Aprilia представи новите RS 125 и Tuono 125. Те са наследници на традицията на Aprilia да произвежда най-добрите мотоциклети в клас 125 куб. см, построени в Италия. Това са мотори, създадени за забавление, за най-младите състезатели. Машините са родени от уникалния опит натрупан от Aprilia Racing. Марката, само в клас 125 куб. см може да се похвали с 10 световни колони при пилотите, 10 титли при производителите и 151 победи.
Тези мотоциклети винаги са се отличавали със своята ултра фина архитектура на шасито, агресивен дизайн и мощни двигатели. Aprilia има истинско призвание да изгражда мотори, с които много състезатели, както настоящи, така и от близкото минало, са започнали кариерата си, за да станат шампиони. С такава машина първата си световна титла печели и най-титулования мотоциклетен пилот, който все още е на пистата – Валентино Роси.
Гамата от спортни мотоциклети Aprilia 125 е изцяло преработена. Извършена е старателна работа върху RS 125 и Tuono 125 за подобряване на производителността, външния вид, безопасността, качеството и стандартното оборудване.
Дизайнът на предния край на Aprilia RS 125 и Tuono 125 черпи вдъхновение от този на чисто новите RS 660 и Tuono 660, за които вече писахме. Те са сред най-очакваните и популярни мотоциклети с агресивен и оригинален външен вид, подчертан от емблематичния троен преден фар. И за двата мотора системата за осветление е изцяло светодиодна с предни мигачи, вградени в фаровете.
Размерите на предната част на Tuono 125 са изцяло преработени. Те я правят по-компактна. Въпреки това гарантират, че защитата от въздуха, типична за всички версии на Tuono, сега са по-заострени. И двата модела имат изцяло нови цифрови уреди с богата полезна информация за пътуването (включително обем на горивото, моментален и среден разход и остатъчен обхват). Инструменталната група е с подсветка с избор на два цвята на ездача (бял или светло син). Мултимедийната платформа Aprilia MIA позволява връзка със смартфона към мотоциклета чрез Bluetooth, превръщайки го в пълноценен бордов компютър.
RS 125 и Tuono 125 също се открояват с новия си усъвършенстван двуканален ABS, разработен в сътрудничество с Bosch. Той разполага със система за светлинна индикация в случай на аварийно спиране. Стабилността и сцеплението при завои се увеличава благодарение на новите гуми на Michelin, като задната част вече е разширена до 140 мм.
Алуминиевата рамка на RS 125 вече може да се похвали с по-високо качество. Същото важи за двигателя, стъпенките и вилката на двата модела.
RS 125 и Tuono 125 са единствените осемлитрови мотоциклети на пазара, произведени в Италия. Те са с алуминиева рамка, изработена от алуминиеви отливки с кръстосани армировъчни ребра, резултат от пословичното ноу-хау на Aprilia в изграждането на превъзходни архитектури на шасито. Те могат да осигурят максимална стабилност и нива на управление, както на пътя, така и на пистата. Завършването на архитектурата на шасито от най-високо ниво са обърнатата вилка и моношокът, монтиран на асиметричното подвижно рамо.
Спирачната система също е като при мотоциклетите от по-висока категория. Разчита се на радиален апарат и 300 мм стоманен диск. Комбинацията от тези технически решения и новата система ABS го правят най-добрият в класа.
RS 125 и Tuono 125 могат да се похвалят с резервоар за гориво с най-голям обем в категорията – 14,5 л. Има по-просторно отделение под седалката, достатъчно голямо за 8-инчов таблет с допълнителен USB порт за зареждане. Това са единствените мотори с електронна скоростна кутия с бърза смяна. Кормилото на RS 125 вече е монтирано с 18 мм по-високо, за да се подобри комфорта, но без да се нарушават неговите добре познати качества в най-спортните ситуации на каране.
Дебют при двата модела е новият едноцилиндров двигател, с течно охлаждане и синхронизация с четири клапана. Той е изцяло преработен в областта на термодинамиката, с нова глава за преработената горивна камера. Нови са всмукателните и изпускателни канали, както и иридиевата запалителна свещ.
Ново е и управлението на клапаните, като цялата всмукателна линия е преработена и има чисто нов въздушен филтър. Корпусът на дросела вече е разположен в по-високо положение, за да направи постъпването на входящия въздух към главата по-директно.
Изпускателната линия е изцяло преработена и вече има нова изпускателна система с нова и по-ефективна катализационна система. Кривата на въртящия момент е променена и максималната мощност се развива при по-ниски обороти. Това позволява и по-нисък разход на гориво, отчасти благодарение на по-изисканото електронно управление, гарантирано от новия ECU на Marelli MIUG4.
За да се използва възможно най-голяма мощност на двигателя, съотношението на крайното задвижване с веригата е увеличено със зъбно колело с 58 зъба. Така се получават по-отзивчиви характеристики при завъртане на газта.
ДРУГИ
KTM обявява предстоящите планове за нови модели за 2025
Husqvarna Mobility разкрива лимитирана серия модели
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват