Новият Jaguar E-PACE е по-динамичен, свързан, усъвършенстван и ефективен от всякога. Той вече е с освежен екстериор, подобрен интериор, най-новата информационно-развлекателна система Pivi Pro, нова архитектура и избор от мощни и ефективни двигатели – включително и Plug-in хибрид вариант (PHEV) – новият Jaguar E-PACE е по-динамичен, свързан, усъвършенстван и ефективен от всякога.
Новият двигател P300e PHEV съчетава 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 200 к.с. и електрически мотор с мощност 109 к.с. (80kW). В изцяло електрически режим могат да бъдат изминати 65 км., а комбинираните вредни емисии на CO2 са 32 г./км. и с разход на гориво от 1,4 л./100 км.
Вътре в автомобила клиентите се възползват от най-новата информационно-развлекателна система Pivi Pro. Тя осигурява интуитивен контрол на системите в автомобила с опростени менюта и подобрена свързаност, включително актуализации на софтуера по въздуха (SOTA).
Подобренията на екстериора придават на компактния SUV на Jaguar по-категорична стойка и луксозен външен вид. Новият дизайн на решетка с диамантени детайли е повлиян от логото на Jaguar и се отличава с покритие в цвят Noble Chrome.
Изцяло новите LED фарове разполагат с характерни дневни светлини (DRL), които се предлагат опционално и пикселизирани, осигуряващи повишена резолюция и яркост.
Системата Adaptive Driving Beam оценява пътя напред и автоматично адаптира дългите светлини, като избира различни LED сегменти, за да оптимизира видимостта и да намали отблясъците, без да разсейва останалите водачи.
Задните LED светлини са вдъхновени от изцяло електрическия I-PACE и се отличават с шиканова графика на Jaguar, демонстрирайки напредналите технологии и модерността на цялостния дизайн.
Интериорът на новия E-PACE се отличава с повишен лукс, подобрена свързаност и по-голяма изисканост.
В основата на новия интериор е интегриран 11,4-инчов HD сензорен екран с извито стъкло, който контролира новата информационно-развлекателна система Pivi Pro. Стъкленият екран има две покрития; едно, което е против отблясъци и второ, което е против пръстови отпечатъци.
Интериорът, фокусиран върху водача, осигурява по-лесен достъп до по-голямо място за съхранение под новия селектор на скоростите, в който се намира и 15W безжично зарядно устройство. Допирните точки на водача около клъстера вече са обвити в меки материали, докато зоната за контакт на коляното е изваяна, за да осигури подобрен лукс и комфорт.
Новият селектор на скоростите – един от многото красиви детайли – разполага с горна секция, завършена с шевове, а долната част е изработена от фин метал.
Новият E-PACE е създаден на Premium Transverse Architecture на Jaguar, която е проектирана да приспособи най-новите електрифицирани двигатели. Това включва новия трицилиндров P300e PHEV, както и следващото поколение четирицилиндрови дизелови и най-новите бензинови двигатели Ingenium, които се отличават с технологията Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV).
Разширените функции включват интелигентно задвижване на всички колела и плавно превключващи автоматични скоростни кутии, гарантиращи, че новият E-PACE осигурява вдъхновяваща увереност, динамика и сцепление, които има всеки Jaguar.
Новата гама двигатели включва:
Дизел
- 163 к.с. 2.0-литров четирицилиндров турбо MHEV, деветстепенна автоматична скоростна кутия, AWD
- 204 к.с. 2.0-литров четирицилиндров турбо MHEV, деветстепенна автоматична скоростна кутия, AWD
Бензин
- 160 к.с. 1,5-литров трицилиндров турбо MHEV, осемстепенна автоматична скоростна кутия, FWD
- 200 к.с. 2.0-литров четирицилиндров турбо MHEV, деветстепенна автоматична скоростна кутия, AWD
- 249 к.с. 2.0-литров четирицилиндров турбо MHEV, деветстепенна автоматична скоростна кутия, AWD
- 300 к.с. 2.0-литров четирицилиндров турбо MHEV, деветстепенна автоматична скоростна кутия, AWD
- 309 к.с. 1,5-литров трицилиндров турбо PHEV, осемстепенна автоматична скоростна кутия, AWD
Усъвършенстваният 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател е последният член на модулното, гъвкаво семейство Ingenium и се предлага на E-PACE с PHEV и MHEV технология.
