


Вчера Triumph представи новият, най-лекият, по-мощен и технологичен Speed Triple 1200 RS за 2021 г. Това е един от най-чаканите мотоциклети, не само за заклетите фенове на марката, а и на всички мотористи.
От 26 години насам, Triumph Speed Triple е един от най-запомнящите се силуети в света на мотоциклетите. За 2021 г. емблематичният нейкид от Triumph получава най-мащабното си преобразяване досега. Той има повече мощност, по-малко тегло и актуализация в технологиите и системите за помощ при каране. Speed Triple 1200 RS определено е насочен към елита на супернейкид машините. От Triumph уверяват, че машината ще бъде при дилърите до средата на март.
Мотоциклетът има изцяло нов трицилиндров двигател с по-голям обем от 1160 куб. см.
Той е разработен в съответствие с програмата за състезателните двигатели на Triumph за Moto2. Новият Speed Triple 1200 RS има върхова мощност от 180 к.с. при 10 750 об/мин. и максимален въртящ момент от 125 Нм при 9000 об/мин. Моторът е станал по-отзивчив. Той е с червена линия на 650 об/мин. по-високи – чак до 11 150 об/мин. Предлага се с нова всмукателна и изпускателна. Мощността е с 30 коня повече, а целия невероятен въртящ момент в ниския и средния диапазон от споменатите 125 Нм, с които Speed Triple винаги е бил известен, е с 8 Нм повече от предишния модел.
Задвижването е напълно преработено. Всеки един елемент е проектиран за повишена производителност и намалена маса. Новият двигател е значително по-лек, със 7 кг. Той е по-компактен в сравнение с предишния, задвижващ Speed Triple, въпреки по-големия обем. Така при новия модел и постигнат перфектният баланс на агресия, производителност и контрол.
Двигателят осигурява значително по-висока мощност и въртящ момент в сравнение с предишното поколение. Това го прави най-мощният и богат на въртящ момент 3-цилиндров мотор досега.
Изключителната му производителност, съчетана с намаленото тегло на изцяло новия Speed Triple 1200 RS, осигурява най-високото съотношение мощност към тегло в историята на Speed Triple.
То е с над 25% по-голямо от предишното поколение, и почти двойно повече от оригиналния Speed Triple от 1994 г. Благодарение на изцяло новата всмукателна и изпускателна система, Speed Triple 1200 RS е и с най-доброто звучене на модела, произвеждано някога. Заради 12% по-малката инерция на задвижващия механизъм, двигателят набира по-бързо обороти, ускорява и звучи по-рязко.
Оптимизирани са новият съединител и скоростната кутия. Съединителят е по-лек, а с намаленият брой пластините, се минимизира масата и се подобрява усещането за съединителя. В комбинация с напълно новата и по-компактна, подредена 6-степенна скоростна кутия, смяната на предавките е значително по-плавна от предишното поколение. Ефективността се подобрява допълнително от новата запалителна система, с двойни свещи за по-голяма издръжливост при високи обороти на двигателя. Намалено е теглото на охладителната система.
Новото шаси е с 10 кг по-леко. То е с изцяло нова ергономия на ездача има по-доминираща и целенасочена позиция за каране.
Затова се твърди, че новият Speed Triple 1200 RS е революция в управлението. Премиум оборудването за спецификация на пистата включва нови спирачки Brembo Stylema, гуми Metzeler RACETEC RR и окачване Öhlins, настроено по ефективност.
Новият Speed Triple 1200 RS има 13 мм по-широко кормило, което дава по-добро усещане и контрол. Подобренията в ергономичността на мотоциклета и позицията за каране се постигат чрез новата позиция на опората за краката, която е леко изместена навътре. Направени са и съществени подобрения в профила на седалката и конструкцията. Тя вече е с височина 830 мм и е по-удобна, като същевременно позволява на ездача да заеме по-естествено прибрано положение.
За революцията в управлението на новия Speed Triple 1200 RS са първокласните стандартни компоненти.
Напълно регулируемото окачване Öhlins отпред и отзад е настроено да осигури оптимален баланс между производителност, комфорт и контрол. Отпред Speed Triple 1200 RS има Öhlins NIX30 обърнати регулируеми вилки. Отзад мотоциклетистът може да се възползва от двутръбния моношок Öhlins TTX36, също регулируем.
Високопроизводителните спирачки Brembo отпред са с двойни радиални моноблокови спирачни апарати Brembo Stylema, с по-леки 320-милиметрови предни дискове. Отзад е единичен двубутален апарат Brembo. Предлага се регулируем лост на Brembo MCS за допълнително подобряване на комфорта и контрола на водача.
Новият 1200 RS е крачка напред в технологично отношение.
В това влиза изцяло новия 5-инчов TFT инструментален панел. Той е с нови екран и потребителски интерфейс. Ездачът има възможност да прилага повече корекции в движение.
Ключовата информация е ясно достъпна. Новият Triumph Shift Assist с бърз превключвател на предавките нагоре и надолу е с подобрени функции и е стандартен. Същото може да се каже и за оптимизирания ABS за завой.
Превключващ се и оптимизиран е тракшънконтрола в завой IMU. Той осигурява на Speed Triple 1200 RS оптимална скорост на приплъзване и контрол на въртящия момент при всякакъв ъгъл на наклона, подобрявайки ускорението и контрола както в прави участъци, така и при завиване. Тракшънът е с 4 нива – Rain, Road, Sport и Track. Има възможност за напълно изключване на тракшън контрола.
Подобрен е контрол на повдигането на предното колело или т.нар. „уили контрол“.
Той помага на моториста, без да му се натрапва. Причината е в усъвършенстваните нови алгоритми, които непрекъснато наблюдават сигналите от IMU, за да осигурят по-плавен контрол. Както споменахме, новият Speed Triple 1200 RS разполага с 5 различни режима на каране: Rain, Road, Sport, Track и Rider. Всеки режим на каране регулира поведението на мотоциклета в съответствие с предвидената употреба. Новият подобрен режим Track е специално проектиран, за да даде увереност при каране на писта. Когато е мокро или вали, режимът Rain намалява мощността до 100 к.с. и увеличава нивото на намеса на другите функции за безопасност.
Нови са също LED светлините, които включват фарове, задни светлини и мигачи. За новост при модела се брои и система за безключово запалване, заключване на кормилното управление и капачка за гориво. Това за първи път се предлага при Triumph. Стандартен е и темпоматът.
За намаление на теглото помага и новата по-лека литиево-йонна батерия. Тя е с 60% по-лека от стандартната оловно-киселинна батерия, като намалява общото тегло с 2,3 кг.
ДРУГИ
GASGAS ДОБАВЯ ЩИПКА ВЪЛНЕНИЕ ВЪВ FACTORY EDITION МОТОЦИКЛЕТИТЕ ЗА 2025 С ИЗЦЯЛО НОВ ВЪНШЕН ВИД!
Първи поглед: Stark Varg EX – уличен ендуро модел
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
МОТО СПОРТ
Тим Гайсер триумфира с шампионска титла и доминиращо представяне в Монтеварчи
Валин, Февр, Жонас, Гарсия и Канън в дискусия за бъдещето на френския елит
Теодор Кабакчиев завърши втори на Basella Race в Испания
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов