май 25, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Мотолексикон със ЙОАН ГЕОРГИЕВ №69 състезател в клас F1000

Гост в рубликата “Мотолексикон с Motosport.bg” e ЙОАН ГЕОРГИЕВ №69 пистов състезател в клас F1000. Ето как отговори на нашите въпроси:

  1. Какъв беше сезон 2021 през твоя поглед и ако трябва да го опишеш с една дума каква ще е тя?

Сезон 2021 за мен започна с доста трудности относно техническата част и подготовката на новият ми мотоциклет, който с цената на много време и усилия моите механици успяха да превърнат в истинска състезателна машина и да настроят по най-добрият за мен начин. След това трябваше да се нагодя и сработя с направеното от тях ,докато не дойде момента в който да постигнем цялостна координация и ”приятелство” с мотора. Последваха целеустременост примесена с удоволствие от карането, което от своя страна доведе до значително развитие за мен като пилот и до резултати в края на сезона.

Считам сезон 2021 за едно голямо стъпало, което аз и моят отбор изкачихме заедно, вървейки през моменти на трудности, радости и победи. Бих го описал като ”Запомнящ се”


  1. Най-голямата радост и най-голямото разочарование през тази година?

Най-голямото разочарование за мен беше в 6-ти кръг от РШ. Точно тогава според мен и състезателните инженери от отбора ми имахме реален шанс за подиум, бях в кондиция и поддържах добро състезателно темпо на тренировки и квалификации. Понякога обаче има доста неизвестни по пътя към стълбичката. Малко след старта дясната ми степенка се откъсна и се наложи да карам така, с един крак във въздуха до края на състезанието.  Това беше голямо изпитание за мен , защото почти нямах контрол над мотора в продължение на почти 10 обиколки. Не можах да си позволя да се откажа и с усилия успях да финиширам на 10-та позиция, което обаче доста попречи на генералното ми класиране в края на сезона.

 Най-голямата ми радост беше последният състезателен уикенд за тази година. В най-тежките условия през сезона успях да завоювам две втори места, като в последният кръг се борех за първа позиция и бях начело на колоната в продължение на няколко обиколки. Този момент беше още по-специален за мен благодарение на моите съотборници с които заедно вървим напред, всички които ме подкрепят и човека който ми каза ”много” преди старта…беше наистина яко :;) 


  1. Какво те мотивира да се занимаваш с този спорт?

Винаги съм се занимавал активно със спорт и за мен това е не само удоволствие , но и начин на живот. Във времето установих, че индивидуалните спортове са моята природа, а желанието за скорост и любовта към моторите ме оставиха без особен избор. Когато започнах да се състезавам много хора повярваха в мен. Повечето приятели и познати, но имаше и такива, които тогава дори и не познавах в това число и моите спонсори – Linsonmoto, Bardahl, Unibat, Helamoto …..

   Всички те бяха сигурни в моя успех още преди мен – няма по-добра мотивация от това..

  И понеже знам, че когато обичаш нещо и даваш 100% от себе си в него, то се получава съм сигурен, че ще оправдая техните очаквания и има какво да покажа за в бъдеще.   


  1. Как би се описал на тези, които не те познават?

Упорит и директен. Мразя бездействието  и постоянно се стремя да надграждам качества и умения. За мен всичко в живота е състезание, а там времето е много ценно и затова се опитвам да го използвам максимално. Никога не се отказвам.


  1. Кои са основните качества, които трябва да има състезател, за да се занимава с мотоцикбетизъм на високо ниво?

*Отдаденост – На първо място трябва да може да обича това, което прави. Да бъде отдаден на спорта и на целите, които преследва. Трябва да изпитва удовлетворение от своите високи постижения , а не само от това, че присъства на пистата и е част от шампионата. Силно да вярва, че всички лишения , трудности , контузии и здрава работа си струват и ще бъдат възнаградени в един момент.

*Концентрация и спокойствие – Състезателя трябва да бъде спокоен и концентриран във всичко, което прави на пистата за да съумее да се предпази от рисковани ситуации и да надгражда в развитието си. Когато си изцяло в това което правиш и не мислиш за нищо друго нещата определено се получават .

*Мисъл – От изключителна важност е умението да се вземат бързи решения в ситуации, които налагат мигновенна реакция. Тук се изисква определено интелектуално ниво и бистър ум. Карането на мотор особено в днешно време е свързано с анализирането на много данни и построяването на индивидуален състезателен модел и стратегия за всеки пилот. 

*Физическа подготовка – разбира се физическото състояние и правилната подготовка – те са основна част от характеристиката на всеки състезател ,стремящ се към високи резултати. Често пъти издръжливостта се оказва решаващ фактор в борбата за предни позиции .


  1. Освен на себе си, на кого още дължиш резултатите, които записа?

Резултатите си дължа преди всичко на екипа на Hela Moto Sport и най-вече на Християн Калайджиев, който ми показа, че ако имаш желание няма невъзможни неща, на нашите механици и инженери Георги Чолаков и Станислав Димитров  без които мотора щеше да е просто купчина желязо. Благодаря ви за доверието и всичко което правите постоянно за нас, за да можем да сме на това състезателно ниво. Нашите спонсори Linson Мoto, Bardahl, Unibat – които вярват в нас и сериозно ни подкрепят  и с удоволствие рекламирам. И разбира се на моите близки и приятели и на всички, които подкрепят и помагат на отбора ни – Karanyotov motoschool, Иван Костов ’’лепенката’’, Галин Кателиев, CHT, All-express, писта Дракон… И на човека до мен който ме подкрепя и ми търпи дивотиите. 


  1. Какви ще са целите през 2022 година?

Целите ми разбира се са за отличие в класа в който започнах да се състезавам, но имам още занапред. През 2022 с подкрепата на Hela Moto Sport и всички наши спонсори планувам да участвам в 3 шампионата: РШ- Републикански шампионат, BMU- Европейски шампионат и Moto RC – Румънски шампионат, като силно се надявам да издържим физически, психически и разбира се финансово. В момента тече подготовката за новия сезон, която включва и доста подобрения по мотора.

Официалната facebook страница на ЙОАН ГЕОРГИЕВ №69 F1000 може да разгледате тук