Мотолексикон с Жулиета Ленкова-Апостолова състезател в клас SSP300

Hristo Genchev

Гост в рубликата “Мотолексикон с Motosport.bg” e Жулиета Ленкова-Апостолова пистов състезател в клас SSP300. Ето как отговори на нашите въпроси:

  1. Какъв беше сезон 2021 през твоя поглед и ако трябва да го опишеш с една дума каква ще е тя?

Този състезател сезон стартирах с нов мотоциклет – Kawasaki, в нов клас за самата мен, а именно клас Super Sport 300cc. Трябваше да се напасна или по-скоро да се науча да карам този мотор, защото той е четиритактов, а аз дълги години бях с двутактов мотоциклет и този преход от единия към другия не беше съвсем плавен. В началото беше доста странно и до голяма степен трудно за мен. Имах известни съмнения, че изобщо няма да успея да се справя. Резултатите обаче са на лице – шампион съм в този клас.

Има и още едно ново нещо – HELA MOTO SPORT, това е клубът, за който се състезавах и ще се състезавам занапред.

Думата, с която мога да опиша този сезон е – ЕМОЦИЯ.


  1. Най-голямата радост и най-голямото разочарование през тази година?

Най-голямата радост е, че успях да завоювам шампионската титла.

Не мога да кажа, че имах особено разочарование тази година. Може би по-скоро не ми хареса фактът, че в чужбина имаше само две състезания  и не успях да карам на истинските писти.


  1. Какво те мотивира да се занимаваш с този спорт?

Мотивацията ми е породена от адреналина повреме на състезателните уикенди. Онова особено чувство, което изпитваш докато започват да светват една по една светлините на старта. Емоцията на финала, когато виждаш карирания флаг. Подкрепата, която получаваш от близките и отбора си – всичко това ме мотивира.


  1. Как би се описала на тези, които не те познават?

Аз се казвам Жулиета Георгиева Ленкова-Апостолова и съм трето поколение състезател по мотоциклетизъм.  Много съм амбициозна, не ме подценявайте!


  1. Кои са основните качества, които трябва да има състезател, за да се занимава с мотоцикбетизъм на високо ниво?

Тук в България има само няколко състезатели, които се състезават на високо ниво. За жалост аз не съм сред тях и не мога да отговоря на този въпрос. Мога да кажа кои са качествата, които според мен трябва да има състезател, за да успее да се състезава в България.

Това са най-вече желание, малко талант, борбеност, до някаква степен късмет и да си амбициозен. Това са според мен основните неща.


  1. Освен на себе си, на кого още дължиш резултатите, които записа?

Дължа всичко на моето семейство – на тати, на мама, на съпругът ми, сестра ми. Цялото ми семейство стои зад мен, те са моята подкрепа и най-големите ми фенове.

Миналата година Борислав от Auto Battery Trade ме попита дали искам да ми подсигури мотор и да карам в клас 300сс. На него и на екипът на Auto Battery Trade също искам да благодаря за доверието, за мотора и за безусловната подкрепа.

Вече споменах, че от тази година съм в нов за мен отбор -Хела Мото Спорт.

Те всички са страхотни и ме приеха много топло в тяхното семейство. Всички те :  Христиан, Иван (Доксата), Георги Чолаков, Пламен Петров, Иван Атанасов, Иван Костадинов (Ван Зи), Йоан, Кристиян, Павел Драганов, Цветомир Радоев и Петър Панделиев. За мен е чест да съм в този отбор!

На всяко мое състезание идват и моите близки приятели Ралица и Цветан – благода за подкрепата, оценявам го!

Тук е мястото да благодаря на: Унибат, Ауто Батери Трейд, Хела мото, Мото файбър, Линсън мото, Бардал!


  1. Какви ще са целите през 2022 година?

През следващия сезон ще се боря отново за титлата, като ще наблегна на тренировки с мотора. Надавам се да имам възможност да карам в чужбина.


Next Post

Как Фернандо Алонсо променя живота на Никола Цолов

Да се учиш пряко от двукратния световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо е чест и привилегия, заяви младият български пилот Никола Цолов. 15-годишният състезател направи много силен сезон в […]