджаров (Жико моторспорт) със Citroen Saxo.
Те пък водиха сериозна битка със семейство Петър и Любка Йорданови (Ботевград) с Hyundai i20, които си осигуриха титлата в класа на рали, но сега ще трябва да воюват за тази в рали спринта. Разделиха ги 1,8 сек.
От стартиралите 20 екипажа, до финала достигнаха 16. Тежка катастрофа на първия специален етап направи екипажът Роман Георгиев – Ваня Господинов (Пловдив) със Citroen Saxo. Колата мина през таван, а двамата бяха откарани в болница с контузии. На първия етап не можаха на да стартират Добрин Борисов и Пламен Иванов (Булсим) с Renault Clio Maxi. Счупиха лява полуоска точно на старта на първия етап.
Снимки Страшимир Димов и автора
ДРУГИ
KTM X-BOW GT2: историята на носителя на титлата
Tрескава подготовката на Рали Дакар 2025
Проведе се Дамско рали Перник 2024
МОТО СПОРТ
Гран При на Валенсия е под въпрос, сезонът в MotoGP може да завърши този уикенд
Кметът на Сопот награди състезатели по офроуд
Дани Луис с победа в състезанието Fallen Timbers AMA Hard Enduro East
Жоел Сметс поема ръководството на Red Bull KTM Factory Racing за сезон 2025
Кирково е домакин на BG X Enduro Championship
АВТО СПОРТ
Наказват Верстапен за Гран при на Бразилия
Карлос Сайнц спечели в Мексико втора победа за сезона
Сайнц изненада Верстапен и Норис и ще стартира първи в Мексико
Формула 1: Първа тренировка за Голяма награда на Мексико
KTM X-BOW GT2: историята на носителя на титлата