Група от мотоциклетни клубове искат да им бъде позволене да карат моторите си и в бус лентите на големите булеварди. Това стана ясно от изявление на автомобилния състезател Румен Дунев – председател на сдружение „Автотехнически експерти по пътна безопасност“. Според него това ще допринесе за безопасността на самите мотоциклетисти.
„Предложението е на група от мотоклубове.Това не е една наша прищявка и приумица, а наша загриженост за всички нови и неопитни мотоциклетисти, които се притесняват да карат между колите. И е наша грижа за опазване живота на мотористите на пътя. В по-голямата си част моторите се опитват да минат между колите, колите се опитват да ги заобикалят, младите водачи трудно се справят. Нашето предложение е да се направи един експеримент и в рамките на този мотосезон да се даде възможност на мотористите да използват тези ленти“, заяви Дунев пред БГНЕС.
Той призова отговорните институции да се вслушат в искането:
„Хората, от които това зависи, трябва да ни дадат шанс да пробваме и след това да дават оценките. А не да тръгват скептично. Моят апел, от името на цялото мото-общество, е да ни дадат шанс да пробваме, да може да живеем. И в края на пробния период нека заедно отчетем резултатите. Не е задължителна законодателна промяна, а по-скоро воля от страна на общината“.
Според Дунев вече е наложително бус лентите да могат да се използват и от мотористите, тъй като няма центрове за повишаване на квалификацията, в контролирана среда, където всеки един може да се отпусне. Освен това голяма част от новите мотоциклетисти не преминават пълен курс на обучение, защото в тях липсват елементи, като движение по тъмно, при мокро, в мъгла.
„Считаме че по този начин ще запазим техния живот, ще могат да се чувстват по-спокойни и уверени на две колела“, убеден е той.
Дунев твърди, че карането на мотоциклети в бус лентите няма да доведе до конфликт между тях и колите на градския транспорт, защото:
„Мотоциклетите не са толкова широкогабаритни и спокойно биха се разминали с един автобус или тролейбус. В България бус лентата не е точно формулирана и тя не е изпълнена в частта си така, както трябва да бъде – никъде в Закона за движение по пътищата не фигурира жълта маркировка. В практики, които има по света, тази лента се води споделена, в която имат право да се движат автобуси, тролейбуси и мотоциклети“.
Тези практики съществуват в Атина, Женева, Варшава, Лондон, Барселона, Англия и др., според Дунев. Пък и мотоциклети не се карат целогодишно, а в период от април до края на есента.
Дунев обаче е твърдо против таксиметровите коли да могат да карат в бус лентите, защото вече са имали една такава възможност – чрез колегите си от маршрутните таксита, да се докажат и са проиграли шанса си.
ДРУГИ
LEGO Group и Формула 1 със специална серия за малки и големи
Болид с 3 победи във Формула 1 се продава на търг
Gold Wing трефен в Китен
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“