декември 14, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Новият DS 4 със свръхмодерни технологии в премиум С сегмента

Автомобил от премиум С сегмента, DS 4 е съчетание на френското познание за лукса и усъвършенстваните технологии, изразено в дързък дизайн. Той е създаден за клиенти, които търсят стил, чистота, интуитивност, технологии и радостта от шофирането.

Изборът на технологии при DS 4 е специално предназначен да откроява автомобила в четири основни области: електрификация E-TENSE, свързаност с цел елегантен и дигитален интериор, комфорт и динамично спокойствие и светлинния подпис на DS.

Електрификация E-TENSE

Първата голяма новост е разработването на нова версия на EMP2 платформата. Отново модулна, за да се ползва с различни типове силови агрегати, отново динамична и безопасна, тази нова версия на платформата EMP2 е разработена за DS 4.

Платформата EMP2 позволява да бъдат подобрени много полезни функции и същевременно вдъхновява дизайна с нова свобода на изразяване, която създава форма с безпрецедентни пропорции.

Архитектура

Новата версия на платформата е разработена да постигне желаните пропорции и аеродинамична ефективност. Съотношението каросерия/междуосие, уникално за сегмента и света на първокласните автомобили, създава силует, едновременно атлетичен и ефективен, с нов преден капак.

Намаляване на масата

Новата версия на платформата EMP2 въвежда нови компоненти от композитни материали, горещо пресовани структурни части и по-компактни елементи като например климатичната система, което освобождава повече пространство за съхранение.

Безопасност

Новата версия на платформата EMP2 е проектирана да съответства на най-новите и най-строгите регламенти и стандарти за сигурност без да прави компромис с общата маса на конструкцията.

Динамични и акустични качества

Новата версия на платформата EMP2 доразвива така важното за DS Automobiles динамично спокойствие. Използването на технически решения като заваряване на връзки (почти 34 метра лепени и заваръчни точки по каросерията на автомобила), както и на напълно преработени компоненти на окачването и кормилното управление, постига еталон в комфорта зад волана чрез оптимална твърдост на каросерията и изключителна реактивност за удоволствие от шофирането.

 Plug-in хибрид

Новата версия на платформата EMP2 е предвидена да работи с ново поколение plug-in хибриден задвижващ тракт, без да се прави компромис с пространството в кокпита. 4-цилиндровият двигател с турбокомпресор и мощност 180 к.с. е свързан с електрически мотор с мощност 110 к.с. и скоростна кутия EAT8 за комбинирана мощност от 225 к.с. Комбинацията се захранва от по-ефективна батерия с нови, по-компактни клетки с по-голям капацитет, разположена зад деформируемата греда, и осигуряваща пробег от над 50 километра в режим на нулеви емисии (комбиниран цикъл по WLTP).

Свързаност за елегантен и дигитален интериор

По отношение на свързаността приоритетът е да се осигури решение, при което на водача не се налага да отклонява поглед от пътя – една безспорна полза за безопасността. Наречено DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, това авангардно визуално изживяване е първата стъпка към добавената реалност. С нова имерсивна технология съществената информация за шофирането се проектира директно на пътя.

С помощта на оптична илюзия данните се показват на четири метра пред предното стъкло пред погледа на водача, с размер 21 инча по диагонал – нещо, което се среща за първи път в сегмента. Основната информация като скорост, системи в помощ на водача, навигация, предупредителни съобщения или дори песента, която слушат, или обаждането, което приемат, ще бъде прожектирана на пътя.

Тази сензорна и емпирична технология е част от по-широко предложение, в основата на напълно преосмислената информационно-развлекателна система: DS IRIS SYSTEM. Новият интерфейс заимства начина на ползване на смартфона с тактилен, лесен и отзивчив интерфейс, базиран на идеята за профили, които могат да бъдат напълно персонализирани с икони. Настройките и дисплеят се зареждат автоматично, когато потребителят влезе в автомобила. Идеята зад персонализацията е да се даде възможност на всеки да адаптира съдържанието към своите изисквания.

