Напълно новият хибриден Honda Jazz бе представен на българския пазар в началото на юли, а от тази седмица са факт и първите доставки на версията с увеличен клиренс Crosstar. Както и класическият модел и той ще се предлага само в хибридна версия и е част от плана на Honda за пълна електрификация на цялата европейска гама до 2022 г.
Наличен е със същото хибридно задвижване и с идентични характеристики на интериора като хечбека.
Отличава от него с уникалния дизайн на радиаторната си решетка, водоустойчивата тапицерия и надлъжните релси на покрива, който може да бъде поръчан и в черен цвят, различен от този на каросерията. Клиренсът е увеличен до 152 мм срещу 136 мм за класическия хечбек (по данни само с шофьор в автомобила). Напълно натоварен, той води с почти четири сантиметра по този показател – 144,2 мм срещу 105,2 мм.
Новата система e:HEV включва два компактни мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Системата е вдъхновена от състезателните писти и за разработването ѝ Honda прилага инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел – програмата Formula 1™ Hybrid Power Unit (PU).
За още по-въодушевяващо шофиране хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление – електрически, хибриден и режим на двигател с вътрешно горене.
Вместо конвенционална трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване.
Мощността на задвижващия електромотор от 109 к.с. / 80 кВт е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Максималната скорост на хибридния Jazz Crosstar e 175 км/ч. Тази версия отделя вредни емисии от CO2 от 110 г/км (WLTP) и изразходва едва 4,8 л/100 км (WLTP).
Подобно на класическия Jazz и тази версия се радва на патентованата система на Honda „магически седалки“ благодарение на умното разположение на компонентите на хибридното задвижване, както и на централната позиция на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки. Благодарение на нея багажният капацитет на Crosstar и достига до 1205 л със свалени задни седалки.
ДРУГИ
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
Skoda представи най-спортната версия на флагмана си
Red Bull отново изуми света с RB17 Hypercar
МОТО СПОРТ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
Gold Wing трефен край Китен събра над 130 участници, Красимир Божинов разказва за мото срещата
КТМ обяви, че разширява академията си
AMA National Enduro: Първа победа за 2024 г. за Стюард Бейлър в “Wiseco Flying W National”
Ендуро Екстрийм Ботевград дадоха информация за състезанието на 21-22 септември
АВТО СПОРТ
Нови четири рекорда на драга във Видин по време на Третия кръг от Републиканския шампионат по драг рейсинг
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Белгиец спечели Рали Акрополис
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес