-класата на Мерцедес-Бенц отдавна се счита за най-добрия луксозен седан и всяко ново поколение на въвежда нови функции, устройства, подобрена безопасност и нови технологии, които по-късно се предават и към останалите автомобили от по-нисък клас на Мерцедес. Официалният дебют на новата S-класа ще бъде на 2 септември, но благодарение на ранен тест драйв за пресата, имаме информация, какво може да очакваме от новата S-класа на Мерцедес-Бенц.
Следващото поколение на флагмана на Мерцедес ще представи много иновации, както в областта на комфорта, така и при производителността и новите технологии. Шасито на новата S-класа e базирано на второ поколение MRA платформа и ще има три бази – стандартна, дълга и разширена, с версии Benz, AMG, Guard, Maybach и Pullman. Стандартната база е с размер на междуосието от 3106 мм, което е с 71 мм повече от отиващия си модел W222, а дългата версия добавя още 51 мм за обща дължина от 3216 мм. Според главния инженер на Мерцедес S-клас – Юрген Вайингер, колата ще бъде значително по-лека от предходната версия, защото в нея са вложени „почти 60% алуминиеви материали“.
Ако вече се притеснявате, че допълнителната дължина ще затрудни маневрирането на тези луксозни коли при градско каране – недейте. Въпреки, че в Audi A8, вече има такава, от Мерцедес са разработили еволюционно нова система за обратно завиване на задните колела, която им позволява завиване на до 10 градуса при ниска скорост и до 1,7 градуса при висока. Това ще се съкрати с два метра радиуса на завиване и при стандартната S-класа, от настоящите 10,2 метра за обратен завой, ще падне на 8,2 метра. Завиването на задните колела е полезно не само при маневрирането в тесни пространства, а също така и при висока скорост подобрява управлението и стабилността.
Екстериор на новия Мерцедес
Дизайнерите на Мерцедес-Бенц никога не са клатили лодката, когато S-класата преминава към следващото поколение и това няма да се случи и с W223. Външността на луксозните коли ще бъде приблизително същата, освен хоризонтално разположените задни светлини, простиращи се върху капака на багажника, електронните изскачащи дръжки на вратите и по-голямата, масивна предна решетка. Безброй шпионски снимки и собствени тийзъри на Мерцедес показват познатия външен вид на луксозния седан. Въпреки това, в модела има разнообразие от аеродинамични пощипвания, които са позволили на германската престижна марка да създаде най-аеродинамично ефективния седан в своя сегмент, с коефициент на съпротивление само 0,22, което бие 0,24 на Tesla Model S. Това, естествено ще се отрази и на разхода на гориво, като ще направи новия Мерцедес 2021 значително по-икономичен.
Луксозната кола се предлага с два варианта системи на шасито: еднокамерно въздушно окачване и опционалното E-Active Body Control, което включва функция, позволяваща накланяне към ъглите, като мотоциклет.
Интериор на новата S-класа
В купето нещата са съвсем различни. От Мерцедес-Бенц представят MBUX – Mercedes-Benz User eXperience платформата със впечатляващи характеристики. Но нека започнем с комфорта. Имайки предвид по-голямото междуосово разстояние споменато по-горе, комфорта и сигурността на шофьора и пътниците са поставени на първо място. Повече място за краката, супер удобни, капитонирани, меки седалки с активни многоточкови масажни функции, подгрев и вентилация. От Мерцедес са помислили дори за подгряването на подлакътниците и дръжката за отваряне на вратите, а за пътниците отзад меки отоплени възглавнички.
В купето на лимузината има до пет дисплея и 27 конвенционални контроли, с 27 копчета по-малко в сравнение с предишния модел. Висше ниво електроника с 50% повече изчислителна мощ, спрямо предишния модел, 16GB RAM, 320 GB SSD хард диск, 41,790 MB/s скорост на пренос на данни и гласови команди на 27 езика захранват всичко това, което пътниците трябва да почувстват в колата. Софтуера на тази луксозна кола се актуализира постоянно при връзка с Интернет.
