септември 13, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Новите договори в MotoGP™ – подписано и подпечатано

Нека започнем с това кой е подписал, запечатал и предал документите за 2025 г. Брад Биндър сключи нов договор с KTM в края на сезон 2023, според който южноафриканецът ще остане до 2026 г. с австрийската марка. В началото на сезон 2024 г. Ducati обвърза услугите на защитаващия титлата си световен шампион Франческо Баня до 2026 г., а също така си осигури бъдещето на звездата от Moto2™ Фермин Алдегер.

В Yamaha световният шампион за 2021 г. Фабио Куартараро обвърза бъдещето си със завода в Ивата за още две години, тъй като японската марка продължава проекта си за възстановяване. Докато в Honda и Лука Марини, и Йохан Зарко са обвързани до края на сезон 2025.

По време на GP на Италия Pierer Mobility Group потвърди, че новакът Педро Акоста ще премине от гаража на Red Bull GASGAS Tech3 в бокса на Red Bull KTM Factory Racing. След това, по-малко от две седмици по-късно, КТМ потвърди, че Енеа Бастианини и Маверик Винялес ще се присъединят към ребрандирания отбор Red Bull KTM Tech3 през 2025 г., като италианецът и испанецът ще преминат от Ducati и Aprilia.

Преди това, на теста след Гран при на Муджело, пристигна бомбастично съобщение, тъй като Aprilia Racing потвърди, че Хорхе Мартин (Prima Pramac Racing) ще се присъедини към тях с многогодишен договор през 2025 г., заменяйки оттеглящия се Алейш Еспаргаро. Първото парче от мозайката на глупавия сезон вече е готово. Не след дълго другото голямо парче си дойде на мястото, тъй като само два дни по-късно осемкратният световен шампион Марк Маркес беше обявен за заводски пилот на Ducati.

В понеделник, преди холандското състезание TT, Aprilia Racing обяви, че Марко Бежеки (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) ще бъде съотборник на Мартин през 2025 г. и след това, като фабриката в Ноале потвърди изцяло новия си заводски състав. По време на посещението ни в Асен Prima Pramac Racing и Yamaha обявиха, че ще обединят усилията си през 2025 г., като по този начин фабриката в Ивата ще получи своя така желан независим отбор. След това, точно след холандското ТТ, още една част от проекта си дойде на мястото, като Gresini Racing MotoGP™ поднови договора на Алекс Маркес за още две години.

Междувременно по време на лятната ваканция Trackhouse Racing обяви, че Раул Фернандес ще поднови договора си с американския отбор за още две години. Малко след това Жоан Мир обяви, че ще остане в HRC, удължавайки договора си и запазвайки заводския отбор на Honda непроменен за 2025 г.

Съобщенията не спряха дотук, тъй като Алекс Ринс подписа нов двугодишен договор с Yamaha в четвъртък преди Гран при на Великобритания. С това удължаване #42 ще остане съотборник на Фабио Куартараро в Monster Energy Yamaha MotoGP™ за 2025 и 2026 г.

Слуховете: 

Ducatti

След като Безеки вече потвърди, че се присъединява към Aprilia, отборът Pertamina Enduro VR46 Racing Team ще има поне едно ново име в кутията си през следващия сезон, тъй като очакваме да видим какво ще правят те и Фабио Ди Джанантонио през следващия сезон. Все още не сме чули официални новини за бъдещето на Франко Морбидели и дали той ще се върне в Yamaha с Pramac. Очакват ни няколко интригуващи седмици, докато продължаваме да научаваме къде ще се състезават пилотите през 2025 г.

Aprilia

Trackhouse Racing, бъдещето на Мигел Оливейра е във въздуха, тъй като американският отбор се подготвя да започне втория си сезон в MotoGP™. След силна кампания и победа в Муджело, американецът Джо Робъртс е свързван с последното място в Trackhouse през 2025 г., но засега всичко е слухове и разговори.

KTM/GASGAS
Муджело разкри новината, че именно Акоста ще премине в заводския отбор заедно с Брад Биндер, докато през пролетната ваканция Маверик Винялес и Енеа Бастианини бяха разкрити като новия състав на Red Bull KTM Tech3. Това оставя Джак Милър (Red Bull KTM Factory Racing) и Аугусто Фернандес (Red Bull GASGAS Tech3) в търсене на нови състезания през 2025 г.

Yamaha
След като договорите на Куартараро и Ринс бяха удължени и новият им сателитен отбор беше потвърден, основният фокус е върху осигуряването на още двама пилоти за М1 през следващия сезон. С два нови заводски мотора, които ще подсилят редиците им от 2025 г., Yamaha би трябвало да има много желаещи.

Honda
Лука Марини от Repsol Honda и Йохан Зарко от Castrol LCR Honda подписаха договори за 2023 г., които продължават и след настоящия сезон, като и двамата се присъединиха от Ducati през зимната пауза. Хоан Мир от Repsol Honda обяви удължаване на договора си по време на лятната ваканция, оставяйки Такааки Накагами от Idemitsu LCR Honda да търси решение на бъдещето си през следващите седмици.