


Новият Jaguar F-PACE SVR вече е по-бърз, по-динамичен и по-изискан от всякога. Върховният динамичен SUV модел е издигнат на друго ниво благодарение на най-новите подобрения от екипа на Jaguar SV.
Усъвършенстванията на спортния SUV автомобил са постигнати чрез комбинация от нов хардуер и преминаването към усъвършенстваната Electronic Vehicle Architecture на Jaguar – накратко EVA 2.0 – и включват вдъхновени от автомобилните състезания детайли, луксозен интериор и най-новите свързани технологии.
F-PACE SVR се предлага ексклузивно с 5,0-литров бензинов двигател V8 със суперчарджър на Jaguar, който произвежда 550 к.с. и 700 Нм въртящ момент – увеличение от 20 Нм. Това повишаване на въртящия момент осигурява подобрена динамика, а F-PACE SVR е способен да ускори от 0-100 км./ч. за впечатляващите 4 секунди и разполага с максимална скорост от 286 км./ч.
Автомобилът вече разполага със същия преобразувател на въртящия момент, използван при изключителния спортен седан Jaguar XE SV Project 8, за да издържи на по-големите натоварвания. Освен подобрения въртящ момент и ускорение, емисиите на CO2 са намалени от 281 г./км. на 275 г./км. с разход на гориво от 12.2 л./100 км.
Системите, грижещи се за динамиката на автомобила и трансмисията, също са претърпели промени.
Подобреният режим Dynamic се отличава с уникална настройка, предоставяща фокусирано и усъвършенствано шофиране. Новата функция Dynamic Launch пък използва инерцията на задвижващия тракт, за да поддържа мощността по време на смяна на предавките, допринасяйки за по-бързото ускорение на SVR от място.
В същото време F-PACE SVR вече е по-удобен и приятен за шофиране и при спокойно темпо, без да се прави компромис с неговата високоскоростна динамика. Кормилната система е с електрическо подпомагане и е оптимизирана за подобряване на връзката между автомобила и водача. Модифицираната настройка на адаптивното окачване осигурява по-плавно движение при ниски скорости, което допълнително се подобрява от ревизираните втулки.
Шофьорите също се възползват и от подобрено усещане за спиране в новия F-PACE SVR.
Дисковите спирачки 395 мм (отпред) и 396 мм (отзад) вече се поддържат от нова система Integrated Power Booster, която заедно с прекалибриране на спирачната система осигурява по-спортно усещане и по-къс ход на педала на спирачката. Тази настройка е специфична за флагмана на SVR, докато спирачната система използва нова електрическа система за усилване. Подобрената аеродинамика на автомобила оптимизира охлаждането на спирачките, с което повишава тяхната ефективност, придавайки на водача още по-голяма увереност.
5,0-литровият бензинов двигател V8 със суперчарджър е комбиниран с ултра-отзивчивата, плавно превключваща осемстепенна автоматична скоростна кутия на Jaguar, която осигурява бързи смени на предавките за безпроблемна работа, като същевременно адаптира начина на подаване на мощност, за да отговаря на ситуацията при шофиране.
Системата за задвижване на четирите колела на Jaguar съвместно с Intelligent Driveline Dynamics се предлага като стандарт за модела. Технологията Adaptive Dynamics осигурява възможност за автоматична настройка на окачването, която съчетава прецизна динамика и комфорт, докато Configurable Dynamics позволява на водача да настрои автомобила в съответствие с личните си предпочитания. Хронометър и G-метър също помагат да се следят показателите в режим Dynamic.
Дизайнът на новия F-PACE SVR е вдъхновен от автомобилния спорт и се характеризира с нови отвори в предната част на автомобила, които подобряват охлаждането на двигателя и спирачките.
Промените осигуряват превъзходни аеродинамични характеристики, а коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0,37Cd на 0,36Cd. Освен техническите подобрения, тези елементи осигуряват и по-целеустремен външен вид.
Новият F-PACE SVR разполага с всички съвременни технологии, налични и при най-новия F-PACE, като гарантира, че винаги е свързан и винаги актуален за по-голямо удобство на водача. Технологиите включват интуитивна информационно-развлекателна система Pivi Pro, възможност за актуализации на софтуера по въздуха, Active Road Noise Cancellation, най-новите системи в помощ на водача и опционално безжично зареждане.
ДРУГИ
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Историческата офроуд марка OSSA се завръща през 2025 с електрически ендуро велосипед?
EICMA 2024: Новаторска концепция ICE
МОТО СПОРТ
Тим Гайсер триумфира с шампионска титла и доминиращо представяне в Монтеварчи
Валин, Февр, Жонас, Гарсия и Канън в дискусия за бъдещето на френския елит
Теодор Кабакчиев завърши втори на Basella Race в Испания
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов