Двайсет и две години след дебюта на ŠKODA FABIA, чешкият автопроизводител представя четвъртото поколение на своя популярен малък автомобил. Сега той е базиран на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group и е най-просторният автомобил в своя сегмент, с още по-усъвършенствани функции за комфорт и многобройни модерни системи за безопасност и асистиращи системи. Класическите и високо ценени качества, типични за марката, като съотношение между цена и качество, високи нива на функционалност и многобройни интелигентни решения, правят новата FABIA една истинска ŠKODA.
За пръв път ŠKODA FABIA е базирана на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group, което направи възможно интериорът да е още по-широк. Сега прекрачвайки границата от 4 метра, със своите 4108 mm новата FABIA е значително по-дълга от своята предшественичка. Багажникът – който и с 330 л обем беше най-големият в своя сегмент – получава допълнителни 50 l до просторните 380 l. Благодарение на платформата MQB-A0, на която се базирана, новата FABIA сега разполага с много асистиращи системи, които досега бяха запазени за автомобили от по-висок клас. В комбинация с още по-стабилното купе, малкият автомобил предлага отлична активна и пасивна безопасност.
Въздействащият ѝ дизайн и уверени пропорции правят новата FABIA изключително привлекателна. Заострени фарове, както и задни светлини с модерна LED технология и кристални структури подчертават динамичната ѝ външност. Обновеният интериор включва симетрично приборно табло със свободностоящ централен дисплей, опционален дигитален панел с инструменти и хоризонтални декоративни ленти. С пускането на пазара, за модела ще се предлагат три нива на оборудване – Active, Ambition и Style. Спортният вариант MONTE CARLO ще ги последва по-късно. Пет бензинови двигателя от настоящото EVO поколение на Volkswagen Group предлагат мощности между 48 кВт (65 к.с.) и 110 кВт (150 к.с. ).
Всички двигатели отговарят на стандарт Euro 6d за емисиите. Двигателят 1.5 TSI с мощност 110 кВт (150 к.с.) и 7-степенна DSG като стандарт е най-новият топ вариант в гамата. Моделите с мощност до 70 кВт (95 к.с.) са оборудвани с 5-степенна ръчна скоростна кутия, докато за 1.0 TSI двигателя с мощност 81 кВт (110 к.с.) има избор между 6-степенна ръчна и 7-степенна автоматична DSG скоростна кутия.
С коефициент на челно аеродинамично съпротивление (cd) от 0.28, FABIA е също така най-аеродинамичният автомобил в своя сегмент, което – заедно с опционалния 50-литров резервоар – позволява обсег от над 900 км в WLTP цикъла. Пет нови Simply Clever решения отбелязват своята премиера за ŠKODA.
В сравнение с първите три поколения на модела, най-новата ŠKODA FABIA е по-голяма, както отвътре, така и отвън, а теглото ѝ остава практически непроменено. С дължина от 4108 мм тя за пръв път преминава границата от 4 метра. В сравнение със своята предшественичка, новата FABIA е със 111 мм по-дълга; междуосието е увеличено с 94 мм до 2564 мм и с обща ширина 1780 мм, тя е с 48 мм по-широка. Увеличените общи размери правят възможно да се предложи още по-просторен интериор.
Благодарение на по-дългото с 94 мм междуосие в сравнение с предходното поколение, новата ŠKODA FABIA предлага още повече пространство за пътниците, особено отзад. Сега с дължина 2564 мм, междуосието на малкия автомобил е по-голямо дори от това на първото поколение ŠKODA OCTAVIA (пусната на пазара през 1996 г.), което е само 2512 мм. Новият дизайн на интериора увеличава усещането за простор във FABIA, и ще се предлага в трите познати нива на оборудване – Active, Ambition и Style – при пускането на пазара.
За новата ŠKODA FABIA има избор между три инфоразвлекателни системи. Swing, базовата система, има модерен 6.5-инчов цветен сензорен екран, радио с дигитален DAB приемник и четири високоговорителя отпред като стандарт. Bolero предлага радио, 8-инчов екран, Bluetooth хендсфрий система и два допълнителни съраунд високоговорителя в задните врати. Смартфон може да бъде свързан без нужда от кабел, чрез Wireless SmartLink и Android Auto или Apple CarPlay, а опционалното отделение Phone Box позволява индуктивно зареждане.
С до девет въздушни възглавници, новата ŠKODA FABIA е един от най-безопасните малки автомобили на пазара. В резултат на това, че FABIA вече се произвежда на базата на модулната платформа MQB-A0, функциите за активна и пасивна безопасност са още по-усъвършенствани, включително чрез асистиращи системи, запазени до този момент ексклузивно за автомобили от по-висок клас. Системите Travel Assist и Паркинг асистент, например, правят своя дебют при FABIA.
Автопроизводителят се възползва изцяло от възможностите на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group и е оптимизирал в още по-голяма степен малкия автомобил от гледна точка на активна и пасивна безопасност. Здрава структура на купето с висока коравина на усукване осигурява техническата основа. Големият дял на високоякостна, ултрависокоякостна стомана или специално закалена горещо формована стомана гарантира голяма стабилност. В допълнение, платформата MQB-A0 позволява да се използват модерни асистиращи системи, заимствани от по-високите класове автомобили.
ДРУГИ
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Историческата офроуд марка OSSA се завръща през 2025 с електрически ендуро велосипед?
EICMA 2024: Новаторска концепция ICE
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“