
NEW HONDA JAZZ e:HEV SCORES TOP MARKS UNDER TOUGH NEW EURO NCAP STANDARDS


Новият Honda Jazz e:HEV получи максимална оценка от пет звезди в тестовете за безопасност на Euro NCAP, като с поредната им сесия влизат в сила допълнителни, още по-строги изисквания. Jazz е с нова технологична структура на каросерията си и в стандартното му оборудване влиза изключително богат пакет от технологии за активна безопасност и асистенти за шофьора. Комбинацията от грижливо надградени техники за активна и пасивна безопасност утвърждава репутацията му на един от най-безопасните пътнически автомобили.
Наличен единствено с хибридно задвижване, новият Jazz е първият модел на Honda в Европа, оборудван стандартно с предна централна въздушна възглавница.
Тя се намира в задната част на шофьорската седалка и се разгъва в пространството между водача и пътника от първия ред, предотвратявайки по този начин вероятността при страничен удар главите им да се сблъскат.

С цел да се осигури прецизното разположение на въздушната възглавница така, че при отварянето си да осигурява максимална защита, тя е закрепена с три връзки, които я отвеждат около шофьора в крива траектория. За да е възможно това, модулът ѝ е проектиран така, че да се събере в горната част на подложката на шофьорската седалка.
Новата предна централна възглавница е съчетана с намаляващите вероятността от движение настрани при удар обтегачи на предпазните колани за водача и пътника до него. Двамата са допълнително предпазени от увеличения във височина централен подлакътник. Този новаторски подход е в състояние значително да намали нараняванията в областта на главите за всички пътници.
Централната въздушна възглавница е една от общо десетте, монтирани в Jazz e:HEV, сред които система от странични i-side за задните седалки. Тази двукомпонентна структура е разположена в подложката на задните седалки и се активира, за да предпази пътниците от удар във вратите или в С-колоните в случай на страничен удар. Тя е компактна по размер, за да остане място за уникалната система „магически седалки“ на Honda, превърнала се във визитна картичка на Jazz.
Системите за пасивна безопасност са допълнени от водещата в автомобилния бранш активна технология Honda SENSING, която вече включва и подобрена широкоъгълна камера с по-висока разделителна способност, заместила мултифункционалната от предишното поколение на Jazz.

Тя разпознава повече пътни настилки и знаци. Наборът от системи Honda SENSING, станал част от стандартното оборудване за всички модели на Honda, също включва адаптивен автопилот, система за спазване на пътната лента и още една за предотвратяване на напускането на пътното платно, наред с много други асистенти.
При разработването и проектирането на новия Jazz инженерите от Honda са използвали вътрешнофирмената технология ACE (Advanced Compatibility Engineering) за структурата на каросерията, която е чудесна основа за представянето на автомобила по отношение на пасивната безопасност. При катастрофа тя разпределя енергията равномерно в предната му част и също намалява предаването на ефектите от удара по целия автомобил.
Още по-строгият нов начин на оценяване на Euro NCAP разглежда и въздействието на ударната сила в случай на катастрофа.
Важен етап от тестовете на организацията бе да се прецени дали Jazz e способен да запази пътниците си и едновременно с това да намали деформациите в другия автомобил, участник в инцидента. Новият начин на оценяване изисква ударните сили да се насочват към онези части от структурата на колата, където енергията може да бъде погълната ефективно и безопасно, оставяйки пътниците в купето доколкото е възможно незасегнати, без да ги излага на въздействието на спирането при висока скорост. При Jazz и двете операции могат да функционират едновременно при катастрофа.
Тестовете вече разглеждат още по-задълбочено опасностите при страничен удар и ситуацията след това. Стандартите, прилагани към системите за автономно аварийно спиране също са преразгледани и изпитанията сега вземат под внимание и сигнализацията, предупреждаваща шофьора.
Новото четвърто поколение на Honda Jazz дебютира в стария континент през лятото на 2020 година с прецизна и динамична задвижваща хибридна система. Това е първият модел от програмата на марката за 100-процентова електрификация на масовата ѝ европейска моделна гама.
ДРУГИ
Новото „AUDI“ без лого – край на четирите пръстена?
Ferrari Purosangue беше превърнато в машина за офроуд
Японски премиери в „Интер Експо Център“
МОТО СПОРТ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Сезонът по мотокрос в Обединеното кралство започва
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов