май 24, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Новият ретро роудстър Husqvarna Svartpilen 801 ще се появи през 2024 г.

Husqvarna се бори за короната в средния клас с пускането на модела Svartpilen 801. Новата машина споделя същия въртящ двуцилиндров двигател LC8 DOHC с работен обем 799 куб. см като 790 Duke на KTM, което превръща Svartpilen в най-големия роудстър на Husqvarna, който се продава в момента. Мотоциклетите се очакват при дилърите от юни и ще се предлагат на цена от 10 499 GBP.

Svartpilen 801 може да се похвали с мощност от 105 к.с. и въртящ момент от 64 литра. Макар че това ще се хареса на някои като стъпка напред в мощността спрямо 95 к.с., които са подходящи за А2, на неговия оранжев братовчед, това означава, че само притежателите на неограничен лиценз ще могат да се наслаждават на плодовете на труда на Husqvarna.

За да се създаде съвременният външен вид, наподобяващ скрамблер, са взети силни стилистични елементи от съществуващите модели Svartpilen 401 и Vitpilen. Въпреки че споделя голяма част от компонентите си със средния Duke на KTM, 801 очевидно се опитва да се отдръпне от агресивната естетика, предлагайки по-изтънчена, по-класическа ретро естетика.

Украсен с качествено и напълно регулируемо окачване WP Apex и с декларирано тегло без гориво от само 181 кг, Svartpilen би трябвало да предлага пъргаво шофиране – въпреки че стандартните гуми Pirelli MT60RS, предназначени за псевдо-офроуд, вероятно ще потиснат до известна степен обратната връзка при управление.

Husky е вложил много помощни средства за водача и електроника, включително режим “Supermoto” ABS, който позволява да се приплъзва задното колело. Стандартно се предлагат ABS за движение в завой, чувствителен към накланяне контрол на сцеплението и бърз превключвател нагоре-надолу, както и пълна телефонна свързаност чрез 5-инчов TFT дисплей, даващ достъп до навигация “завой по завой” и офлайн съхранение на карти.

Водачите, които искат да направят мотоциклета свой собствен, могат да добавят опционалния динамичен режим към покупката си; електронен пакет, който позволява достъп до 10 нива на контрол на приплъзването на колелата (включително пълно изключване на интервенцията), круиз контрол, модулация на спирането с двигател и пет нива на помощ срещу приплъзване на колелата.

Все още не е обявена цена за тази функция, но очакваме Husqvarna да наложи премия, подобна на тази от 361,51 GBP, която KTM изисква за еквивалентния режим Track, наличен в 790 Duke за 7999 GBP.

От архитектурна гледна точка Husqvarna изглежда се придържа към философията “ако не е счупено, не го поправяй”. Хром-молибденовата тръбна стоманена рама е заимствана директно от отлично управляемия 790 Duke на KTM, а подрамата от лят алуминий – с вградени въздухозаборници под седалката – е включена и в 801.

Височината на седалката все още не е обявена, въпреки че компактният двигател със суха помпа и стройното шаси на 801 вероятно ще доведат до стойка, подходяща за повечето. Очаквайте в каталога с опции да бъде включен заводски комплект за понижаване на нивото на автомобила за тези, които все още смятат 801 за твърде висок.

Чифт 43-милиметрови вилки WP APEX с отворена касета са разположени отпред и осигуряват 140 мм ход с разделена функция, петпосочна компресия и регулиране на отскока. Отзад е разположен амортисьор WP APEX Monotube с възможност за регулиране на отскока и предварителното натоварване, който осигурява 150 мм отскок и е снабден с конструкция без връзки, която не изисква поддръжка. Височината на седалката все още не е обявена.

От Husqvarna твърдят, че Svartpilen има 52,3 км/ч, което би трябвало да е достатъчно за изминаване на 190 км с 14-литровия резервоар. В комбинация със сервизния интервал от 15 000 км (9320 мили), експлоатационните разходи трябва да са достатъчно ниски спрямо съперниците в този клас – въпреки че повечето подобни накити могат да се закупят за много по-малко от 10 499 паунда, колкото е исканата цена на Svartpilen.