DS IRIS SYSTEM може да бъде контролирана с глас и жестове. Авангарден производител, DS надхвърли границите на автомобилната индустрия, за да намери партньор, способен да предложи на клиентите най-доброто решение за гласово разпознаване на естествен език. DS IRIS SYSTEM разполага с личен асистент, способен да разпознава какво се казва, така че системата да може да изпълнява желаното.

По отношение на жестовете DS SMART TOUCH, разположен на централната конзола,  е екран, който можете да използвате с върховете на пръстите си. Достатъчно е да направите жест към една от предварително въведените функции. Екранът идентифицира нормални движения като увеличаване, смаляване и разпознаване на ръкописен текст.

За да работят системата и нейната настройка винаги на най-високо ниво, актуализациите ще се правят незабавно посредством облака.

Комфорт и динамично спокойствие

Вече предложено с DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK и DS 9, полуавтономното шофиране на ниво 2 – най-високото ниво, разрешено на пътя в момента – е изцяло актуализирано за DS 4 с DS DRIVE ASSIST 2.0.

Това означава самостоятелно прецизно позициониране на автомобила в лентата въз основа на избора на водача, допълнено с нова функционалност, като полуавтоматично изпреварване, регулиране на скоростта в завои и предвиждани препоръки за скорост спрямо пътните знаци.

DS DRIVE ASSIST 2.0 съдържа сензори, които записват всичко, което се случва във и около автомобила, за да подпомогнат водача. Снабден с оборудване като фронтален радар, радари в четирите краища на автомобила и камера в горната част на предното стъкло, DS 4 се позиционира, където водачът иска, чрез изкуствен интелект, който анализира информацията, събирана в реално време.

DS Automobiles предлага също концепцията за динамично спокойствие. При DS 4 това означава водеща в класа реактивност. Една от силните страни е контролираното демпфериране DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, ексклузивно за сегмента с използване на камера. Тя е разположена в горната част на предното стъкло, гледа и предвижда неравностите в пътната повърхност и предава данните на компютър.

С четири сензора за положение и три акселерометъра системата управлява независимо всяко от колелата. Използвайки информацията, която получава, тя прави окачването по-твърдо или по-меко според това, което се изисква. Резултатът е повишен комфорт, независимо от състоянието на пътя.

DS NIGHT VISION: още една технология, която дава възможност на DS Automobiles да се отличи от конкуренцията. Системата прави пътя и неговите опасности възможно най-видими. Инфрачервена камера, разположена в решетката, засича пешеходци и животни на разстояние до 200 метра през нощта и при слаба осветеност. Водачът вижда пътя на дигиталния си инструментален дисплей и забелязва опасностите да се появяват като предупреждения в DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, което му позволява да реагира.

DS светлинен подпис

С ново поколение по-тесни и по-модерни предни фарове DS MATRIX LED VISION, технологиите Matrix Beam и Dynamic Bending Light са комбинирани в една и съща система, с което създават отличителна и уникална идентичност.

Предните фарове DS MATRIX LED VISION отново се състоят от три LED модула, които са светлинният подпис на DS Automobiles. Вътрешният модул на фаровете се използва за функцията за къси светлини. Външният модул Matrix Beam се включва при движение, разделен на петнадесет сегмента, които се включват и изключват независимо, според отчетените условия на шофиране.

Предните фарове DS MATRIX LED VISION се допълват от удължени дневни светлини, съставени от 98 светодиода. Също като разпознаваемия вертикален светлинен подпис, тези дневни светлини изпълняват нова високотехнологична приветстваща поредица.

В кокпита технологиите служат и на стила: разработена е иновативна вентилационна система с много компактни отвори, разположени високо и оборудвани с невидими ребра.

Принципът зад DS AIR е насочван от конус въздушен поток, което дава възможно най-добрата посока нагоре и надолу. При това работи като класически вентилационен отвор. Благодарение на своето компактно вертикално разположение, той изглежда дискретен и прибран, което запазва изчистения дизайн в кокпита на DS 4.