Новият лек алуминиев двигател – с 33 кг. по-лек от четирицилиндровия. Осигурява усъвършенствани характеристики с ниски нива на триене, които допринасят за отлична ефективност и разход на гориво. Изпускателният колектор е интегриран в алуминиевата цилиндрова глава. Това допринася за бързото загряване и минимизира разстоянието от изпускателните отвори до турбинното колело на турбокомпресора за по-добри реакции.
Новият двигател P300e PHEV съчетава 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател Ingenium с 200 к.с. и електрически мотор с мощност от 109 к.с. (80kW). Това осигурява впечатляваща производителност и ефективност, с ускорение от 0-100 км./ч. за 6.5 секунди, емисии на CO2 от 32 г./км. и разход на гориво от 1.4 л./100 км. (WLTP комбиниран).
Компактният електрически мотор се захранва от 15kWh литиево-йонна батерия, разположена под пода на багажника. Когато е напълно зареден, автомобилът разполага с изцяло електрически пробег до 65 км., което превръща новия E-PACE PHEV в идеален за ежедневните пътувания до офиса и обратно в EV режим без да се изисква презареждане.
Както при трицилиндровите и четирицилиндровите бензинови двигатели, така и при дизелитовите, усъвършенстваната MHEV технология използва интегриран стартов генератор (BiSG) за събиране на енергия, обикновено загубена при забавяне и спиране. След това тази енергия се съхранява в отделна 48V литиево-йонна батерия, преди да бъде интелигентно преразпределена, за да подпомогне двигателя при ускорение, както и да предостави по-рафинирана Stop/Start система.
С технологията MHEV, новият 2.0-литров трицилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 160 к.с. (само FWD) постига емисии на CO2 от 181г./км. и разход на гориво от 8.0 л./100 км.
Най-високо в гамата бензинови двигатели стои вариантът от 300 к.с. Предлага се ексклузивно със спецификацията 300 SPORT и произвежда въртящ момент от 400Нм, постигайки ускорение от 0-100 км./ч. за 6,9 секунди.
Значителните актуализации на архитектура на купето на новия E-PACE осигуряват подобрена динамика, комфорт и удобство. Новата Premium Transverse Architecture разполага с нови опори на двигателя, които допринасят за подобряване на реакцията при подаване на газ.
По-голямата част от моделите се отличават с интелигентната система за задвижване на всички колела на Jaguar, с трицилиндрови AWD модели, съчетани с осемстепенни автоматични скоростни кутии, четирицилиндрови модели, използващи деветстепенни автоматични скоростни кутии.
Системата AWD на новият E-PACE използва второ поколение технология ‘Standard Driveline’, която автоматично разпределя въртящия момент между предните и задните колела, за да гарантира, че сцеплението винаги е максимално.
За първи път при Standard Driveline има и технология Driveline Disconnect. По време на пътуване, настройката изключва системата за задвижване на четирите колела, изпращайки мощност само към предния мост, осигурявайки повишена горивна ефективност.
Ексклузивно за 300 SPORT, второто поколение Active Driveline AWD система на Jaguar осигурява зашеметяваща тяга на всички колела с динамичните способности на британския луксозен бранд.
Всички модели E-PACE разполагат с Jaguar Drive Control с Adaptive Surface Response, включващ режими Comfort, Eco и Dynamic, които могат да бъдат избрани ръчно от водача в зависимост от пътните условия. Настройките, избрани чрез превключвател до изцяло новия селектор на скоростите, адаптират настройките на E-PACE за управление, трансмисия, реакция при подаване на газ и (когато е налично) Adaptive Damping.
E-PACE използва усъвършенстваната концепция за задно окачване Integral Link на Jaguar. Архитектурата на Integral Link разделя страничните и надлъжните сили, осигурявайки оптималната комбинация от отзивчиво управление и надлъжно поглъщане и усъвършенствано смекчаване на неравностите по пътя.
ДРУГИ
Японски премиери в „Интер Експо Център”
Husqvarna Mobility разкрива лимитирана серия модели
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
МОТО СПОРТ
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Неудържимият Хорхе Прадо спечели четвъртата си световна титла по мотокрос
Самоков приема 7-ия кръг от шампионата по мотокрос
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват