Мотоциклетът Yamaha WR450F е признат в света на офроуда като един от най-бързите и най-конкурентните мотори в своя клас. Моторът е победител в ISDE и множество подиуми от световното първенство по ендуро.
За 2021 г. Yamaha представи изцяло новият WR450F. Той е преработен и вече използва същата усъвършенствана технология за двигателите и шасито, внедрена за пръв път на мотоциклетите YZ450F от най-новото поколение на Yamaha. Моторът е оборудван с по-лек и мощен двигател, както и с изцяло нова алуминиева двустранна рамка. Има водещ в индустрията пакет за окачване и изключителни нови спирачни системи.
Това високотехнологично ендуро оръжие върви, управлява се и спира по-добре от всякога.
Отличава се с една от най-високите спецификации в своята категория. WR450F за 2021 г. ще бъде пуснат за опитните ендуро ездачи и пилоти, които търсят най-високите нива на използваема мощност на двигателя. Заедно с това искат маневреност, добавена стабилност, лесно завиване и отлично спиране. WR450F се предлага с гама от най-новите и най-добри в класа си технологии.
Моторът е с по-лек, по-мощен и компактен нов 450-кубиков двигател. Настоящият агрегат WR450F вече е известен със своята огромна мощност и изключителен въртящ момент, които осигуряват впечатляваща производителност при голямо разнообразие от условия за каране.
Той е базиран на най-новия високоефективен двигател YZ450F за мотокрос, който е значително по-лек и по-компактен. Yamaha са направили редица ключови технически корекции, за да отговорят на различните изисквания на ендуро ездача. Включително това се специфични за модела всмукателни и изпускателни системи, както и оптимизирани карти за впръскване и възпламеняване на горивото. Новото ECU помага да се осигури по-използваема и контролируема мощност, заедно със силно върхово представяне.
Двигателят 2021 WR450F се отличава с нова по-лека цилиндрова глава и нов дизайн на буталото. Те осигуряват повишена степен на сгъстяване – от 12,8:1 при 2020 WR450F до 13,0:1 при новия модел. Със своя дълъг и прав преден входящ отвор, цилиндровата глава на WR450F предлага изключителна ефективност.
За 2021 г. формата на всмукателния отвор е преработена и ъглите на всмукателния и изпускателния клапани са променени от 21,5 градуса на 14,5 градуса. Така се е получила по-вдлъбната горивна камера за подобрена ефективност на горене и голяма мощност в оборотния диапазон.
Новата цилиндрова глава е оборудвана с голям брой магнезиеви компоненти. С това се спестява тегло от 310 грама. Преместени са разпределителни валове. Те са разположени по-близо един до друг. Вертикалното разстояние между разпределителните валове и коляновия вал също е намалено, за да даде много по-компактно оформление. Комбинацията от по-ниско тегло и намалени размери постига засилена централизация на масата.
Така се постига значително по-лека езда и повишената гъвкавост при завиване. Това прави WR450F за 2021 г. един от най-лесно управляваните ендуро модели с голям обем.
Мотодинамикс ЕООД – Oторизиран дистрибутор на Yamaha Motor
Оторизиран дистрибутор на Yamaha Motor за България: МОТОДИНАМИКС ЕООД
ДРУГИ
Първи поглед: Stark Varg EX – уличен ендуро модел
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Историческата офроуд марка OSSA се завръща през 2025 с електрически ендуро велосипед?
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“