октомври 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Новите RS 125 и Tuono 125 на Aprilia – родени шампиони

Aprilia представи новите RS 125 и Tuono 125. Те са наследници на традицията на Aprilia да произвежда най-добрите мотоциклети в клас 125 куб. см, построени в Италия. Това са мотори, създадени за забавление, за най-младите състезатели. Машините са родени от уникалния опит натрупан от Aprilia Racing. Марката, само в клас 125 куб. см може да се похвали с 10 световни колони при пилотите, 10 титли при производителите и 151 победи.

Тези мотоциклети винаги са се отличавали със своята ултра фина архитектура на шасито, агресивен дизайн и мощни двигатели. Aprilia има истинско призвание да изгражда  мотори, с които много състезатели, както настоящи, така и от близкото минало, са започнали кариерата си, за да станат шампиони. С такава машина първата си световна титла печели и най-титулования мотоциклетен пилот, който все още е на пистата – Валентино Роси.

Гамата от спортни мотоциклети Aprilia 125 е изцяло преработена. Извършена е старателна работа върху RS 125 и Tuono 125 за подобряване на производителността, външния вид, безопасността, качеството и стандартното оборудване.

Дизайнът на предния край на Aprilia RS 125 и Tuono 125 черпи вдъхновение от този на чисто новите RS 660 и Tuono 660, за които вече писахме. Те са сред най-очакваните и популярни мотоциклети с агресивен и оригинален външен вид, подчертан от емблематичния троен преден фар. И за двата мотора системата за осветление е изцяло светодиодна с предни мигачи, вградени в фаровете.

Размерите на предната част на Tuono 125 са изцяло преработени. Те я правят по-компактна. Въпреки това гарантират, че защитата от въздуха, типична за всички версии на Tuono, сега са по-заострени. И двата модела имат изцяло нови цифрови уреди с богата полезна информация за пътуването (включително обем на горивото, моментален и среден разход и остатъчен обхват). Инструменталната група е с подсветка с избор на два цвята на ездача (бял или светло син). Мултимедийната платформа Aprilia MIA позволява връзка със смартфона към мотоциклета чрез Bluetooth, превръщайки го в пълноценен бордов компютър.

RS 125 и Tuono 125 също се открояват с новия си усъвършенстван двуканален ABS, разработен в сътрудничество с Bosch. Той разполага със система за светлинна индикация в случай на аварийно спиране. Стабилността и сцеплението при завои се увеличава благодарение на новите гуми на Michelin, като задната част вече е разширена до 140 мм.

Алуминиевата рамка на RS 125 вече може да се похвали с по-високо качество. Същото важи за двигателя, стъпенките и вилката на двата модела.

RS 125 и Tuono 125 са единствените осемлитрови мотоциклети на пазара, произведени в Италия. Те са с алуминиева рамка, изработена от алуминиеви отливки с кръстосани армировъчни ребра, резултат от пословичното ноу-хау на Aprilia в изграждането на превъзходни архитектури на шасито. Те могат да осигурят максимална стабилност и нива на управление, както на пътя, така и на пистата. Завършването на архитектурата на шасито от най-високо ниво са обърнатата вилка и моношокът, монтиран на асиметричното подвижно рамо.

Спирачната система също е като при мотоциклетите от по-висока категория. Разчита се на радиален апарат и 300 мм стоманен диск. Комбинацията от тези технически решения и новата система ABS го правят най-добрият в класа.

RS 125 и Tuono 125 могат да се похвалят с резервоар за гориво с най-голям обем в категорията – 14,5 л. Има по-просторно отделение под седалката, достатъчно голямо за 8-инчов таблет с допълнителен USB порт за зареждане. Това са единствените мотори с електронна скоростна кутия с бърза смяна. Кормилото на RS 125 вече е монтирано с 18 мм по-високо, за да се подобри комфорта, но без да се нарушават неговите добре познати качества в най-спортните ситуации на каране.

Дебют при двата модела е новият едноцилиндров двигател, с течно охлаждане и синхронизация с четири клапана. Той е изцяло преработен в областта на термодинамиката, с нова глава за преработената горивна камера. Нови са всмукателните и изпускателни канали, както и иридиевата запалителна свещ.

Ново е и управлението на клапаните, като цялата всмукателна линия е преработена и има чисто нов въздушен филтър. Корпусът на дросела вече е разположен в по-високо положение, за да направи постъпването на входящия въздух към главата по-директно.

Изпускателната линия е изцяло преработена и вече има нова изпускателна система с нова и по-ефективна катализационна система. Кривата на въртящия момент е променена и максималната мощност се развива при по-ниски обороти. Това позволява и по-нисък разход на гориво, отчасти благодарение на по-изисканото електронно управление, гарантирано от новия ECU на Marelli MIUG4.

За да се използва възможно най-голяма мощност на двигателя, съотношението на крайното задвижване с веригата е увеличено със зъбно колело с 58 зъба. Така се получават по-отзивчиви характеристики при завъртане на газта.