Целият интериор е претърпял сериозни промени, като най-видимо това е при таблото. Главната атракция е 12,8 инчовия тъчскрийн дисплей, монтиран на централната конзола. От него се контролират настройките на колата, мултимедията, телефонни обаждания, асистент за изпреварване и предотвратяване на инциденти. За по-голяма яснота, дисплея предлага 3D навигация, като непрекъснато следи очите на водача и в моментите в които водача не гледа към навигацията, връща картата в 2D режим, за да намали разсейването.
За пътниците отзад е предвидена възможност за отделни мултимедийни дисплеи и таблето-подобен откачващ се контролер, от които могат да се регулират климатика, мултимедията, масажорите, позицията на предните седалки, цвета и интензитета на светлината в купето и много други функции.
Графичен процесор с изчислителна мощ от 691 гигафлопа, отговаря за heads-up дисплей с добавена реалност е сред иновативните високо-технологични нововъведения. Той се свързва с навигацията и може точно да укаже къде да завиете, без да се налага да отделяте поглед от пътя. Освен това следи за разстоянието и скоростта спрямо движещата се отпред кола, както и показва, кога е възможно да изпреварите безопасно.
В купето на новата S-класа са предвидени до 16 въздушни възглавници, включително в коланите и въздушни възглавници, изкачащи от задната част на предните седалки. Тези възглавници се разтварят по различен начин, ако бъде установено наличие на детска седалка в колата. А когато колата засече възможност за неизбежен страничен удар, също, както при Audi A8, за части от секундата колата повдига едната си страна с до 8 сантиметра, подлагайки на удара по-здрави елементи от купето на лимузината.
В новия Мерцедес W223 сигурността не е ограничена само до безопасност на пътя. Предвидени са множество електронни системи, които да ограничат достъпа до функциите на колата като: лицево разпознаване, гласово разпознаване, пръстов отпечатък на собственика и пин код.
Двигатели
Почти всичко за което може да се сетите – от малки 4-цилиндрови двигатели за държави с високи данъци върху двигатели с голям обем, през прави 6-ци, V8 и величествения V12, запазен за Maybach. Версия носеща лого с двойно М, ще съчетае за първи път 6-литров би-турбо двигател с 4Matic задвижване на всички колела.
Докато EQS поема ролята на водещия електрически автомобил на Daimler, S-класата W223 също ще бъде електрифицирана. Вече е анонсиран хибриден вариант под сигнатурата S580e, който ще комбинира прав шест цилиндров, 3-литров турбо двигател с електрически мотор и батерия, като на GLE 350de, с капацитет от 31,2 kWh и пробег до 100 км на изцяло електрически ход.
Във видео на Auto Motor und Sport разкриват, че S580e, ще предложи комбинирана мощност от 375 киловата или 503 конски сили, а европейският вариант с 3,0-литров двигател ще е с 282 конски сили и въртящ момент от 600 нютон-метра.
Къде се произвежда новата S-класа?
Новия Мерцедес S-клас ще бъде произвеждан в „най-модерната производствена база в света“. Точно тези думи са използвани от Мерцедес, за да опишат тяхната нова фабрика Factory 56 в Зинделфлиген, Германия. Базата разположена на 220,000 квадратни метра площ ще служи за производство на S-Class W223, електрическите EQ и други модели от висок клас, които ще бъдат произвеждани в следващото десетилетие.
Цената на новия Mercedes S-Class W223
Имайки предвид техническите характеристики на новия Мерцедес S-клас, той ще е по-скъп от предшественика си. На местния пазар в Германия базовия модел W222 350d стартира от €89,128, докато най-достъпния бензинов модел S450 започва от €96,552.
Кога ще видим новия Мерцедес-Бенц S-клас W223?
Официалната премиера на модела е насрочена за 2-ри септември. До тогава, може да се насладим само на първите официални снимки от интериора на новия Мерцедес-Бенц S-клас 2021 (W223) пуснати от производителя и само и единствено в Luxotica.BG – единствената снимка на луксозния автомобил без камуфлаж, 14 дена преди премиерата!