


У нас вече е новия, изцяло електрически Volkswagen ID.3. Вчера бе и официалната му премиера в България. Много гости и журналисти се запознаха отблизо с автомобила.
С електрическия ID.3, Volkswagen навлиза в нова ера на мобилността. С него започва третия голям етап в историята на марката. Сега иновативният модел вече може да бъде видян и тестван във всяко дилърство на марката в България.
Подобно на оригиналната „костенурка” и първия Golf, компактният модел с изцяло електрическо задвижване поставя началото на нова ера. Той е първият електромобил, който предлага неограничена възможност за използване във всекидневието В същото време е ценово достъпен за милиони потребители по целия свят.
Модулната конструктивна архитектура за модели с електрическо задвижване MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten) се използва и от ID.3. Тя е техническа основа за електрическата продуктова офанзива на марката и ще позволи създаването на още много електрически модели. MEB оползотворява ефективно и пълноценно възможностите и предимствата, които предлага електрическо задвижване – осигурява на новия ID.3 извънредно просторен интериор, мощни динамични характеристики и възможности за изминаване на автономен пробег до 549 км (според условията на цикъла WLTP). Възможността за бързо зареждане е още една силна страна на новия модел при пътуване на дълги разстояния.Нов дизайн за една нова ера.
Революционният характер на ID.3 си личи по формите във външния дизайн. Те са едновременно меки и плавни, твърди и концентрирани. Цялостният хармоничен баланс почива на силните пропорции и впечатлява без нужда от излишни декоративни елементи.
Интериорът също е революционен.
Ярка характеристика в дизайна на новата фамилия ID. модели на Volkswagen е съчетанието от извънредно къси надвеси и много дълго междуосие на каросерията. Тази комбинация естествено е налице и при ID.3 Стилистите на марката я наричат Open Space – обширно свободно пространство. С него ефирният интериор на новия модел се превръща в еталон сред представителите на компактния клас. Арматурното табло на свой ред се отличава с изчистени форми и концентрирано излъчване, докато разположеният под челното стъкло модул ID. Light осъществява визуална комуникация с пътниците. Управлението на новия ID.3 се извършва до голяма степен с помощта на мултифункционалния волан, централния 10-инчов сензорен екран и интелигентния гласов контрол “Hello ID”.
Изцяло нова платформа.
Електронната платформа на ID.3 е изцяло нова, проектирана от бял лист хартия. Тя използва хардуер с два високопроизводителни процесора, обединяващи огромен брой функции. Софтуерът е проектиран така, че да осигури високата степен на гъвкавост, характерна за сървърите. Този подход улеснява онлайн изтеглянето на актуализации за различни системи в автомобила, а в бъдеще и на функционални подобрения чрез мобилната мрежа. Услугите от гамата на We Connect Start създават органична връзка между автомобила и смартфона на собственика. Дават възможност за удобно дистанционно управление и контрол на зареждането и климатизацията. Предоставят информация за пътната обстановка и показват данни за най-близките зарядни станции в реално време на картата на навигационната система. Включеното в стандартното оборудване приложение App Connect на свой ред осигурява достъп до мултимедиен стрийминг в автомобила чрез личния смартфон.
Голяма акумулаторна батерия и задно предаване.
Акумулаторната батерия с високо напрежение е монтирана ниско в подовата част на каросерията. Това осигурява на ID.3 нисък център на тежестта и динамично поведение на пътя. Тяговият електродвигател задвижва задните колела и на свой ред допринася за постигане на отлично сцепление с настилката. При намаляване на скоростта и в режим на спиране електромоторът рекуперира излишната енергия и я подава обратно за съхранение в акумулаторната батерия. Аеродинамично оптимизираните колела на ID.3 са с диаметър от 18 до 20 цола, а при новия модел се използват единствено гуми с ниско съпротивление при търкаляне.
Пазарна премиера
При своята пазарна премиера в страната, ID.3 навлиза със специалното издание ID.3 1ST edition, което се предлага в три нива на изпълнение, насочени към определени типични потребителски изисквания. Клиентите в България могат да избират цвета на външното лаково покритие и разцветките в интериора на автомобила.
Новият ID.3 1ST edition се задвижва от разположен на задния мост електродвигател с максимална мощност 150 кВт и максимален въртящ момент от 310 Нм – впечатляващи показатели, които позволяват на ID.3 1ST edition да ускорява от 0-100 км/ч за 7,3 сек, а максималната скорост достига 160 км/ч. ID.3 1ST edition използва акумулаторна батерия с реално използваем енергиен капацитет от 58 кВтч, както и с автономен пробег на електричество до 426 километра според изискванията на цикъла WLTP. Акумулаторната батерия може да се зарежда на станции с максимална мощност от 11 кВт (променлив ток, AC) и или 100 кВт (постоянен ток, DC). При използване на мощна зарядна станция с постоянен ток е възможно в рамките само на 30 минути да се зареди достатъчно енергия за изминаване на 290 километра.
Предварително конфигурираната версия Tour също може да се поръчва от клиентите в България. Тя е базирана на четириместния модел ProS, който позволява използването на по-голяма акумулаторна батерия – 77 кВтч. С нея се постига по-продължителен автономен пробег до 550 км (WLTP). Максималната мощност е идентична с тази на ID.3 Pro Performance и възлиза на 150 кВт (204 к.с.). Версията Tour може да се зарежда от DC станции със 125 кВт.
Оборудване с високотехнологичен характер.
Отделните опции за оборудване за ID.3 включват елементи от областите дизайн, инфотейнмънт системи, комфорт, асистиращи системи и спорт. Сред тях са високотехнологични функции като head-up дисплея с добавена реалност AR, който прожектира най-важната за водача информация в триизмерна графика директно върху челното стъкло. Системата Travel Assist от своя страна подкрепя водача с автоматично поддържане на дистанцията до автомобила отпред и осигуряване на стабилна траектория в лентата за движение. Матричната LED система на фаровете осъществява интелигентно управление контрол на дългите светлини и при отключване на ID.3 чрез функцията за достъп без ключ Keyless Access посреща водача с кратко движение на светлинния модул.
Пътуване без въглеродни емисии.
Всички версии на ID.3 могат да използват за зареждане на акумулаторните батерии както променлив (АС), така и постоянен ток (DC). При използване на станция с постоянен ток с мощност 125 кВт, ID.3 Pro S може зареди достатъчно енергия за изминаване на пробег от 350 километра в рамките само на 30 минути. По време на път услугата за зареждане We Charge предоставя достъп до повече от 150 000 зарядни станции на територията на цяла Европа, а у дома можете да се възползвате от удобството на предлаганата в три варианта домашната зарядна станция ID. Charger. Експлоатацията на ID.3 с електроенергия на Volkswagen от 100% възобновяеми източници е абсолючно неутрална по отношение на климата, а процесът на производство на новия модел има гарантирано неутрален въглероден баланс.
ДРУГИ
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Историческата офроуд марка OSSA се завръща през 2025 с електрически ендуро велосипед?
EICMA 2024: Новаторска концепция ICE
МОТО СПОРТ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Сезонът по мотокрос в Обединеното кралство започва
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов