септември 27, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Новата ŠKODA FABIA: по-голяма, по-безопасна и по-икономична

Двайсет и две години след дебюта на ŠKODA FABIA, чешкият автопроизводител представя четвъртото поколение на своя популярен малък автомобил. Сега той е базиран на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group и е най-просторният автомобил в своя сегмент, с още по-усъвършенствани функции за комфорт и многобройни модерни системи за безопасност и асистиращи системи.  Класическите и високо ценени качества, типични за марката, като съотношение между цена и качество, високи нива на функционалност и многобройни интелигентни решения, правят новата FABIA една истинска ŠKODA.

За пръв път ŠKODA FABIA е базирана на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group, което направи възможно интериорът да е още по-широк.  Сега прекрачвайки границата от 4 метра, със своите 4108 mm новата FABIA е значително по-дълга от своята предшественичка. Багажникът – който и с 330 л обем беше най-големият в своя сегмент – получава допълнителни 50 l до просторните 380 l.   Благодарение на платформата MQB-A0, на която се базирана, новата FABIA сега разполага с много асистиращи системи, които досега бяха запазени за автомобили от по-висок клас. В комбинация с още по-стабилното купе, малкият автомобил предлага отлична активна и пасивна безопасност.

Въздействащият ѝ дизайн и уверени пропорции правят новата FABIA изключително привлекателна. Заострени фарове, както и задни светлини с модерна LED технология и кристални структури подчертават динамичната ѝ външност.  Обновеният интериор включва симетрично приборно табло със свободностоящ централен дисплей, опционален дигитален панел с инструменти и хоризонтални декоративни ленти. С пускането на пазара, за модела ще се предлагат три нива на оборудване – Active, Ambition и Style. Спортният вариант MONTE CARLO ще ги последва по-късно. Пет бензинови двигателя от настоящото EVO поколение на Volkswagen Group предлагат мощности между 48 кВт (65 к.с.) и 110 кВт (150 к.с. ).

Всички двигатели отговарят на стандарт Euro 6d за емисиите. Двигателят 1.5 TSI с мощност 110 кВт (150 к.с.) и 7-степенна DSG като стандарт е най-новият топ вариант в гамата.  Моделите с мощност до 70 кВт (95 к.с.) са оборудвани с 5-степенна ръчна скоростна кутия, докато за  1.0 TSI  двигателя с мощност 81 кВт (110 к.с.) има избор между 6-степенна ръчна и 7-степенна автоматична DSG скоростна кутия.

С коефициент на челно аеродинамично съпротивление (cd) от 0.28, FABIA е също така най-аеродинамичният автомобил в своя сегмент, което – заедно с опционалния 50-литров резервоар – позволява обсег от над 900 км в WLTP цикъла. Пет нови Simply Clever решения отбелязват своята премиера за ŠKODA.

В сравнение с първите три поколения на модела, най-новата ŠKODA FABIA е по-голяма, както отвътре, така и отвън, а теглото ѝ остава практически непроменено. С дължина от 4108 мм тя за пръв път преминава границата от 4 метра. В сравнение със своята предшественичка, новата FABIA е със 111 мм по-дълга; междуосието е увеличено с 94 мм до 2564 мм и с обща ширина 1780 мм, тя е с 48 мм по-широка. Увеличените общи размери правят възможно да се предложи още по-просторен интериор.

Благодарение на по-дългото с 94 мм междуосие в сравнение с предходното поколение, новата ŠKODA FABIA предлага още повече пространство за пътниците, особено отзад. Сега с дължина 2564 мм, междуосието на малкия автомобил е по-голямо дори от това на първото поколение ŠKODA OCTAVIA (пусната на пазара през 1996 г.), което е само 2512 мм. Новият дизайн на интериора увеличава усещането за простор във FABIA, и ще се предлага в трите познати нива на оборудване – Active, Ambition и Style – при пускането на пазара.

За новата ŠKODA FABIA има избор между три инфоразвлекателни системи.  Swing, базовата система, има модерен 6.5-инчов цветен сензорен екран, радио с дигитален DAB приемник и четири високоговорителя отпред като стандарт. Bolero предлага радио, 8-инчов екран, Bluetooth хендсфрий система и два допълнителни съраунд високоговорителя в задните врати.  Смартфон може да бъде свързан без нужда от кабел, чрез Wireless SmartLink и Android Auto или Apple CarPlay, а опционалното отделение Phone Box позволява индуктивно зареждане.

С до девет въздушни възглавници, новата ŠKODA FABIA е един от най-безопасните малки автомобили на пазара. В резултат на това, че FABIA вече се произвежда на базата на модулната платформа MQB-A0, функциите за активна и пасивна безопасност са още по-усъвършенствани, включително чрез асистиращи системи, запазени до този момент ексклузивно за автомобили от по-висок клас. Системите Travel Assist и Паркинг асистент, например, правят своя дебют при FABIA.

Автопроизводителят се възползва изцяло от възможностите на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group и е оптимизирал в още по-голяма степен малкия автомобил от гледна точка на активна и пасивна безопасност. Здрава структура на купето с висока коравина на усукване осигурява техническата основа. Големият дял на високоякостна, ултрависокоякостна стомана или специално закалена горещо формована стомана гарантира голяма стабилност. В допълнение, платформата MQB-A0 позволява да се използват модерни асистиращи системи, заимствани от по-високите класове автомобили.